Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautuminen asiakaspalvelutyöstä :(

Vierailija
27.06.2015 |

Olen siis myyjä, joka on vakituisesti töissä eräässä myymälässä ja välillä teen vuoroja muuallakin. Tänään olin töissä muualla  kuin kotimyymälässä. Kaikki meni hyvin muuten, kunnes....

Asiakas kilahti minulle kun en sanonut "ole hyvä" kuittia ojentaessani(tilanne meni näin: ojensin kuitin,  johon hän totesi että mitä kuuluu nyt sanoa????. Luonnollisesti hämmennyin ja kysyin ääneen että mitä.Muut liikkeen myyjät (vakkarit) ovat kuulemma palvelleet häntä paljon paremmin, ja myymälästä saa aina hyvää palvelua paitsi nyt. Tätä ennen olin kuitenkin sanonut perus moikat ja kiitokset sekä katsonut silmiin ja pienesti hymyillytkin:(

Tuli niin paha mieli tästä. Selitin asiakkaalle, ettei ollut tarkoitus olla tyly. Selitin myös sen, että joku on joskus loukkaantunut minulle "ole hyvä"-sanayhdistelmän käytöstä(on asiakkaita,jotka käsittävät ole hyvän sellaisena OLE HYVÄ VAAN TÄSSÄ SULLE TÄMÄ NIIN OLETKO HYVÄ VAI!!?), joten siksi en kyseistä yhdistelmää käytä, sanon vain kiitos. Sanoin vielä, että toivottavasti en pilannut hänen loppupäivää. Kamalaa, nyt pelkään että asiakas laittaa palautetta perään :/

Niin että olkaa hyvä vaan!

Mites teillä muilla asiakaspalvelijoilla? Onko itku ollut esimerkiksi joskus lähellä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä ei pidä olla liian herkkänahkainen, aina on vitipäisiä asiakkaita, jotka valittavat turhasta. Peruskohteliaisuus riittää, mä en ala asiakkaita mielistelemään. En edes allekirjoita sitä että asiakas on aina oikeassa, mutta kohtelias olen aina. En käytä energiaani turhaan siihen, että mun pitäis olla jotenkin täydellinen jollakin 10 euron tuntipalkalla, olen vaan ihminen, joka tekee tarpeeksi hyvin töitä, se riittäköön. 

Vierailija
2/20 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta kannata olla moksiskaan! Itse olen ollut myös asiakaspalvelutehtävissä eikä nyt ihan jokaiselle tullut sanottua samoja asioita kun jollekin toiselle. Asiakaspalvelutyö on useimmiten oikein mukavaa mutta kyllähän sitä välillä myös hankaliakin päiviä sattuu joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, oon myymälässä töissä enkä ikinä jaksa sanoa "ole hyvä" tai muuta saatesanoja (myyjänä olo ei ole mulle mikään kutsumus, mut jostain rahaa on saatava). Aika usein tulee APn kuvailemia tilanteita vastaan, mulla on tapana sanoa että käyttäydyhän asiallisesti tai minun on kutsuttava vartija (kyseessä on iso supermarketti), aina hiljentää nämä valittajat.

Vierailija
4/20 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitempään kun olet töissä, näitä ihme nillittäjiä ja valittajia osuu kohdalle enemmänkin.

Asiakaspalvelu on nykyään henkisesti todella rankkaa, olet asiakkaiden sylkykuppi, vaikka toimit reilusti ja ohjeistetusti. Mitään ihmisarvoa ei myyjällä/kassalla oikeastaan ole.

Vierailija
5/20 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kassalla ollessa, poikaporukka tuli tiskille ja yksi pojista pyysi kuittiin numeroani, kun sitä kohteliasti kieltäydyin antamasta tyyppi tokas "haista vittu sitte" ja koko poikaporukka repes räkättämään. Hiukan siinä hammasta purren jatkoin heidän palveluaan. Vein hetken päästä heille ruoat pöytään ja taas heittivät ala-arvoista läppää mulle, meikä vaan hymyillen lähti pois vaikka teki mieli heittää ruoat naamalla ja mennä vessaan itkemään, kun otti päähän se nöyryytys ja törkeys. Mitäköhän pojat tykkäis kun tulisin heidän työpaikalleen häiriköimään ja huutelemaan törkeyksiä.

Vierailija
6/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin aina vituttaa myyjä joka ei vaivaudu sanomaan ole hyvä..

Vierailija
7/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sattuu noita hulluja. Itse olen tarjoilukeikoilla nähnyt vaikka mitä hulluja asiakkaita. Yksikin aloitti heti huutamisen, kun saavuimme tarjoilupaikkaan. Ei edes kerennyt esitellä itseään, kun huusi naama punaisena kuinka teemme kaiken väärin. Koko ilta pelkkää vittuilua ammattitaidostani jne. Pilasimme kuulemma koko juhlat ja plaaplaa, vaikka todellisuudessa juhlat sujuivat meidän puolesta hyvin. Tämä nainen on vieläpä lastenlääkäri. Jos hän sattuu joskus lapselleni lääkäriksi, niin saa samalla mitalla takaisin

Vierailija
8/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo asiakas. En kyllä myyjän palkalla alkaisi mielistelemään ketään. En edes viitsisi selitellä. Ei tulisi potkuja ja jos tulisi, niin pääsispä vapaaherrattareksi : )

Vierailija
9/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vanha nainen se asiakas?

Vierailija
10/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverille kävi vähän samalla tavalla. Hän moikkasi kassalle tulevaa asiakasta jo pari metriä aikaisemmin, koska meillä oli käynnissä tuotteiden hälyttäminen, jonka jälkeen hän kääntyi mun puoleeni, että voin viedä hälytetyt tuotteet pois. Asiakas ei ilmeisesti kuullut tervehdystä, koska aloitti tuohtuneena saman virren "mitä kuuluu ensimmäiseksi sanoa".
-
Mulle taas on tullut vanhempi rouvashenkilö useamman kerran, joka ei hyväksy tervehdyksi esimerkiksi hei tai hei hei. Pitää sanoa hyvää päivää ja näkemiin.

Vierailija
11/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Olet varmasti todella hyvä myyjä, älä anna yhden kusipään pilata päivääsi! Sillä muijalla on varmaan iso pino omia ongelmia, ja helppo kiukutella vieraalle.
Itse pyrin aina asiakaspalvelutilanteessa (sis asiakkaana) olemaan hyvin kohtelias, sillä itsekkin myyjän töitä tein nuorempana. Välillä kohtasi niin kamalia asiakkaita, että teki mieli alkaa itkeä. En halua olla itse se asiakas, joka pahoittaa toisen mielen. En ymmärrä, mikseivät ihmiset voi vain käyttäytyä asiallisesti? Kaikkea hyvää sinulle ap! :)

Vierailija
12/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä oman elämänsä sankareita/ luusereita riittää, valitettavasti. Muista aina, että vastaava käytös johtuu ainoastaan kyseisen ihmisen omasta, surkeaksi tallotusta itsetunnosta, joka saa toisten tylyttämisestä jonkinlaista tyydytystä omalle repaleiselle itsetunnolleen. Eihän se silti oikein ole. Jaksamista haasteellisiin kohtaamisiin!

Vierailija
13/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilanteita joissa olen alkanut vetistelemään asiakkaan edessä. Lapsena pelkäsin isääni joka huusi minulle ja nyt vanhat huutavat ukot saavat minussa samanlaisen reaktion. Onneksi on myös mukavia asiakkaita jotka ovat nähneet tilanteen ja sen, että olen mennyt ihan pois tolaltani ja lohduttaneet.

Vierailija
14/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Siskoni ja minä, molemmat asiakaspalvelutyössä, vertailemme aina nähdessämme hulluimpia asiakkaita joita päivän mittaan on sattunut. Yksi jenkkinainen suuttui kerran siskolleni, kun tämä oli kuulemma ääntänyt jonkin sanan väärin. Ei ollut, mutta koska asiakas on aina oikeassa oli sisko vain hymyssäsuin pyydellyt anteeksi. :) Että älä ap huoli, asiakaspalvelussa näihin kusipääasiakkaisiin törmää joka päivä.

Vierailija
15/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lemppariasioista kaupan kassalla oli se, että joja toinen asiakas suuttui, jos unohti kysyä etukorttia, ja joka toinen siitä, että sitä kysyi. Sama koski oikeastaan kaikkea muutakin, aina menee väärin. Mielestäni kaikkien ihmisten pitäisi joutua kokeilemaan asiakaspalvelua jossain vaiheessa, esim. yläasteen tetissä. Ehkä edes osa tajuaisi sitten olla käyttäytymättä urposti.

Vierailija
16/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös asiakaspalvelutyössä ja oppinut kyllä laittamaan nuo valitukset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos samantien. Tottakai jos joku huomauttaa jostakin ihan OIKEASTA asiasta, otan opikseni mutta en ikinä pahoita niistä henkilökohtaisesti mieltäni.  Mä kuitenkin aina pahoittelen todella "syvästi" jos asiakas jostain asiasta on pahoittanut mielensä vaikken itse olisikaan samaa mieltä (koska asiakas on aina oikeassa, vaikkei olisikaan). Kerran yksi mies oli jostain mulle vauhkonnut ja olin tapani mukaan kovin pahoitellut meidän puolesta, jonkin ajan päästä asiakas tuli takaisin ja pyyteli multa anteeksi vauhkoomistaan ja että en kai mä vaan itse ollut pahoittanut mieltäni kun olin niin kovin anteeksi pyydellyt, ja olin ihan täysin jo unohtanut koko asiakkaan ja mistä hän oli edes mulle vauhkonnut :D

Vierailija
17/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ikäviä asiakkaita silloin kun vuoden olin asiakaspalvelijana, onneksi!

Vierailija
18/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeätä käytöstä asiakkaalta. Ei ole kaikki muumit laaksossa. Älä pahoita mieltäsi. 

T. Entinen yrittäjä

Vierailija
19/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:54"]
Itse pyrin aina asiakaspalvelutilanteessa (sis asiakkaana) olemaan hyvin kohtelias, sillä itsekkin myyjän töitä tein nuorempana. Välillä kohtasi niin kamalia asiakkaita, että teki mieli alkaa itkeä. En halua olla itse se asiakas, joka pahoittaa toisen mielen.
[/quote]
Ihan sama juttu täällä! Kaikkea hyvää ap <3 P.S. Jos tulee valitus, kyllä työnantajan kuuluu kysyä sinunkin versiosi tapahtuneesta. Sitten vaan kerrot tämän. Kaikille aspoille tulee näitä kiukuttelijoita, kuuluu valitettavasti työhön, kyllä työnantajakin sen ymmärtää. Ethän edes provosoitunut, vaan pahoittelit ja selitit eli toimit ihan oikein.

Vierailija
20/20 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli tullut huonoa asiakaspalautetta siitä kun olin kuulemma kohdannut tätä asiakasta ennen kassalla asiakkaana "kaverin" ja jäänyt höpöttää muutakin sen kaupanteon ohella. Muuten hyvä, mutta sinä päivänä mulla ei ollut ketään tuttua asiakkaana ja se nyt on vaan mun luonne ja hyvää asiakaspalvelua, että small talkkaan, jos asiakas lähtee siihen mukaan. Mitään pitkiä jorinoita en kuitenkaan koskaan vedä vaan kyse on lauseesta tai kahdesta.

Ihan sama jos yksi asiakas siitä suuttuu. Montakymmentä muuta kuitenkin poistuu kaupasta tyytyväisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi