Valkoinen lattia keittiössä -onko ihan tuhoon tuomittu ajatus?
Haluaisin keittiöön valkoisen laattalattian, mutta sen puhtaana pysyminen mietityttää. Laattaa itsessäänhän on helppo pestä, mutta ne saumat...Tummuvatko ajan myötä pahannäköisiksi? Onko siis mitään järkeä laittaa valkoista laattaa? Kokemuksia?
Kommentit (9)
Me ollaan kanssa laittamassa valkoiset laatat keittiön lattiaan. Laitamme epoksisaumat, jotka ovat likaahylkivät. Kalliimmat ja vähän työläämmät laittaa, mutta toivomme olevan sen arvoiset. Vielä mulla ei siis ole kertoa kokemuksia :) Kysy epoksisaumauksesta laattamyyjältä.
3. Kiitos vinkistä. Täytyykin kysyä tuota epoksisaumausta. Millainen pinta teille tulevassa laatassa on?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:34"]3. Kiitos vinkistä. Täytyykin kysyä tuota epoksisaumausta. Millainen pinta teille tulevassa laatassa on?
[/quote]
Meille tulee puolikiiltävät, hieman marmoria muistuttavat laatat. Laatan värisävy on nimeltään valkoinen, mutta eivät ne aivan täysin valkoiset ole. Sauman väri on niinikään "off white", eli ei täysin valkoinen mutta lähellä. Ainakaan meidän laattakaupasta ei täysin valkoista epoksisauma-ainetta olisi saanutkaan.
Meillä on keittiössä valkoinen laattalattia.. Hienon näköinen mutta todella haastava pitää puhtaana varsinkin kahden pienen lapsen kanssa. Kaikki minimaalisetkin tahrat pomppaa silmille, kaipaa päivittäin pesua näyttääkseen siistiltä. Meillä on käytössä myös höyrymoppi, mutta silti saumat tummuvat parissa viikossa jos niitä ei erikseen kuuraa.. Tosi työläs!
Mulla on vaaleanharmaa ja tässäkin riittää siivottavaa. En ikinä laittaisi valkoista.
Tummuneet saumat on törkyisen näköiset. Jos muu väri voisi tulla kyseeseen niin kannattaa harkita vielä. Ja riippuu elämäntilanteestakin, kaksi siistiä aikuista vai kolme lasta ja koira..
Meillä on valkoinen lautalattia ja onhan se kivan näköinen, raikas, mutta ihan helvetillinen pitää puhtaana. Kaikki muruset oikein pomppaa silmille. Olen kuitenkin tyytyväinen lattian ulkonäköön ja tyydyn kohtalooni kuuraajana. Laattaa ei siis ole mutta ei tuo ongelma materiaalista johdukaan vaan väristä. Laatalle sopisi varmaan joku höyrypesuri -tyylinen juttu?