Paljonko maksaisit käytetystä Marimekon raitapaidasta?
Puhutaan siis näistä pikkuisten kokoisista (60cm-90cm). Nuo maripaidathan on melko laadukkaita, mutta kyllä jo yhdenkin käyttäjän jäljiltä kangas " kuluu" ja nyppääntyy pesuissa.
Kommentit (25)
Ja ostin juuri siksi, että oli Marimekkoa; lapsen kaverilla (poika) on AINA maripaita päällä ja meillekin on raitapaitoja haikailtu. Koska en saa aikaiseksi ostaa kaupasta - jokin vain tökkii - niin ostin tutulta Naisten klubin kirppiksellä, kun osui kohdalle. Saumat ok, mutta vähän kulahtanut. Meillä ollut pallopaitoja uutena, niissäkin kulahtanut väri nopeasti.
oma hintahaarukkani. Ja tietenkin siisteistä ja hyvin säilyneistä. Itse olen huomannut, että jos maripaidat pesee oikein (60 astetta) eikä rumpukuivaa, niin tuote pysyy hyvin kuosissaan ja värit säilyy eikä pesunukkaakaan tule. Olen itsekin monta kertaa kirppiksellä huomannut maripaitoja, mitkä ovat kulahtaneet. Uskon että syy kulahtamiseen on monesti väärät pesutavat. Omat maripaidat mitä uutena olen ostanut ovat säilyneet hyvin ja kun olen myynyt ne, olen saanut vielä hyvät hinnat (yleensä tuon 5-10 e, mitä itsekin maksaisin)
täälä kun loppu" reputuksissa" saa 10-15 e uusiakin.......
tosi huonosti pideltyihin olen kirppareilla törmännyt, ja taas semmosiin about 7-8 v takaisiin " sesonkiväreihin" priimakunnossa.....
joten kyllä yhdyn edelliseen joka kertoili oikeista pesutavoista!!!!!!!
Paljon näkee kaikenlaista vaatetta nukkaa kulumaa ja haalistumaa värissä,
ja jopa erivärisiä nyppyjä vaatteissa!!!!! jotka kielii pesun tasosta, eli kaikki sinne vaan ja kone hyrisemään.....
Nurinpäin käännettynä ja oikein ohjeen mukaan pestynä niin tulos hyvä!
Vaate kuin vaate elää pitempään.
Itse ostanut n. 4-8 ¿ hinnalla aikuisten ja laste n hyväkuntoista Marimekkoa, itse olen myynyt hyvin kuosissaan olevia n. 7-9 egellä
täysin kelvollisia tapauksia.
Arvostelin tuossa aikaisemmin Marimekon trikoiden laatua ja täytyykin myöntää, että meillä rumpukuivataan kaikki puuvilla- ja trikoovaatteet.
Maripaidoissa on rumpukuivauskielto, mutta niin on monessa muussakin, jotka kuitenkin pysyvät kuosissaan ja värissään (korkeintaan hiukan kutistuvat ekalla kuivauksella). Ja toisaalta monet halpismerkit sallivat lapuissaankin rumpukuivauksen. Eli itse pidän puuvillavaatteita laadukkaina vasta, jos säilyy hyvänä kuivauksesta huolimatta.
Yksi kommentti vielä Marimekon mitoituksesta, meidän hoikahkolle tytölle ovat raitapaidat ja bodyt tolkuttoman leveitä, ja siinä vaiheessa kun alkaisivat sopia leveyden puoleen, hihat jääneet lyhyiksi! Onko muilla samoja havaintoja? Pallopaidoissa parempi (=kapeampi) malli ja myös lyhythihaisena raitapaidat ihan ok.
Meillä muuten ykkössuosikki Marimekolta on terällinen haalari yöpukuna. Pysyy varpaat lämpiminä ja on kivan pehmeä paljaalla iholla.
Meni vähän alkuperäisestä hintatiedustelusta sivuraiteille, mutta kommentoin kuitenkin! :)
Jonsku
Meillä Maripaidat kestäneet täysin nypyttöminä ja kirkkaina jatkuvasti pesusta ja kovasta käytöstä huolimatta. Osa väreistä mielestäni aivan ihania, osa ei. Tytöllä tosi kaunis puna.ruskearaitainen farkkujen kanssa. Mukuja on niin monia. : ) Jännä, miten kuluttajilla niin erilaisia kokemuksia. Itse taas olen pettynyt Espritin lastenvaatteiden laatuun, vaikka moni onkin kehunut.