Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos olisinkin valinnut toisin..

Vierailija
26.06.2015 |

Tuli tässä mieleen, kun mietin nuoruutta ja miten asiat menivätkään lopulta, että mitä jos olisin valinnut toisin.
*
Jos olisin ottanut (tai edes saanut) koko kouluaikaisen ihastukseni miehekseni, olisi miehelläni nyt aivokasvain.
*
Jos olisin ottanut toisen pojan, joka oli minuun ihastunut, olisin vapaaehtoisesti lapseton ( siis kärjistäen).
*
Jos olisin ottanut yhden yläasteaikaisen tyypin, jonka kanssa tunsin suunnatonta yhteenkuuluvuutta, olisin nyt leski yksin 4 lapsen kanssa. Ja olisin ollut naimisissa isäni pikkuserkun kanssa (tämä selvisi vasta, kun mummo kertoi kuka hänen oikea isänsä on).
*
Jos olisin ottanut yhden hemmetin komean miehen, jonka kanssa oli säätöä joskus, olisi se lähinnä nykyistä elämääni.
*
Mitähän vielä.. Ja nämä kaikki siis vaan tällaista oletusta, eihän ketään niin vain oteta!
*
Nykyisin siis onnellisesti naimisissa ja neljäs lapsi tulossa! :) Ja toivottavasti terveyttä riittää!
*
Miten teillä olisi elämä mennyt?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö sitä kukaan miten oisi mennyt jos... On vain elettävä tätä elämää joka on.

Vierailija
2/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin jatkanut edellisen mieheni kanssa, olis mun mies nykyään kiihkomielinen uskovainen, joka on psykoosissa ja suljetulla. Jos ei oltaisi palattu mun nykyisen miehen kanssa yhteen lyhyen eron jälkeen, olisin yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain miehistä juttelette? Kai elämässä on muutakin. Paikkakunta,opinnot, ystävät tulee itsellä mieleen. Mutta olen niin nuori etten vielä osaa sanoa näin 25-v:nä että miten tulee menemään, saati miten olisi mennyt.

Vierailija
4/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua elää elämääni jossittelemalla. On syynsä että elämä on juuri nyt sellaista kuin se on.

Vierailija
5/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä joskus ajattelee mitä olisi voinut tapahtua. Talvella näin miehen, johon olin ihastunut 16 vuotiaana ja hän oli myös minuun ihastunut, mutta mitään ei tapahtunut. Mutta jos olisikin tapahtunut? Ihan mielenkiintoisen ajatusleikin siitä sain ja välillä asiaa vieläkin mietin ihan omaksi huvikseni. Muita suhteita en oikeastaan mieti, ne olivat niin totaalisen kuolleita loppuessaan, että niistä ei ole edes mietittäväksi.

Vierailija
6/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väkisin tulee mieleen asioita kuullessaan, että entä jos.. Varsinkin tuo leskeksi jääminen olisi ollut karu juttu ja kosketti syvältä..

Ap

Vierailija
7/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos en olisi näin ruma, olisiko mulla mies?

Vierailija
8/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos en olisi lähtenyt opiskelemaan Tampereelle, olisin mennyt Helsinkiin

- jos en olisi saanut kesätöitä kaupasta, olisin mennyt toimistoon

- jos en olisi ostanut sinistä autoa, olisin ostanut punaisen

- jos en olisi mennys sateella ulos, en olisi tarvinnut kumisaappaita

Vierailija
9/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ottanut ensimmäisen poikaystäväni, niin olisin nyt lääkärin vaimo ja asuisin hienossa talossa parin muksun kanssa
Jos olisin ottanut seuraavan poikaystäväehdokkaani, niin olisin naimisissa juristin kanssa, mutta eläisin sovinistin kanssa hellan ja nyrkin välissä ja tekisin kaikki kotityöt
Jos olisin jatkanut entisen avopuolisoni kanssa, niin olisin kiertävän muusikon yksinäinen emäntä ja ikuisesti lapseton
Jos olisin jatkanut erään miehen tapailua, niin olisin lentäjän emäntä ja aina yksin kotona

Vierailija
10/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja. Jos olisin aikoinani valinnut sen hammaslääkärin, menevän ja fiksun miehen ,tai sen opettajan tai sen joka halusi teknilliseen ja siitä ties mihin,missä nyt olisin ja minkälaista elämää nyt viettäisin. Sensiaan valitsin putkiasentajan joka osottautui alkoholistiksi. Onneksi sentään raitistui jossain vaiheessa. Mutta se ,että mies on huonommin koulutettu näkyy suhteessamme jatkuvasti. Yleissivistys puuttuu. Mutta nuorena ei aina ymmärrä omaa parastaan. Nyt pelataan näillä korteilla mitä on. Yritetään kuitenkin olla onnellisia ja nauttia elämästä. Ja lapset on kuitenkin ihanimmat mitä olla voi. Kiitos siitä.

Vierailija
11/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikeeta kuvitella, että oisin tehnyt mitään erilailla, koska vaikka nykytilanteeni onkin täysin paska, olisin sitten jäänyt paitsi kaikkia hienoja hetkiä ja muistoja elämässäni. Nyt mulla ei enää mitään muuta olekkaan jäljellä kuin muistot menneestä ja odotus lopusta.

Vierailija
12/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin valinnut toisin, en olisi saanut kaikkea. Nyt sain.

Vierailija
13/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko peilaatte elämäänne miesten kautta?!

Vierailija
14/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä mitä olisi tapahtunut, jos olisi valinnut toisin. Siksi on ihan tyhmää tuollainen jossittelu.

Toinen valinta vaikuttaa tietenkin myös siihen lopputulokseen.

Vierailija
15/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä järjestää asiat niin että olet juuri siellä missä sinun pitääkin. Kuljet matkan etkä olisi se ihminen siinä tilanteessa jos et olisi kulkenut sitä reittiä mitä olet tullut. Mikään ei ole sattumaa.

Vierailija
16/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielikuvituksettomia tosikkoja tänään liikenteessä!

Minä voisin olla muusikon, poliitikon tai ihan perusduunarin vaimo. Tai sitten asuisin Ruotsissa ja minulla olisi 7 lasta! :)

Vierailija
17/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea EI voi saada ihminen eikä tule saamaankaan, se on kaikille PARASTA! Valiettavasti asia menee näin...

Vierailija
18/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika huisia kuvitella, että jos elämässään olis tehnyt jonkun pikkuasian toisin niin elämäkin vois nyt olla ihan erilaista. Esim. jos mä en aikanaan (reilut 10v. sitten) olis vastannut tuolle miehelle sen vastattua mun deitti-ilmoitukseen. Jos olisinkin valinnut toisen miehen, nyt mä en tuntis tuota miestä, eikä mulla olis juuri noita lapsia. Tosin enhän mä niitä osais kaivata koska en niitä koskaan olis edes tavannut. Toisaalta voihan olla että jätin vastaamatta jollekin kultakimpaleelle, kuka tietää. Ties missä voisin nyt olla ;)

Entä jos me ei oltais kerran oltu holtittomia ja unohdettu kumia. Ei olis tuota esikoista eikä todennäköisesti noita kahta muuta. Olis ehkä jotkut toiset lapset, mutta ei juuri noita. Joskus se on niin pienestä kiinni.

Vierailija
19/20 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yli 30 vuotta takaperin olisin sittenkin sanonut "Moi!" sille meidän koulun söpöimmälle vastakkaisen sukupuolen edustajalle joka yllättäen kirjastossa purjehti maisemaan, enkä vain muina miehinä tuijottanut edessäni olevaa kirjaa ja ollut niin kuin en olisikaan. . . .

Vierailija
20/20 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jos sanaa ei olisi lehmätkin lentäisi.