Kipua alavatsassa alkuraskaudessa...
Odotan ensimmäistä ja nyt alkoi pelottamaan, koska alavatsassa tuntui eilen illalla ja tänä aamuna kovaa kipua. Se oli hetkellistä, mutta aloin miettimään voisiko tämä enteillä keskenmenoa tai kohdun ulkopuolista raskautta? Neuvolassa sanottiin että nipistely yms. kuuluu alkuraskauteen ja sellaista on ollut, mutta nämä kivut olivat PALJON kovempia. Olisiko kenelläkään kokemuksia?
Terveisin: -mem- 6+0
Kommentit (11)
Viikkoja vasta 4+3 ja kipu on ajoittain tosi kova. Tänäään ekan kerran huolestuin tosi kovasti, kun alavatsaan sattuu kautta linjan lähes koko ajan. Voimakkaampaa kipua kuin menkojen aikaan nomaalisti. Mitään vuotoa ei ole, mutta sittenhän peli olisikin jo ihan menetetty. Pelottaa vaan niin älyttömästi! Olisikohan muilla vielä positiivisia kokemuksia kivuista ja normaalista raskaudesta?
Minulla oli ovis noin viikko sitten ja kuukautisten pitäisi tulla vasta 1,5 viikon päästä. Nyt on kuitenkin tänään ja lauantaina ollut maha tosi kipeä ja tänään tulee ruskeaa vuotoa. Onkohan tämä keskenmeno vai jotain kiinnittymisvuotoa? Olo on kun menkat alkaisi....
Itselläni oli ensimmäisen raskauden aikana todella voimakkaat alavatsakivut. Sattui niin voimakkaasti, että välillä itkin sängyssä ja toivoin kivun menevän ohi. Tämä vuosi sitten. Nyt odotan toista lastamme rv 14+6 ja kipuja on taas ollut.
Ne on ihan normaaleja, ei syytä huoleen. Kohtu kasvaa niin vauhdilla ja siitä syystä elimistö reagoi kivuilla. Kipuja saattaa tulla jopa rv 16 asti, joten koita kestää. Itse kärsin niistä ensiraskaudessa todella sinne asti. Mikäli tunnet toisella puolella munasarjoissa voimakkaampaa kipua niin sieltä puolelta on munasolu irronnut ja alkanut kehitymään pienokaiseksi ;) näin minulle lääkärini kertoi sillon.
Jos kauheasti huolestuttaa, käy lääkärissä varmistamassa tilanne jotta ei tarvi huolehtia. Ultrassa sitten rv12 saat varmuuden kuitenkin kaikesta.
Nuo kivut kuuluvat joillakin raskauteen. Ja voit olla varma, että oudot ja epämiellyttävät sekä arkarruttavat tuntemukset eivät lopu tuohon. Ensimmäisen raskauden aikana olet epävarma kaikesta, koska mikään ei ole normaalia mitä tunnet.
Jaksamisia ja kaikkea hyvää sinne!
Mutta kuinka aikaisessa vaiheessa nämä kivut voivat tulla?
Tieto helpotti. =)
" Mikäli tunnet toisella puolella munasarjoissa voimakkaampaa kipua niin sieltä puolelta on munasolu irronnut ja alkanut kehitymään pienokaiseksi ;) näin minulle lääkärini kertoi sillon." Mä olen tuntenut tollasta kipua, se vaan pisti miettimään että mulla tuntuu sitä kipua molemmin puolin... :O Tuleekohan sietä kaksi? ;)
toivotaan niin.
Mulla oli tosi kovia kipuja jotka alko heti plussaamisen jälkeen, oisko pari pv menny kun alko. Ihan järjetön kipu joka sai oksentamaan (ja mulla on yleensä korkee kipukynnys), kesti kerrallaan jonkun 15 minuttia kunnes alko laimentua..eikä mitään vikaa löytyny, paitsi se hyrränä pyörivä masuasukki :)
Noita kipuja kesti rv10 asti kunnes ei oo enää ollu, eikä toivottavasti tulekaan!
koeta kestää..ne kivut kyllä palkitaan sitten myöhemmin :)
Tappert ja Puksu 16+2
Mulla on ihan sama tilanne!! (rv:4+6)
toiselle puolelle tuli ensiksi kipuja (sellasia pistoksia,ja pirun kipeitä!!)
nyt tuntuu kanssa molemmilla puolilla, ja ihmetyttää myös mistä moinen voisi johtua, voisiko ns. kohdun kasvukivut tuntua tuollaiselta... (en ainakaan muista että olis esikoisen aikana ollut tuollaisia) ja mulla on keskenmeno takanapäin niin sitä pelkää jokaista pienintäkin tuntemusta ihan tosissaan... toivottavasti nää meidän kipuilut pian lakkaa, etten tuu hulluksi huolesta!!
parempia vointeja sullekkin:)
mulla on ollu ihan samanlaisia kipuja aluksi ja sitten tuli hieman vuotoa pari päivää sitten, mut vuoto ei ollut veristä..Soitin terveydenhoitajalle,joka sanoin että mitään kipuja eikä vuotoja kuulu olla..no sitten olin ihan masentunut ja itkeskelin sen päivän (olin ihan varma keskenmenosta) mutta sitten ovat kaikki kaverini sanoneet että heillä tuli kanssa vuotoa ja kipuja,et ihan normaalia..Nyte sit odotellaan torstaihin,kun ultra,niin näkee että onko kaikki hyvin..Toivotaan!!
Aika typerää käytöstä terkkarilta..mites muilla? millaisia kokemuksia neuvola tädeistä?
raskausviikkoja melkeen 12 ( jos nyt pitää paikkansa :) )
tosi kovat kivut oli ihan alkuraskaudessa mulla, ja menin sairaalaan sen vuoks. kaikki tutkittiin, ja aluksi epäiltiin, että raskaus olisi kohdun ulkopuolinen. se ei kuitenkaan ollut, vaan kaikki oli kunnossa ja raskaushormoni nousi kovaa vauhtia. Eli kyllä niitä koviakin kipuja voi olla, vaikka kaikki olis kunnossa.
Nyt rv22, ja taas pari viikkoa sitten oli kovia kipuja, menin taas sairaalalle, ja kaiken todettiin olevan kunnossa. Kasvukipuja kuulemma vaan. Toiset vaan tuntee kivut herkemmin kun toiset...
Saitko kaksoset? 🤭
Ida Kaarlampi
Itsekin kyselin samoihin aikoihin täällä samaa. Mulla oli oikein menkkamaista alavatsakipua silloin. Monena yönä heräsin siihen kipuun ja makasin kippurassa kylppärin lattialla. Sitten se meni ohi. Se oli aikalailla " kuukautisten" ajan.
En tosin vieläkään ole itse saanut varmuutta, että kaikki on hyvin. Täällä ei pääse np-ultraan (muutakuin yksityisellä tietysti) ja sydänääniä yritetään kuunnella vasta pe.
rv9+5