Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jonka lapsille tulee ikäeroksi alle 2 vuotta?

23.04.2006 |

Meillä tyttö syntynyt 8/05 ja uuden tulokkaan la on 12/06.

Olis kiva kuulla onko täällä muita ja millasia aatoksia teillä on.

Itse lähinnä pohdin koska pitäs lopettaa edellisen imetys ja miten sit pärjää kun on kaksi pientä?

Onnex esikoinen on ollu ns. helppolapsi joten sillee ei pelota. Tosin voihan tää seuraava olla tosi hankala ja sit kyl mietityttää miten pärjää jos kuopus on huono nukkuu ja esikoinen kuitenkin herää joka aamu ennen seitsämää.

No jos löytyy " kohtalotovereita" =) olis kiva kuulla teistä

T:Daaria 7+2

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa ei tuu alle 2v ikäeroo mutta mun ekan ja tokan välillä on 1v 3kk. hyvin meni mun mielestä kun esikoinen oli tosi helppo lapsi ja tokakin nukkui hyvin (ennen kuin sai koliikkia).

imetyksestä; lopetin neuvolan neuvosta rv:llä 6 muistaakseni koska maito loppui melkein kokonaan ja mulla tuli tosi pahaa oloa kun imetin. esikoinen oli sillon 7-8 kk joten ihan kivasti ehdin imettää. tokaakin imetin sitten 7 kk (maito loppui sen jälkeen) joten varmasti olisi imetys ekan kohalla loppunu muutenkin vaikken olsin tullu raskaaks.

raskainta kahen pienen kaa oli yölliset valmomiset kun esikoinen jätti päikkärit 1,5 v ikäisenä mutta aika oli melko lyhyt ku toka valvoi yöllä.

nyt olen tosi tyytyväinen että " tein" kaks peräkkäin kun ovat alusta asti oppineet kunnioittaa muita ja jakaamaan. mustasukkaisia eivät ole olleet. katotaan miten tää toka sit suhtautuu kun kolmonen tulee.

odotusaika sujui myös ihan mukavasti vaikka olikin niin lyhyt aika siinä välissä.

kun tää kolmonen syntyy niin esikoinen on 4v 1kk ja toka 2v 10 kk.

tsemppiä teille ja onnea odotukseen!

my_selene ja tytöt 04/02, 07/03 ja rv 34+6

Vierailija
2/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ketju on siis nopeasti raskautuneiden kokemuksienjakoketju.

Mulla on ekan ja toka välissä 1v2kk ja nyt tulee toka ja kolmannen väliin 1v8kk. Eli kolme alle kolmessa vuodessa ;-)

MInäkin olen ollut erittäin onnellinen pienestä ikäerosta. Mustasukkaisuutta ei ollut ja nyt pojat ovat kuin paita ja peppu (2v6kk ja 1v4kk) ja ovat jo aika pitkään leikkineet yhteisiä leikkejä.

Kaiken sujumisen a ja o oli meillä päivärytmi. Kun rytmi oli kunnossa, kakkonen tuli siihen mukaan. Vauvan ollessa 3-viikkoinen, laitoin hänet aina klo 11 ulos nukkumaan, jolloin sain rauhassa syötettyä ja laitettua esikoisen nukkumaan. Kun molemmat puoliltapäivin nukkuivat, tein pakolliset kotityöt, eli koneet pyörimään ja iltaruoka tulemaan. Tällaisilla rytmityksillä vältyin aika hyvin yhtäaikaisilta tarpeilta, jolloin olisin ollut pulassa (yhtaikainen imetys ja esikoisen syöttö, molempien nukuttaminen yhtaikaa yms.).

Toisekseen oma asenne vaikuttaa ihan kamalan paljon. Raskaita hetkiä tulee varmasti,mutta ne ovat ohimeneviä ja nokkeluudella selviää aika hyvin pienien kanssa. Jos esikonen alkoi vaikka kiukkuilemaan kun yritin vauvaa nukuttaa, kuuli äiti juuri silloin traktorin ajavan pihaan ja poika juoksi ikkunaan katsomaan ;-)

Niin, onneksi meilläkin molemmat ovat olleet helppoja vauvoja. Koliikit yms tekevät jaksamisen varmasti vaikeammaksi.

JA vielä imetyksestä. Esikoinen, joka oli melkoinen tissittelijä, ei enää huolinut tissiä sen jälkeen, kun olin tullut raskaaksi. Ilmeisesti maidon maku muuttui niin paljon raskauden myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt tulossa kolmas lapsi ja kahden nuorimman ikäeroksi tulee noin 1v4kk.

Esikoisemme täytti helmikuussa 5vuotta joten aiempaa kokemusta pienestä ikäerosta meillä ei ole.

Tämä kolmas on ns. yllätys vauva, mutta silti erittäin toivottu!

Tarkoitus olisi ollut hiukan myöhemmin vasta hankkia kolmas lapsi niin ettei olisi kahta vaippa ikäistä samaan aikaan, eikä tarvitsisi hankkia esim. kaksostenrattaita ja vaihtaa autoa että sellaiset mahtuu takakonttiin.

Imetyksen lopetuksesta minulla ei ole ollut mietittävää koska maito loppui kuopuksen ollessa 4kk ikäinen.

rv 38+0

Vierailija
4/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun olin jo kauhistellu hetkellisesti että meillä on poika vasta puoltoistavuotias kun tää kakkonen syntyy. Mut kyllä mä uskon et kaikki menee hyvin. Varsinki jos teidän neitokainen on helppo ollut ni kyllä se siitä. Meillä on poika ollut tosi vaativaa sorttia ja nyt niin täynnä energiaa, ettei äiti meinaa jaksaa. Laitetaan hänet kuitenkin hoitoon jo ennen kuin pikkunen tulee, ni saa siellä temmeltää voimiaan vähemmälle. Imetyksestä en osaa sanoa juuri mitään kun itse en tuota poikaamme pystynyt imettämään juuri lainkaan. Sanoisin, että lopetat vaan kun siltä tuntuu. Ehkä se kun niitä hampaita tulee enemmän ni voi nopeuttaa sitä erotushalua sun kannalta, en tiedä. Kuitenkin olen sitä mieltä, et jos jotkut pärjää kaksosten ja jopa kolmosten kanssa ni kyllä me muut pärjätään sitten alle kahden vuoden ikäerolla tulleitten muksujen kanssa. Olipa kyse sitte kuinka pienestä erosta tahansa. Voimia ja hyvää loppuraskautta!

Vierailija
5/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ja 2 kk ikäerolla.

Oli siis kaksi vaipoissa,kaksi syötettävää,kaksi täysin puettavaa.

Mutta toisaalta oli ihanaa kun olivat molemmat niin pieniä,nukkuivat päiväunia samaan aikaan ja rytmi muutenkin oli suht sama(nyt kun nuorimman ja vanhimman ikäero on 7v on lasten " elämän tilanteet" niin erillaiset että aina ei ole helppo löytää sopivaa rytmiä.9 vuotiaalla kun on omat ison lapsen tarpeet ja 1v7kuisella taas vauvan jutut)

Kolmas syntyi kun esikko oli 2v10kk joten silloinkin pienellä ikäerolla.Esikko oli juuri päässyt vaipoista mutta nukkuin vielä päiväunia.Liikkuminen vaikeutui mutta yhä sain nauttia siitä miten 3 tyttöä nukkui päikät samaan aikaan.

Poika syntyi kolmannesta 2 vuoden päästä ja sitten toinen poika siitä 3v päästä.

Kova vauvakuume vaivannut jo pitkään ja jos olisin saanut päättää(mies ei ensin kovin suotuisa kuumeelle ja kuudennelle vauvalle)olisin halunnut pienen ikäeron taas!Niin hyvät kokemukset jäi!!

Mutta nyt kun mies suosiollinen on " tyydyttävä" taas pidempään ikäeroon!=)

Hyvin se menee!

Onnellista raskausaikaa ja ihanaa vauva-aikaa!!!!Ison ja pienen vauvan kanssa=)

L+5 ja haave

Vierailija
6/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla sama tilanne.. poika syntyi 08/05 ja seuraavan la on 12/06. :) Mua ei hirvitä ollenkaan, odotan jo joulukuuta innolla. :)

Vierailija
7/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessa syntyi 7/05 ja toinen lapsi on nyt ilmeisestikin tulossa. Laskettua aikaa en vielä tiedä, kiertoni ei vielä imetyksen jäljiltä ehtinyt alkaa, mutta uskoisin että joulukuulle mennään ennenkuin pikkukakkonen syntyy. Siis mikäli kaikki sujuu hyvin. 3.5. on ensimmäinen neuvola, siellä selviää tarkemmin..

Esikoista tehtiin hoitojen avulla reilun neljä vuotta, joten päätin jo raskausaikana, etten halua synnytyksen jälkeen mitään ehkäisyä -tulkoon jos on tullakseen. Ja onneksi mies oli samaa mieltä! =) Yllättäen toinen tärppäsikin melko pian, emme todellakaan olleet osanneet edes kuvitella, että raskautuminen voisi käydä näin helposti!

Tunnelmat ovat hieman pelokkaat, mutta silti onnelliset. Esikoinen on ollut pienestä pitäen todella helppohoitoinen lapsi, nukkunut 7-viikkoisena yhdeksän tunnin yöunia, ja puolivuotiaana lopetettiin yösyömiset kokonaan, nykyään ei herää yönaikana normaalisti kertaakaan. Yhtään korvatulehdusta ei ole ollut, ainoastaan pari viikkoa meni RS-viruksen kourissa ja siitäkin selvisimme kotihoidolla.

Itsekin olen miettinyt, että varmasti toinen on AIVAN kamala, ensimmäisen kohdalla kun olemme päässeet " liian" helpolla. Raskausaika sujui loistavasti, synnytys oli nopea ja vauva-aika on mennyt liiankin nopeasti. Niin hyvä tuuri ei voi käydä, että saisimme kaksi helppoa lasta! Pelkään myös, että jos kakkonen on kovin vaatelias, niin pystyykö häntä rakastamaan yhtä paljon kuin ensimmäistä, joka kuitenkin oli vuosien toive..

Tärkein asia mulle on ollut se, etten joudu lasta viemään pienenä päiväkotiin. Kipuilin alkuvuoden sen kanssa, ettei meillä talous kestä kovin kauaa kotihoidon tuella olemista, ja kauhulla suunnittelin jo töihinpaluuta syksyllä, mutta nyt voinkin jäädä hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle!

Uskon, että kaikki menee hyvin, meillä kaikilla " pikauusijoilla" =)

Arica, Catina 9,5kk ja masuasukki " Pupu"

Vierailija
8/19 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..käsittääkseni imettää voi raskausaikana mikäli siltä tuntuu. Aiemmin väitettiin sen lisäävän keskenmenoriskiä, mutta nykytutkimusten mukaan siitä ei ole sikiölle mitään haittaa. Äidin jaksamista saattaa tietysti jonkun verran rajoittaa. Suositus on, että imetys lopetettaisiin 3kk ennen laskettua aikaa, jotta maito ehtii uudelleen " terniytyä" uutta vauvaa varten.

Itse imetän edelleen kerran päivässä, iltaisin. Viikko sitten jätettiin aamuimetykset pois, en silloin vielä edes tiennyt olevani raskaana. Nyt kyllä rinnat alkavat olla jo sen verran arat, etten luultavasti enää kauaa imettämistä jatka. Onhan tuo tyttökin jo pian 10kk, juo jo mielellään mukista normaalia lehmänmaitoa.

Vierailija
9/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla esikoinen oli 1v3kk kun sain kaksostytot. Alku oli vahan vaikeeta ennekuin paasi rytmiin, mutta sitte kaikki on menny ihan hyvin. Esikoinen tietty vaatii oman ajan ja omat leikit ja arsyyntyy valilla pikusiskoista, mutta se on ihan normaalia. Hyvalla paivajarjestyksella siita selviaa. Nyt esikoinen on 3v6kk ja tytot 2v3kk ja hyvin leikkivat yhdessa. Meille on neljas tulossa vuoden lopulla...

Vierailija
10/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoistyttö syntyi 11/04 ja nyt toinen tulossa toukokuussa. Esikoisessa on hillittömästi virtaa ja oma jaksaminen on alkanut mietityttää, kun välillä yhdenkin kanssa tuntuu raskaalta, mutta kaipa se sitten siitä lutviutuu. Olen aina haaveillut 3-4 lapsesta, mutta jo nyt vähän mietityttää olenko kuitenkin liian laiska hoitamaan niin montaa lasta, haluan kuitenkin hoitaa lapset itse. Saa nyt nähdä ja tietysti jos esikoisen ja kakkosen kanssa menee hyvin, niin mikäs siinä.

Lopetin imettämisen, kun esikko täytti vuoden ja silloin oli kolme raskauskuukautta takana. Ei tullut supisteluja tms, mutta esikoinen alkoi purra ja selvästi leikkiä rinnalla, joten lopettamispäätös oli helppo.

Vierailija
11/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan jännitä, otat vaan asiat omalla painollaan, niillä kun on tapana yleensä selvitä :)

Meillä ensimmäisen ja toisen ikäero on 1v8kk, nyt toisen ja kolmannen ikäeroksi tulee 1v9kk eli tasainen tahti ;) Hyvin on mennyt noiden kahden kanssa, meillä tosin niin päin, että esikoinen on ns. high need -lapsi ja toinen todella helppo (paitsi nyt alkaa löytyä omaa tahtoa ja tintatakin osataan :D ).

Normaali raskaus ei terveellä äidillä estä imetystä eli se asia on itsestäsi kiinni. Itse olen imettänyt kummankin raskauden aikana, esikoinen lopetti itse, kun olin kahdeksannella kuulla, kakkonen viihtyy tissillä edelleen. Tandemiin olen varautunut tällä kertaa, jos sinne asti menee. Raskaus voi muuttaa maidon makua tai vähentää sen määrää, mutta sitä on vaikea sanoa varmasti.

Kyllä kahden pienen kanssa pärjää hienosti, itselläni on ollut apuna kantoliina, jossa kakkosta on kannettu sairaalasta asti.

Onnea odotukseen!

Porenn ja Pimpula rv 21+6

Vierailija
12/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea muidenkin kokemuksia!

Itsekkin surin sitä että olisi tuleva isosisko pitänyt viedä pienenä hoitoon, mutta nyt voimmekin olla kotona...Kiitos muuttuneen äitiyspäivärahasysteemin.

Eiköhän asiat järjesty. Mukavaa odotusaikaa kaikille muillekin ja kirjotellaan kuulumisia=)

Vierailija
13/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt nuorimman ja masukin ikäeroksi tulee 1v.5kk!

Onhan se aluksi melko rankka kun " iso" sisarus on mustasukkainen ja kaipaa huomiota aina kun vauva on rinnalla tms..

Mutta meillä oli kaiken ratkaisuksi KANTOLIINA. Siinä vauva kulki mukavasti mukana ja mulla jäi kädet vapaaksi mustikselle siskolle.

Imetyskin sujui liinassa, joten vauva kulki huomaamattomasti sylissä ja minä sain tehtyä tän alta 2v:n kanssa samoja juttuja kuin aina ennenkin.

Siitä se mustasukkaisuus sitten karisi pikkuhiljaa. Nyt onkin touhua ja tohinaa kerrakseen, kun nuorempi on vajaa 11kk ja tää keskimmäinen on vähän vaille kolme. Kaikke mukavaa pahantekoa keksivät koko ajan.. Eipä ole äidillä tylsää päivää ;)

-mm-

Vierailija
14/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa toinen suht. pienellä ikäerolla

esikoinen on syntynyt kesäkuun lopulla 05 ja nyt tämän toisen laskettuaika on lokakuun alussa, eli ikäeroa tulee reilut 1v3kk..

välillä jännittää miten kahden pienen kanssa pärjää, mutta toisaalta pieni ikäero on juuri se mitä me toivoimme, tämä poika vaan on todella vaativaa sorttia.. eipähän ainakaan olla totuttu liian helppoon;)

uskon kyllä että hyvin kaikki menee, ja lapset saavat varmaan toisistaan todella hyvät ystävät!!

imetyksen lopetin neuvolan neuvosta heti plussan jälkeen, toisaalta oli todella vaikeaa ja haikeaa lopettaa meille niin tärkeä imetys, mutta empä olisi uskaltanut ottaa sitä riskiä että jotain sattuisi, minulla siis tuo imetys sai heti aikaan supistuksia..

oikein ihanaa odotusaikaa sinulle ja jaksamista:)

fiikuna ja mytty rv 15+5 ja poika 10kk

Vierailija
15/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee ikäeroa n. 1v - 1v 1kk riippuen siitä koska vauva tahtoo syntyä.

Minua ei hirvitä yhtään, pärjäähän moni kaksosten- kolmosten- ja nelostenkin kanssa!

Halusimmekin lapset mahd. pienellä ikäerolla, onneksi onnistui suht nopeasti.

Esikoinen itse lopetti imetyksensä 1kk iässä joten tämän suhteen en ole joutunut asiaa miettimään. Pumppasin kyllä ja annoin pullosta rintamaitoa, mutta maito väheni ja loppui tosi nopeasti kun vauva ei sitä itse imenytkään vaan pumppu.

Niin että tässä myös ihan ilmainen vinkki jos joku haluaa lopettaa imetyksen: näytät rinnoillesi pumppua niin johan maitovirta hyytyy!

Vierailija
16/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinne syntynyt 01/05 ja toisen la on heinäkuussa. Esikoista imetin pari viikkoa enää sen jälkeen kun olin testin tehnyt. Alkoi tulla todella huono olo imettäessä, varsinkin öisin. Ja ajattelin että esikoinen on jo 10kk niin on hänenkin hyvä päästä siitä yöimetyksestä eroon. Vieroitus kävikin sitten helpommin kuin kuvittelin, otti kovemmalle mulla kuin tytöllä :) Ja aika pian alkoi tyttökin nukkua yöt putkeen heräämättä! Saanpahan ainakin ennen toisen syntymää nukkua hetken yöt läpeensä ;)

hiukan pitää myöntää et nyt pelottaa miten sitte menee kahden aknssa ja kärsin huonosta omastatunnosta jo nyt kun esikoinen joutuu sitten jakamaan huomion toisen lapsen kanssa. Mut kovin yritän toitottaa itelleni että hyvä vaan, ni saa esikoinenkin sitten kaverin itelleen sisaruksesta kun on vaan 1,5v ikäeroa.

L,tyttö 1v3kk ja rv28

Vierailija
17/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä ja huonoja puolia siinä, että on pieni ikäero yhtälailla kuin siinä, jos on iso ikäero. Eikä yhtään vähempää paina lasten persoonallisuus. Turha *maalata piruja seinille*. Kyllä asiat hoituu. Oli tilanne mikä tahansa, on tärkeää, että vanhemmat saavat riittävästi lepoa ja muistavat huolehtia myös parisuhteestaan. Se, miten hyvin vanhemmat voivat ja jaksavat on suorassa suhteessa lasten hyvinvointiin :)

Meillä esikoisen ja kakkosen ikäero on 1v8kk. Hyvin on mennyt. Elämään kuluu pieniä karikkoja ja kumpuja, mutta se tekee siitä myös rikasta. Pojat ovat nyt kuin paita ja peppu (2v7kk ja 11kk), vaikka tietenkin pientä kinaa ja mustasukkaisuutta onkin. Kolmonen on tulossa loppusyksystä, eli kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulee noin 1v6kk. Meillä lapset ovat varsin vauhdikkaita ja persoonallisia, joten kädet ovat täynnä *työtä*. Kakkonen on huomattavasti vaativampi tapaus kaikinpuolin, mutta en silti vaihtaisi tätä mihinkään :) Vaikka peloteltu onkin, en silti itse jaksa pelätä, josko kolmonen olisi vieläki *rankempi* kappale. Kyllä elämä kantaa ja aikansa kutakin.

Esikoisen imetyksen lopetin plussaan. Tosin olin jo ennen testiä päättänyt, että noin vuoden iässä lopettaisin imetyksen. Kakkosta imetän edelleen, vaikka käynnissä onkin hidas vieroitus. En ole ajatellut, että plussan vuoksi lopettaisin, sillä mielestäni imetyksestä ei ole haitttaa kuin lähinnä äidin jaksamiselle (jos sillekään). Toki, jos imetys aiheuttaisi supistuksia tai huonoa oloa, miettisin uudelleen.

Mustasukkaisuudesta en niin jaksa huolestua, sillä hiukan sitä tietenkin on. Uskon, että suurilta ongelmilta siinä vältytään, kun jaksaa antaa jokaiselle edes pienen hetken omaa yksilöllistä aikaa. Lisäksi pidän huolen siitä, että jokaisella on oikeus syliin. Kun vielä kannustaa, kehuu ja nauttii jokaisesta lapsestaan yksilönä sekä tukee heidän keskinäisiään suhteitaan, uskon, että ollaan aika hyvillä vesillä :)

Vierailija
18/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/99 poika ja veli samana vuonna joulukuussa 99 (syntyi keskosena).

Ikä eroa pojilla on 10kk ja 5 pv. Kavereita ovat koko ajan olleet.Vaikka yhtä uhmaahan se koko ajan on ollut.Raskasta mutta niin ihanaa päivääkää en vaihtais pois.

Jäin poikien yh:ksi kun pojat olivat vauvoja.Nuoremmalla pojalla koliikki pienenä ja kumpikin kamalassa korvatulehdus kierteessä yht.70korvatulehdusta.Vanhemmalla pojalla astma ja ruokaaine allergia.

Nyt pojat toinen kouluun ja pienempää kiusaa ADHD epäily eli lääkäri ja tutkimus keikoja piisaa.

Vuosi sitten tapasin miehen joka on pojille kuin isä ja nyt odotan vanhoilla päivillä vauvaa rv 10+3 la 11/06.

Silloin vauva aikaan oli raskasta mutta päivääkään en antaisi pois..Kun oikein väsytti ja tuntui et annan luovutus voiton kaikelle, pienet kädet kaulan ympärillä antoi voimia jatkaa ja uskoa et hyvin kaikki menee..Ja on mennytkin. Luovuttaa ei saa.Paljon ne vauvat ottaa mut kyllä ne paljon antaakin...Paljon ihania muistoja ja rakkautta.

Vierailija
19/19 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi 06/05 ja kakkosen la 10/06. Haluttiin lapset pienellä ikäerolla. Imetys on alkanut tuottaa hieman ongelmia. Mulle alkoi tulla huono olo yöimetyksistä, joten lopetin ne. Olen yrittänyt muutenkin vähentää imetystä, sillä rinnat ovat tulleet vähitellen kipeämmiksi. Tällä hetkellä imetän aamuin ja illoin. Esikoispoika vain ei tahtoisi hevillä luopua rinnasta. Korvikkeet eivät tahdo maistua, vaikka olen testannut eri merkkejä. Tuttipulloa on turha yrittää, vaikka vesi siitä maistuukin. Nokkamuki toimii joinakin päivinä, mutta ei läheskään aina. Välillä onnistun juottamaan korviketta mukin reunasta, mutta silloin osa juomasta on pojan rinnuksilla. Poika onkin hetken kuluttua jo 10kk, joten voin alkaa jonkin ajan kuluttua totuttamaan häntä normaaliin maitoonkin.

Neuvolan terkka neuvoi mua lopettamaan imetyksen heti tultuani raskaaksi, mutta gyne sanoi, ettei normaaliraskaudessa ole mitään haittaa imetyksestä, jos maitoa vain riittää. Imetystukipiireissä puhutaan äideistä, jotka imettävät samaan aikaan vauvaa sekä vanhempaa taaperoa. Eli jos äidin voimat (ja halu) riittävät, voi imetystä jatkaa niin kauan kuin se tuntuu hyvältä, ja raskaus sujuu normaalisti.