Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten kun sossunrahat loppuu kokonaan? :(

Vierailija
26.06.2015 |

Siskoni on nyt 26v ja n. 10 vuotta elellyt sossun rahoilla. Nyt alkaa saada myös jotain kelan rahaa. Olen huolissani miten hänen käy. Sossussa oli virkailija hänelle sanonut: "Ei me voida sua ikuisesti elättää". En itsekään pysty häntä avustamaan kun mulla on kolme lasta ja tosi pieni palkka.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten huoraamaan tai ihan oikeisiin töihin. Ei kummempaa.

Vierailija
2/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää. Ei hän heitteille jää. Niinhän ne saattaa uhitella ettei muka voida elättää, mutta kyllä elättävät. Yrittävät vaan saada heikkohermoiset säikähtämään ja hakemaan pilkkapalkkaisia töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi vielä niiden on pakko elättää, jos ei muulta luukulta rahaa saa.

Vierailija
4/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin mielenkiintoinen kysymys jota moni odottelee ilolla ja ehkä useampi kauhulla..tai jotkut ei vaivaa ajatuksella päätään ollenkaan, luulevat tämän olevan ikuista mitä se ei varmaan ole. Pikkuhiljaa tukia vähennetään, äkkiä ei voi ettei yhteiskunta rauha järky mutta kun raha loppuu niin se loppuu. Onneksi on tultu aina omillaan toimeen ja tullaan vastakin niin omalla kohdalla ei pelota, lainatkin maksettu pois. Mutta vaikeuksia on odotettavissa niille jotka ylivelkaantuneet tai heille jotka eivät edes ole yrittäneet elantoaan hankkia.

Vierailija
5/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siskosi opiskele tai hae töitä?

Vierailija
6/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:12"]

Se onkin mielenkiintoinen kysymys jota moni odottelee ilolla ja ehkä useampi kauhulla..tai jotkut ei vaivaa ajatuksella päätään ollenkaan, luulevat tämän olevan ikuista mitä se ei varmaan ole. Pikkuhiljaa tukia vähennetään, äkkiä ei voi ettei yhteiskunta rauha järky mutta kun raha loppuu niin se loppuu. Onneksi on tultu aina omillaan toimeen ja tullaan vastakin niin omalla kohdalla ei pelota, lainatkin maksettu pois. Mutta vaikeuksia on odotettavissa niille jotka ylivelkaantuneet tai heille jotka eivät edes ole yrittäneet elantoaan hankkia.

[/quote]

Eipä ole kenenkään asema täysin riskitön. Ei tiedä mitä keikauksia omavaraisillekin voi tulla vaikeina aikoina.

Vierailija
7/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulle elämään vaan. Ehkä motivoi tai sit kuolee.

Vierailija
8/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:12"]Se onkin mielenkiintoinen kysymys jota moni odottelee ilolla ja ehkä useampi kauhulla..tai jotkut ei vaivaa ajatuksella päätään ollenkaan, luulevat tämän olevan ikuista mitä se ei varmaan ole. Pikkuhiljaa tukia vähennetään, äkkiä ei voi ettei yhteiskunta rauha järky mutta kun raha loppuu niin se loppuu. Onneksi on tultu aina omillaan toimeen ja tullaan vastakin niin omalla kohdalla ei pelota, lainatkin maksettu pois. Mutta vaikeuksia on odotettavissa niille jotka ylivelkaantuneet tai heille jotka eivät edes ole yrittäneet elantoaan hankkia.
[/quote]
Toivottavasti sairaat ja eläkeläiset jätetään rauhaan. Monet heistäkin käyvät sossussa.

Vierailija
9/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun siskon diagnoosi on?

Vierailija
10/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:09"]

[/quote]

Toivon, että tulevaisuudessa huoraaminen on ihan oikea työ Suomessakin. Kun automaatio lisääntyy, maailman vanhin ammatti kokee varmasti renesanssin lisääntyvän vapaa-ajan myötä.

Vierailija
11/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kuitenkin Suomen on lopetettava lainarahalla tapahtuva sossurahoittaminen eli se ei ole ikuisesti oikeutettu etu.

Vierailija
12/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:08"]

Siskoni on nyt 26v ja n. 10 vuotta elellyt sossun rahoilla. Nyt alkaa saada myös jotain kelan rahaa. Olen huolissani miten hänen käy. Sossussa oli virkailija hänelle sanonut: "Ei me voida sua ikuisesti elättää". En itsekään pysty häntä avustamaan kun mulla on kolme lasta ja tosi pieni palkka.

[/quote]Jos sossusta loppuu, niin neekereille riittää.

Vierailija
13/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:08"]Siskoni on nyt 26v ja n. 10 vuotta elellyt sossun rahoilla. Nyt alkaa saada myös jotain kelan rahaa. Olen huolissani miten hänen käy. Sossussa oli virkailija hänelle sanonut: "Ei me voida sua ikuisesti elättää". En itsekään pysty häntä avustamaan kun mulla on kolme lasta ja tosi pieni palkka.
[/quote]ei ne lopu eikä sinun tarvitse siskoasi elättää

Vierailija
14/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:15"]

Kadulle elämään vaan. Ehkä motivoi tai sit kuolee.

[/quote]

Okei tää oli vähän kylmää. Mutta tarviiko niiden ihmisten elämää arvostaa jotka eivät itse arvosta elämäänsä?

Vierailija
15/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:18"]

Jossain vaiheessa kuitenkin Suomen on lopetettava lainarahalla tapahtuva sossurahoittaminen eli se ei ole ikuisesti oikeutettu etu.

[/quote]

Toivottavasti ei vielä minun elinaikana.

Vierailija
16/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:09"]

[/quote]

Toivon, että tulevaisuudessa huoraaminen on ihan oikea työ Suomessakin. Kun automaatio lisääntyy, maailman vanhin ammatti kokee varmasti renesanssin lisääntyvän vapaa-ajan myötä.

[/quote]

Mistä se huora niitä maksavia asiakkaita saa, jos miesten työt on automatisoitu?

Vierailija
17/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ja siskollesi onneksi Suomen laki määrää sossun elättämään siskoasi. Ihan sama mitä joku tantta lässyttää. Jokainen sossueuro perustuu lakeihin ja asetuksiin ja jokainen euro on myös siskollesi maksettava.

Vierailija
18/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:13"]Miksei siskosi opiskele tai hae töitä?
[/quote]

Kouluun ei pääse ja töitä ei voi tehdä kun iso osa palkasta menisi ulosottoon. (Näin hän asian mulle ilmaisi.) Äitini olettaa että minä avustan siskoani mutta mullakin on lapsia! -ap

Vierailija
19/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:15"]Kadulle elämään vaan. Ehkä motivoi tai sit kuolee.
[/quote]

Kadulla hän on asunutkin. Tai oikeastaan kavereiden ja sukulaisten luona kun kämppä lähti alta, kaksi kertaa. -ap

Vierailija
20/51 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi pääsee kaikki ja vois olla sen verta selkärankaa et maksais ulosottovelat. Älä anna siskollesi penniäkään, ei todellakaan ansaitse niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi