Kuuluuko Concertaa käyttäessä vituttaa?
Matkalla kotiin tai viimeistään kotona tulee välillä aivan tavaton vitutus. Yleensä siihen ei ole syytä, mutta tänään syynä on reistaileva mokkula, ja tar, joka ei osaa ilmaista suoraan miten pitkällä purkuoperaatiossa on.
Mutta siis kuuluuko iltapäivä- tai iltavitutus Concertan sivuvaikutuksiin?
Kommentit (12)
Nopeista tulee laskut, ja silloin yleensä vituttaa. Ihan normaalia.
Siis Concerta on depottitabletti. Sen ei pitäisi olla nopea jos sitä tarkoitit.
Hassua kun jotkut luulee, että addit olis ihan huumeissa kun ovat lääkittyjä. Enemmän mulla on pinna kireällä lääkityksellä ja ilman lääkettä olen aikaansaamaton ihana hössö.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:18"]
Se on varmaan se sun normiolo?
[/quote]
Ei oo normaaliolo. Normaalisti olen aika pitkäpinnainen. Concerta-päivinä taas tulee iltapäivävitutus. Ja nimenomaan iltapäivä, sillä päivisin opiskelen kun kone, aivan kuten kuuluukin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:18"]
Se on varmaan se sun normiolo?
[/quote]
Ei oo normaaliolo. Normaalisti olen aika pitkäpinnainen. Concerta-päivinä taas tulee iltapäivävitutus. Ja nimenomaan iltapäivä, sillä päivisin opiskelen kun kone, aivan kuten kuuluukin.
[/quote] Aivan lääkityksellä toimiva kone ja illalla vitutus päällä. Jos ei tarttis olla yhteiskunnan ratas ja työläinen, niin ei lääkettä tarttis. Liikunnastakin tulee paremmat flow-tilat ilman lääkettä. (Olen kokenut sekä Ritalin vitutuksen että Dex vitutuksen).
Kyllä se taitaa olla yleinen sivuvaikutus. POjalla oli lapsena metyylifenidaatti ja kertoi että oli sellanen olo että tekee mieli katkoa lyijykyniä. Vaikka opettajan mielestä muuttui päällepäin rauhalliseksi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:16"]Siis Concerta on depottitabletti. Sen ei pitäisi olla nopea jos sitä tarkoitit.
[/quote]
Metyylifenidaatti on nopea. Depotti annostelee sen vähitellen, mutta laskut siitä tulee niin kuin muistakin stimulanteista. Tämä on ihan oikeasti iltapäivävitutuksen syy.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:36"]
Kyllä se taitaa olla yleinen sivuvaikutus. POjalla oli lapsena metyylifenidaatti ja kertoi että oli sellanen olo että tekee mieli katkoa lyijykyniä. Vaikka opettajan mielestä muuttui päällepäin rauhalliseksi.
[/quote]
Olen kahdesti katkonut lyijykyniä kyllä. Hävettää vielä tänäkin päivänä vaikka tiesin jo silloin että loppujen lopuksi lääkitys aiheutti sen.
Mulla vaihdettiin aikoinaan Ritalin Dexedrineen, koska koin masennuksen pahenevan Ritalinista. Nämä on vähän yksilökohtaisia juttuja. Ruotsissa kai lääkitys aloitetaan usein Dexedrinellä, Suomessa Consertalla tai Ritalinilla. Jenkeissä on Adderal-lääke.
Kuuluu. Monta asiaa on tullut laitettua kuntoon maailmassa Concerta-vitutuksen voimalla.