Tarttuiko teillä korona koko perheeseen?
Meillä vain lapset sairasti (rokotettu 0-1krt), aikuiset ollaan pysytty terveinä vaikka omikronin pitäisi tarttua helposti vaikka on rokotteet (minulla on 3, puolisolla 2 rokotetta otettuna).
Kommentit (51)
Meitä on vain kaksi, ja minä sain kyllä koronan sen jälkeen, kun teini sairastui.
No tässä odotellaan. Lapsi sairastui viisi päivää sitten. Me vanhemmat toistaiseksi terveitä ja negoja.
Ei keneenkään, kun sairas oli omassa huoneessa ja tuli ulos/vessaan ffp2-maskia käyttäen, veti vessan kansi kiinni ja joka ikkuna oli koko ajan auki eli jatkuva tuuletus. Korona tarttuu hengitysilmasta. Pahin tartunta-aika on 3-6 päivää oireiden alkamisen jälkeen ja varsinkin niinä päivinä, kun kotiteati näyttää plussaa, niin kun saa nopeasti tietää altistuksesta/ensi oireista, on vielä aikaa toimia ja välttyä tartunnalta.
Ex-miehen perheessä sairasti vain nuorimmat lapset, meidän yhteisiin ja aikuisiin ei tarttunut. Miesystäväni ja sen lapset kyllä ovat nyt kaikki taudissa :(
Näyttää olevan kovin yksilöllistä. Minulle ei tullut vieläkään. Minulla siis 3 annosta ja olen koko ajan mahdollisuuksien mukaan elänyt normaalisti (käynyt salilla, ravintoloissa, välillä toimistolla jne.). Aivan kaikki ympärilläni ovat nyt kipeitä niin se on varmaan vain ajan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ei keneenkään, kun sairas oli omassa huoneessa ja tuli ulos/vessaan ffp2-maskia käyttäen, veti vessan kansi kiinni ja joka ikkuna oli koko ajan auki eli jatkuva tuuletus. Korona tarttuu hengitysilmasta. Pahin tartunta-aika on 3-6 päivää oireiden alkamisen jälkeen ja varsinkin niinä päivinä, kun kotiteati näyttää plussaa, niin kun saa nopeasti tietää altistuksesta/ensi oireista, on vielä aikaa toimia ja välttyä tartunnalta.
Sinun toimintasi on yksiselitteisesti hullua.
Teini tukka elää noin sairaassa ympäristössä.
meillä sairastui korkeaan kuumeeseen molemmat lapset, mutta vain toisen testi oli positiivinen. Minulla oli yhtenä päivänä jäsensärkyä, mutta testi kokoajan negatiivinen kuten puolisollakin.
Vierailija kirjoitti:
meillä sairastui korkeaan kuumeeseen molemmat lapset, mutta vain toisen testi oli positiivinen. Minulla oli yhtenä päivänä jäsensärkyä, mutta testi kokoajan negatiivinen kuten puolisollakin.
Aikuisilla on 3 rokotetta, lapsilla oli 1.
Meidän perhe on vielä välttynyt koronalta, mutta kiva kuulla kokemuksia!
Meillä pojan tyttöystävä sairasti koronan (asui meillä sairastuessaan), mutta meidän perheestä kukaan ei saanut tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
No meillä vähän samaa, mutta ei tosiaan noin tiukkaan vedettynä.
Eli lapsi eristetty yläkertaan. Siellä oma suihku ja vessa ja tietysti oma huone. Olen vienyt hänelle ruokaa sinne. Mitään maskeja ei olla kuitenkaan käytetty ja hänellä ovi auki ja huutelee meille tänne alas. Ja on hyvävointinen eikä kuumetta. Jos olisi tosi kipeä niin tietysti toimisin toisin enkä jättäisi yksin. Mutta siis pelailee vain tietokoneella ja tilaa ruokaa ylös.
Toistaiseksi ei olla muut sairastuttu.
Poika sairastui koronaan (2 rokotetta), tyttö sai flunssaoireita mutta testi nega (2 rokotetta), minulla samoin (2 rokotetta). Mies ei sairastunut mihinkään (2 rokotetta).
Voiko olla niin, että joillakin kotitesti näyttää negaa, vaikka onkin korona???
Vierailija kirjoitti:
Poika sairastui koronaan (2 rokotetta), tyttö sai flunssaoireita mutta testi nega (2 rokotetta), minulla samoin (2 rokotetta). Mies ei sairastunut mihinkään (2 rokotetta).
Voiko olla niin, että joillakin kotitesti näyttää negaa, vaikka onkin korona???
Meidän lapsilla oli selkeästi sama tauti samoilla oireilla, 2pv erolla, mutta toisella testi oli koko ajan negatiivinen. Lähden kuitenkin siitä että molemmat sen sairasti.
Ex-puoliso sairastui vasta 9 päivää sen jälkeen kun ekan lapsen positiivinen tulos oli saatu. Lapset olivat siis hänellä viikon ennen lasten sairastumista ja tietysti eristysajan siihen päälle. Toinen lapsi oli koko ajan täysin oireeton mutta testit positiivisia, toisella lapsella kuumetta kaks päivää ja sitten ei mitään. Lasten isällä nuhaa ja tukkoinen olo kolme päivää, kolme rokotetta oli.
4/4 sairastui yhden tuotua taudin kotiin. Oli eristyksissä omassa huoneessaan, mutta ei auttanut.
Mä sain koronan miesystävältä. Lapset eivät ole ainakaan toistaiseksi sairastuneet, mutta aamulla testit ennen kouluun lähtöä.
Vain yksi lapsi sai, toinen lapsi ei, vanhemmille väsymystä.