Tarttuiko teillä korona koko perheeseen?
Meillä vain lapset sairasti (rokotettu 0-1krt), aikuiset ollaan pysytty terveinä vaikka omikronin pitäisi tarttua helposti vaikka on rokotteet (minulla on 3, puolisolla 2 rokotetta otettuna).
Kommentit (51)
Lapset (2) eivät sairastuneet, vanhemmat sairastivat hyvin lievänä. Kaikki testattiin. Ei rokotteita.
Mies sairasti koronan, minä en. Ihan normaalisti elettiin kerrostalokaksiossa ilman maskeja tai ikkunoiden auki pitämistä. Nukuttiin samassa sängyssä, katsottiin telkkaria samalla sohvalla, syötiin saman pöydän ääressä yhtäaikaa.
On tärkeää huolehtia siitä että sairastunut noudattaa eristysmääräystä, eli pysyy koko ajan erillään muista (omassa huoneessa) eikä käytä samaa vessaa kuin muut. Moni tuntuu luulevan että sairastunut olisi pelkässä karanteenissa ja saisi olla muun perheen kanssa samoissa tiloissa, mutta hänellä ei saa olla lainkaan lähikontakteja!
Onko pieniä lapsiakin jo rokotettu?
Lapsi sai testin mukaan koronan - kuumeisen (38,8) flunssan. Minäkin sain, mutta kotitesti näytti negatiivista! Silti minulla on vieläkin jatkuva yskä, keuhkot hajalla jo toista viikkoa. Lapsi on jo kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
On tärkeää huolehtia siitä että sairastunut noudattaa eristysmääräystä, eli pysyy koko ajan erillään muista (omassa huoneessa) eikä käytä samaa vessaa kuin muut. Moni tuntuu luulevan että sairastunut olisi pelkässä karanteenissa ja saisi olla muun perheen kanssa samoissa tiloissa, mutta hänellä ei saa olla lainkaan lähikontakteja!
Tuo nyt onnistuu vain, jos a) sairastunut on aikuinen tai teini ja b) on tarpeeksi iso asunto. Mitään viisivuotiasta ei voi kyllä eristää…
Vierailija kirjoitti:
Lapsi sai testin mukaan koronan - kuumeisen (38,8) flunssan. Minäkin sain, mutta kotitesti näytti negatiivista! Silti minulla on vieläkin jatkuva yskä, keuhkot hajalla jo toista viikkoa. Lapsi on jo kunnossa.
Testien herkkyydessä eroja ja siinä tunnistaako ollenkaan omikronia. Eri merkkejä kannattaa kokeilla.
4 / 4 sairastui. Kesti kaksi viikkoa, että kaikki olivat taas terveitä. Viimeinen sairastui 9pv ekan jälkeen.
Viiden päivän karanteeni on ihan liian lyhyt. Kesti yli viikon että tauti levisi.
Minä en saanut oireita enkä tullut sen takia tehneeksi testiä vaikka kolme perheenjäsentä sai lieväoireisen koronan peräkkäin ja kökittiin kolme viikkoa kotona karanteenissa.
Minulla 3, vaimolla 2, teinillä 2 ja koululaisella 0 rokotetta.
Tarttui kaikkiin. Vain rokottamaton 5v sairastui pahemmin, mutta hänkin toipumassa.
2/7 sai positiivisen testin, lieviä oireita 4/7. Ei piikkejä kellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei keneenkään, kun sairas oli omassa huoneessa ja tuli ulos/vessaan ffp2-maskia käyttäen, veti vessan kansi kiinni ja joka ikkuna oli koko ajan auki eli jatkuva tuuletus. Korona tarttuu hengitysilmasta. Pahin tartunta-aika on 3-6 päivää oireiden alkamisen jälkeen ja varsinkin niinä päivinä, kun kotiteati näyttää plussaa, niin kun saa nopeasti tietää altistuksesta/ensi oireista, on vielä aikaa toimia ja välttyä tartunnalta.
Sinun toimintasi on yksiselitteisesti hullua.
Teini tukka elää noin sairaassa ympäristössä.
Sinä se hullu olet. Me toimimme kuten asiantuntijat neuvovat, virallisten ohjeiden mukaan. Ja sairastunut oli aikuinen.
Todella vastuutonta tartuttaa yleisvaarallinen tartuntatauti kaikkiin perheenjäseniin. Sinun mielestäsi siis myös teini olisi pitänyt sairastuttaa tautiin, josta nykyään jo tutkimustieto kertoo, että se tulehduttaa verisuonia ja lisää riskiä sairastua mm diabetekseen & autoimmuunisairauksiin ja aikaansaa neurologisia vaurioita, kognitiivisia ongelmia, elinvaurioita sekä vahingoittaa immuunijärjestelmää pitkällä tähtäimellä, lisää riskiä saada myöhemmin esim syöpiä ja lisää todennäköisyyttä sairastua muistisairauksiin vanhempna.
Just. Tartuta vaan tahallasi koko perheelle tuollainen virus. Me vältimme kaikki tartunnan toimimalla oikein.
Vierailija kirjoitti:
2/7 sai positiivisen testin, lieviä oireita 4/7. Ei piikkejä kellään.
Lisäys vielä, että aivan normaalisti eletty, ei eristyksiä eikä maskeja.
Minä sairastin,muu perhe negaa ja oireeton. Sairastin pian 4vkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei keneenkään, kun sairas oli omassa huoneessa ja tuli ulos/vessaan ffp2-maskia käyttäen, veti vessan kansi kiinni ja joka ikkuna oli koko ajan auki eli jatkuva tuuletus. Korona tarttuu hengitysilmasta. Pahin tartunta-aika on 3-6 päivää oireiden alkamisen jälkeen ja varsinkin niinä päivinä, kun kotiteati näyttää plussaa, niin kun saa nopeasti tietää altistuksesta/ensi oireista, on vielä aikaa toimia ja välttyä tartunnalta.
Sinun toimintasi on yksiselitteisesti hullua.
Teini tukka elää noin sairaassa ympäristössä.
Sinä se hullu olet. Me toimimme kuten asiantuntijat neuvovat, virallisten ohjeiden mukaan. Ja sairastunut oli aikuinen.
Todella vastuutonta tartuttaa yleisvaarallinen tartuntatauti kaikkiin perheenjäseniin. Sinun mielestäsi siis myös teini olisi pitänyt sairastuttaa tautiin, josta nykyään jo tutkimustieto kertoo, että se tulehduttaa verisuonia ja lisää riskiä sairastua mm diabetekseen & autoimmuunisairauksiin ja aikaansaa neurologisia vaurioita, kognitiivisia ongelmia, elinvaurioita sekä vahingoittaa immuunijärjestelmää pitkällä tähtäimellä, lisää riskiä saada myöhemmin esim syöpiä ja lisää todennäköisyyttä sairastua muistisairauksiin vanhempna.
Just. Tartuta vaan tahallasi koko perheelle tuollainen virus. Me vältimme kaikki tartunnan toimimalla oikein.
Säälittää niin paljon kaltaisesi joukkohysterian uhri. Toivon todella ettet tuolla panikoimisellasi ja järjenvastaisella hysteriallasi traumatisoi lapsiasi. Mutta taitaa kohdallasi valitettavasti on jo myöhäistä. Tsemppiä ja voimia mielesi turvallisuuden uudelleenrakentamiseen!
Mulla alkoi oireet pojan oireiden alusta neljäntenä päivänä. Silloin pcr-testi vielä mulla nega. Kolmantena päivänä positiivinen kotitesti. Mulla kolme rokotetta, pojalla yksi. Kunnon tauti molemmilla. Pojalla testi siis varmennettu virallisesti. Olen kuullut usealta, myös lääkäri sanonut, että omikron näkyy heikosti jopa pcr-testissä, saatika kotitestissä. Useamman päivän kestää että näkyy, jos näkyy. Ei siis poista sitä etteikö olisi voinut sairastaa, vaikka kotitestissä ei näykään.
Yhdestä olen kyllä siunattu: Asun yksin,työstä eläkellä .Ei huolta muista . Lujan kiitos itselläni ei koronaa ole ollut.
No täällä yhä odotellaan. Lapsi testattu positiiviseksi viime torstaina. Ei oireita vanhemmilla. Tänään olin normaalisti töissä. (Ja siis tarkennuksena vielä, ei etätyö mahdollisuutta.)
Kaksi sai kolme ei. Toinen koronan saaneista tuli myös kipeäksi.