Lähtisittekö syksyllä Sousseen? Matkakohteen vaihtaminen harkinnassa.
Oli tarkoitus lähteä ystävän kanssa viikoksi Tunisian Sousseen tulevana syksynä, mutta nyt epäilyttää. Mitä ajattelette? Mikä olisi hyvä ja terrorivapaa kohde vaihdoehdoksi?
Kommentit (40)
En lähtisi. Minulla on muutenkin periaate olla viemättä rahojani yhteenkään muslimimaahan niin kauan kuin tilanne on tämä...
Suoraan sanoen tällä hetkellä en lähtisi mihinkään muslimimaahan, en myöskään Tunisiaan, Egyptiin tai Turkkiin. Turvallisuustilanne huolettaa ja muutenkin ko. kulttuuri etoo tällä hetkellä, lisäksi paikalliset miehet hyörivät ympärillä kuin herhiläiset, huutelevat, ehdottelevat ja käpälöivät. Valitse joku siisti kohde esimerkiksi Aasiasta, Thaimaassakin on paljon kivoja kohteita jos ei sentään Pattayalle eksy.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:46"]Salama ei iske samaan paikkaan kahdesti? Tai siis terrori-isku. [/quote] Tunisiassa oli edellinen isku maaliskuussa. Jotain maan turvallisuudesta kertoo sekin, että matkanjärjestäjät eivät tee sinne matkoja.
[/quote]
Detur ainakin tekee ja onhan siellä nytkin TUI:n matkalaisia vaikka kuinka paljon.
[/quote]
Voi kyllä hyvin olla ettei tämän jälkeen enää tee.
Marokko voisi vielä olla suhteellisen turvallinen paikka jos islamilaiseen maahan haluatte mennä. Ja en menisi Sousseen syksyllä enkä olisi mennyt muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:14"]Marokko voisi vielä olla suhteellisen turvallinen paikka jos islamilaiseen maahan haluatte mennä. Ja en menisi Sousseen syksyllä enkä olisi mennyt muutenkaan.
[/quote]tai sitten vaan boikottiin kaikki nuo. Sääli kunnon kansalaisia siellä.
Kanaria kutsuu kuten jo kahdenkymmenenkolmen vuoden ajan..
Voi tulla sun viimeiset päiväsi siellä.
Älä missään nimessä lähde, arabituttavani eivät uskalla lähteä niin en suosittele suomalaisllekkaan. Jos muslmimimaahan haluat lähteä miten olisi esim. Turkki/Malesia/Emiraatit. Marokon pitäisi olla ok.
En lähtisi mihinkään muslimimaahan lähiaikoina. Jos olisi matka varattuna niin vaihtaisin ehdottomasti kohdetta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:10"]
Minä kiertäisin kaukaa kaikki muslimaat sekä sellaiset maat, joissa paljon muslimeja.
Australia voisi olla aika turvallinen kohde.
[/quote]
Onhan sielläkin muslimiterroria ollut.
Oikeasti on todennäköisempää kuolla liikenteessä kuin terrori-iskussa. Noissa etelän maissa on hurja liikenne.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:50"]
Huippuvuorilla on varmaan melko turvallista. Tosin siellä on jääkarhuja.
[/quote]
Mulle saisi aika paljon maksaa, että matkustaisin Huippuvuorille. Täällä Koti-Suomessa on niin tarpeeksi vuoden mittaan lunta ja pakkasta, että ei sitä tarvitse enää ulkomaille katsomaan lähteä. Mua kiinnostaa vain lämpimien ilmastojen matkakohteet.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:46"]Salama ei iske samaan paikkaan kahdesti? Tai siis terrori-isku.
[/quote] keväällä iski eka kerran, nyt toisen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:46"]Salama ei iske samaan paikkaan kahdesti? Tai siis terrori-isku.
[/quote]
Totta. Nyt tuo paikka on jo hyvin turvallinen.
Tunisiassa ollut jo kaksi terrori-iskua puolen vuoden sisään, ja selkeästi kohdistavat niitä länsimaisiin turisteihin... Turvallisuustilanteen kehittymisestä ei voi olla varma. En lähtisi, ei pysty 100% rentoutumaan jos takaraivossa kummittelee edes pieni terrorin uhka.
Missä kuussa ajattelit ap matkustaa? Alkusyksystä esim. Kreikassa on yleensä vielä tosi kivat säät ja rannat, ja pahin turistiryysiskin laantunut.
Välttelisin muslimialueita ja -maita missäpäin maailmaa tahansa. Lähi-Itä ollut levotonta, Kuwaitin isku ihmetytti. Arabiemiraatit ollut turvallinen kyllä. Intia-Pakistan suunnalla muslimeja, samoin Filippiineillä, Thaimaassakin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:36"]
Missä kuussa ajattelit ap matkustaa? Alkusyksystä esim. Kreikassa on yleensä vielä tosi kivat säät ja rannat, ja pahin turistiryysiskin laantunut.
[/quote]
Kreikka on ylihintainen euron takia. Kannattaa odottaa, että he palaavat omaan valuuttaan, jotta hintataso putoaa oikealle kohdalleen.
Olen ollut Egyptissä, Tunisiassa (soussessa) ja Marokossa. Tunisiasta pidin vähiten enkä menisi vaikka olisi rauhallistakin. Marokko on ihana, varsinkin Marrakech. Mutta menisin Italiaan tai Maltalle, miksei Mallorca tai Rohdos myös.
Eikö Marraceh ole Egyptissä"? Mene ap Kalajoen hiekkarannoille
Minä kiertäisin kaukaa kaikki muslimaat sekä sellaiset maat, joissa paljon muslimeja.
Australia voisi olla aika turvallinen kohde.