Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyshousut tilattu!

Vierailija
26.06.2015 |

Moikka,

Synnytyshousut vihdoin tilattu. Huolestuin jo joudunko käyttämään pöytäliinaa, josta lääkäri nostaen "kurkistaisi" mutta onneksi tuli kätevämpi ja tervehenkisempi tapa vastaan. Mites teillä, ompelitteko itse synnytyhousut/lekkinssit vai tilasitteko netistä?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3139275/Maternity-pants-ensure-woman-s-intimate-parts-covered-CHILDBIRTH-sale-pharmacies-Malaysia-protect-women-s-modesty.html

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin ap:n aloituksen, tuli heti mieleen, että kirjoittaja on joku häveliäs vanhapiika, joka kuvittelee, ettei sairaalahenkilökunta ole koskaan ennen nähnyt kenenkään haaroja, kun kuvitteli vievänsä pöytäliinan alapäänsä suojaksi. Voi pyhä Sylvi sentään. Kaikenlaisia hulluja se maa päällään kantaa. Siinä vaiheessa kun puserratte mukulaa maailmaan, ei taida mitkään erikoispöksyt tulla mieleenkään. Ja muuten, jos mitään ongelmia ei ole, niin ei sitä lääkäriäkään siellä synnytyshuoneessa ole, kätilö ja mahdollinen oppilas vain. Olette selvästi katselleet liikaa ulkomaisia (amer. ja engl.) ohjelmia synnytyksistä. Niissä pyörii lääkäri tai pari sängyn ympärillä kätilön tai parin lisäksi. Eikä siinä kaikki, puoli sukua on synnytyshuoneessa, loput käytävällä. Anopin te nyt varmaan ainakin viette synnärille mukaan kintusta kiinni pitämään!

Vierailija
22/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisromanttisesti kirjaillut funktionaaliset synnytyshousut ovat kuulemma tulossa muotiin! Ihanaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun synnytyspöksyissä on toinen lahje musta ja toinen valkoinen. Ei kuitenkaan ikinä tiedä, minkä värisen lapsen sattuu pullauttamaan. Mätsää sit valokuvissa yhteen pöksy ja vauvan pää.

Vierailija
24/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"]Kansallisromanttisesti kirjaillut funktionaaliset synnytyshousut ovat kuulemma tulossa muotiin! Ihanaa!

[/quote] Ja malliston nimi on sitten varmaan Tanhu.

Vierailija
25/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:37"]Kun luin ap:n aloituksen, tuli heti mieleen, että kirjoittaja on joku häveliäs vanhapiika, joka kuvittelee, ettei sairaalahenkilökunta ole koskaan ennen nähnyt kenenkään haaroja, kun kuvitteli vievänsä pöytäliinan alapäänsä suojaksi. Voi pyhä Sylvi sentään. Kaikenlaisia hulluja se maa päällään kantaa. Siinä vaiheessa kun puserratte mukulaa maailmaan, ei taida mitkään erikoispöksyt tulla mieleenkään. Ja muuten, jos mitään ongelmia ei ole, niin ei sitä lääkäriäkään siellä synnytyshuoneessa ole, kätilö ja mahdollinen oppilas vain. Olette selvästi katselleet liikaa ulkomaisia (amer. ja engl.) ohjelmia synnytyksistä. Niissä pyörii lääkäri tai pari sängyn ympärillä kätilön tai parin lisäksi. Eikä siinä kaikki, puoli sukua on synnytyshuoneessa, loput käytävällä. Anopin te nyt varmaan ainakin viette synnärille mukaan kintusta kiinni pitämään!
[/quote]

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista!

Vierailija
26/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat pitkät kalsarini käyvät hyvin. Niissä on jo niin iso reikä haaroissa, että sen kautta mahtuu synnyttämään.

Vierailija
27/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitillä oli ihanat batiikki värjätyt housut flower power aikana <3

Vierailija
28/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin sellasia haaremihousun mallisia synnytys housuja. Niissä oli kolikoita kiinni niin kilahti rauhottavasti puskemisen tahtiin

Vierailija
29/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollenkaan saatavana neuvolakäynneille tarkoitettuja housuja? Jokainen varmaan haluaa säästää synnytyshousut vain oikeaan tilanteeseen.Mikä mahdollisuus olisi eri lastentarvikevalmistajilla vuokrata lahkeista mainostilaa,

Vierailija
30/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:37"]

Kun luin ap:n aloituksen, tuli heti mieleen, että kirjoittaja on joku häveliäs vanhapiika, joka kuvittelee, ettei sairaalahenkilökunta ole koskaan ennen nähnyt kenenkään haaroja, kun kuvitteli vievänsä pöytäliinan alapäänsä suojaksi. Voi pyhä Sylvi sentään. Kaikenlaisia hulluja se maa päällään kantaa. Siinä vaiheessa kun puserratte mukulaa maailmaan, ei taida mitkään erikoispöksyt tulla mieleenkään. Ja muuten, jos mitään ongelmia ei ole, niin ei sitä lääkäriäkään siellä synnytyshuoneessa ole, kätilö ja mahdollinen oppilas vain. Olette selvästi katselleet liikaa ulkomaisia (amer. ja engl.) ohjelmia synnytyksistä. Niissä pyörii lääkäri tai pari sängyn ympärillä kätilön tai parin lisäksi. Eikä siinä kaikki, puoli sukua on synnytyshuoneessa, loput käytävällä. Anopin te nyt varmaan ainakin viette synnärille mukaan kintusta kiinni pitämään!

[/quote]

Jaa. Meifän suvussa on synnytyshousut ollu niin kauan kun on ollu synnytyksiäkin. 1800-luvullakin perinnetieto kertoo, että isoisoisoisoisoisoäitini ompeli koivunlehdistä ja tervasta synnytyshousut kun kaikki muu oli pula-aikana mennyt. Että en sinuna nostais nokkaani kun koko Suomen naiset on ammoisista ajoista synnyttänyt housuissaan, vaikka ois ollu pilkkopimee savusauna ja yksin joutunut ponnistamaan.

Ja tiedokses sulle, että vanhapiika on sellanen kenellä ei ole mahdollisuuttakaan saada mukuloita. Sun tavoista en tiedä, mutta mun synnytyshuoneessa ei pyöri kukaan (slaavilainen perinne, selittää ton sun ihmettelynkin?) vaan tehdään aaltomaisen pehmeitä liikkeitä sängyn ympärillä. Et nii.

t. ap

Vierailija
31/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Voisko joku tehdä mulle Munsalan synnytyshousut?
[/quote]
Pakko todeta vanhanaikaisesti, että reps ja kops :)

Vierailija
32/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:54"]Onko ollenkaan saatavana neuvolakäynneille tarkoitettuja housuja? Jokainen varmaan haluaa säästää synnytyshousut vain oikeaan tilanteeseen.Mikä mahdollisuus olisi eri lastentarvikevalmistajilla vuokrata lahkeista mainostilaa,
[/quote]

Mulla oli housut jossa oli samat printit kun terveyskortissa. Siihen sitten neuvolan täti kirjoitti aina uusimmat tiedot raskauden etenemisestä. Oli niissä paikka jopa ultrakuville!

Vierailija
33/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:22"]

Kun mä synnytin meidän kaksoset, oli mulla tosi leveälahkeiset synnytyshousut. Tyttö otettiin ulos oikeasta ja poika vasemmasta lahkeesta ja lhkeisiin kirjottiin sntymäajat ja nimet. Miten teen jos hankin vielä lisää lapsia, mistä lahkeesta heidät nyt voi auttaa ulos?

[/quote]

Ompele nepparilla avautuva vauvanmentävä aukko persuuksiin. Sit kun tenava on housuissa, harhautat lääkäriä jos on siis miespuolinen(esim. "Hei, mikä toi on?" "Tuleeko tuolta oven alta savua??" on klassikoita jotka toimii aina). Kun katsoo toisaalle, nosta kannikkaa, otat tenavan yhdellä näpsäkällä huiskauksella housuista, ja se on siinä. Älä kuitenkaan kerro lapselle ettei syntynyt lahkeeseen,

saattaa esim. provosoida koulukiusaamiseen jos tulee yleiseksi tiedoksi.

Vierailija
34/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piti vaihtaa synnytys housut kesken kaiken kun vauvan pää oli jo näkyvissä ku paskoin alleni. Onneksi oli varat mukana tai olis ollu noloa synnyttää loppuun ilman!

Vierailija
35/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tästä kehitellä vielä jonkinlaisen imetyshaalari sydeemin? Kätevät tarraläpät oikeisii kohtiin. Lisävarusteeksi kantoliina.

Vierailija
36/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:11"]

Mulla piti vaihtaa synnytys housut kesken kaiken kun vauvan pää oli jo näkyvissä ku paskoin alleni. Onneksi oli varat mukana tai olis ollu noloa synnyttää loppuun ilman!

[/quote]

Siis.. Onko oikeesti olemassa mammoja, jotka ei laita synnytystappia ennen kuin lähtevät synnärille?

Vierailija
37/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:11"]

[/quote]

Siis.. Onko oikeesti olemassa mammoja, jotka ei laita synnytystappia ennen kuin lähtevät synnärille?
[/quote]

Mulla oli mutta se tuli samalla paineella ulos ja kolahti suoraan kätilöä keskelle otsaa. Joutuivat vaihtamaan kätilöäkin kesken kaiken niin siinä välissä nopeasti vaihdoin pöksyt

Vierailija
38/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos myös synnytyshousuissa on muotia nyt tuo haaremihousumalli. Meinaan helpottaa alakautta synnyttämistä ihan helvetisti! Esikoista tein skinnymallisissa synnytyshousuissa. Ei ollu helppoo, ei!

Vierailija
39/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko aina saada selville lapsen sukupuoli etukäteen, jotta osaan laittaa sitten oikean värisen synnytystapin. Netistä tilasin semmoiset, joissa on glitteriäkin mukana. Viimeksi kätilöt kehuivat ja kiittelivät.

Vierailija
40/72 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:17"]Mun on pakko aina saada selville lapsen sukupuoli etukäteen, jotta osaan laittaa sitten oikean värisen synnytystapin. Netistä tilasin semmoiset, joissa on glitteriäkin mukana. Viimeksi kätilöt kehuivat ja kiittelivät.
[/quote]

Mulla oli siinä lenkki josta laitoin tamponikorut roikkumaan. Tulikin niitä jo ikävä raskauden aikana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi