Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset sandaalit alle vuoden ikäiselle?

15.05.2008 |

Pohdiskelen tässä vauvalle sandaaleita kesäksi. Mielellään ostaisin kunnon ensiaskel sandaalit, joilla voi loppukesästä opetella kävelyäkin. Vauva on nyt vajaa 8kk. Sandaalien ostaminen alkaa olla ajankohtainen asia, koska ajattelin käyttää niitä vauvalla muutamissa valmistujaisjuhlissa, joita tuntuu kertyneen tälle keväälle...Onkohan ylipäätään mahdollista ostaa näin pienille sellaisia, jotka menee koko kesän...?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkin edulliset söpöstely sandaalit kesälle.. Koska ei siis vielä kävele

Mutta sitten kun kävelemään opettelu ulkosalla tulee ajankohtaiseksi niin ostamaan uudet, paremmat sandaalit. Jalan koko saattaa vielä muuttua ja on parempi ettei osta tuohon tarkoitukseen varastoon odottamaan kävelyä

Suosittelen itse sellaisia jotka ovat nahkaiset, kantapää suljettu ja ehdottomasti tukevat

Vierailija
2/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kunnolliset Superfitin ensiaskelsandaalit, joissa on suljettu kärki. Meillä ainakaan ei olisi ollut mitään käyttöä "söpöstelykengillä", koska tyttö on jo useamman viikon ajan kävellyt tukea pitkin eli ihan oikeat ja kunnolliset kengät ovat paikallaan silloin kun kenkiä käytetään. Itse asiassa nuo samanlaiset sandaalit näkyvät myös yhdessä tyyliblogin viestissä: http://vauva.mederra.com/mblog/post.php?p=803#respond Toistaiseksi sandaaleja on käytetty vain pari kertaa juhlissa mekon kanssa, mutta kesällä tulevat sitten ihan pihakäyttöön. Ostaessa niissä oli 1,5 cm "tyhjää" eli uskoisin kyllä niiden menevän sinne elokuun loppuun, jolloin sandaalikausi Suomessa lienee enimmäkseen ohitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös esikoisella kahdet superfitin sandaalit ja ne olivat todella laadukkaat ja kestävät. Ekoja pidettiin vielä ½ vuotta päiväkodissa sisäkenkinä (suositus, koska tukivat jalkaa niin hyvin verrattuna kerhotossuihin). Joten täältä ääni superfitille!

Vierailija
4/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo monta paria Superfitin kenkiä -ovat hyviä kenkiä, tosin kapeahkoja lestiltään. Juuri tänään näin kaupassa Sf:n sandaalit kokoa 18 joten kyllä niitä noinkin pieniä löytyy -jalan kokohan vaihtelee tosi paljon mutta kuvittelisin että 8kuisella on vielä pieni jalka... (omalla pitkällä tytölläni oli vuoden ikäisenä kengät kokoa 19 ja nyt kun kohta tulee 2v mittariin nin kokoa onkin jo 24..)

Vierailija
5/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle ehdottomasti kantakapilliset ja useammalla säädöllä olevat sandaalit.

Niin ja mitä tuohon Superfitien ylistysketjuun tulee, niin Superfitejä olen pitänyt ennen tätä kevättä ihan hyvinä kenkinä, mutta tänä keväänä näin ensin K-kaupassa Superfitin sandaaleita, jotka täytti _kaikki_ huonon kengän kriteerit ja tänään viimeiksi ihastelin tosi söpöjä useammanlaisia Superfitin sandaaleita Sokoksella ja kaikki olivat ainakin kantakapista tosi huonoja, joten jäivät meillä kauppaan. Ja tietty löysin myös huonot Eccot... Eli olkaa tarkkoina noiden pienten sandaalien kanssa, tuntuu, että ne tehdään vielä huonompilaatuisia kuin ensiaskelkengät, joissa niissäkään ei ole aina hurraamista.

Vierailija
6/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sattumalta hipeltänyt noita mun linkittämiä sandaaleja? Mä kun olen pitkään kiltisti opiskellut täältä ja muualta netistä hyvän ensiaskelkengän ominaisuuksia ja niillä eväillä testaten nuo linkittämäni sandaalit ovat olleet ylivoimaisesti parhaan oloiset mua vastaan tulleista ensiaskelkengistä / -sandaaleista.

Meidän ensiaskelkenkiin (Eccot) sen sijaan en ole 100% tyytyväinen, mutta parempia ei vaan löytynyt todella monen kaupan kiertelyn jälkeen. Tulin sitten siihen lopputulokseen että en niillä kuitenkaan pysty meidän tytön jalkaa pilaamaan kun niitä käytetään toistaiseksi vain puolisen tuntia päivässä ulkoillessa ja siitäkin ajasta suurin osa istutaan hiekkalaatikolla tai keinussa.

Vierailija
7/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsuilla on erimallisia sandaaleja, kotimaista työtä ja taatusti jalalle hyviä.

Vierailija
8/9 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en ole noita tyttöjen sandaaleita pyöritellyt käsissä. Ne mitä mä oon pyöritellyt, niin jotkut oli ainakin ruskea/oranssit ja toiset oli siniset. Ja vaikka olisi vastaava malli kuin mitä tyttöjen, niin ainakin joskus Kangaroosilla oli ero tyttöjen ja poikien kengissä, joten en vetäisi suuria johtopäätöksiä vaikka olisin eri väristä kenkää pyöritellyt. Lisäksi usein koko vaikuttaa myös kengän ominaisuuksiin eli vaikka olen joskus haukkunut jotkut kengät esim liian löpsyiksi koossa 36, niin samaiset kengät on voineet olla koossa 28 vaikka ihan hyvät ja toisaalta jos jotkut kengät on vaikka koossa 20 liian jäykät, niin voi olla ihan hyvät koossa 26!

Meillä on pojalle ostettuna nyt Melanian sandaalit ihan tähän alkukesään. Ne ovat ihan kaikki hyvän kengän kriteerit täyttävät, mutta niissä on vain yksi remmi, joten täytyy olla just sopivat jalkaan. Samaa vikaa on Kavateissa, jotka muuten on loistavia kenkiä, mutta kun on yksi remmi ja korkea lesti, niin eivät sitten useinkaan ole kovin hyvin sopivia matalampaan jalkaan. Tepsuilla on kolmella remmillä olevia vähän pulleampaan jalkaan ja yleensä tosi hyviä kenkiä. Meillä isompi poika kulki 1v-6v eli varmaan koot 25-35 Davisin sandaaleissa ja meillä oli joka toinen koko sandaaleista ostettuna. Davisin sandaaleita ei enää saa, mutta samanlaisia kunnollisia nilkkaan asti tulevia sandaaleita taitaa olla Richterillä nykyään. Niitä voinen katsastaa tuolle nuoremmallekin kunhan nyt lähtee kunnolla kävelemään.

Vierailija
9/9 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävimme pojan kanssa sandaalikaupoilla. Päädyimme sitten Superfitin sandaaleihin. Pojalla aika siro ja pieni jalka ainakin toistaiseksi. Superfitin sandaalit oli hänen jalkaansa kaikkein parhaimmat. Nämä sandaalit on tosiaan kokoa 18, tilaa jää silti noin 1,5cm. Mielestäni nämä oli vielä kaikkein söpöimmän näköisetkin. Mielestäni nämä täyttää kyllä hyvän kengän kriteerit, eikä poika toisaalta varmaan kovin montaa oikeaa askelta nämä jalassa edes ota. Ns. söpöstely sandaalejakin etsittiin, mut pojille ei sellaisia hirveesti ollut saatavilla...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=de582f70-2414-11dd-a1dd-…!