Mitä laitat leivänpäälle?
Voita? Margariinia? Voi-kasviöljyseos (Oivariini,Ingmariini tms)? Hummusta?
Ylähuulen?
Kommentit (37)
Tänään ruisleivän päälle oliivibeceliä, edamjuustoa, pippurimetwurstia ja omenaviipaleita.
Syön leipää vain arkiaamuisin ennen töihin lähtöä. Kaksi siivua leipää joiden päällä on oivariinia, siivu ohuen ohutta kinkkua, siivu juustoa ja paistettu kananmuna
En syö lepää se lihotaa.Eli en laita mitään!
Syön leipää joka aamu, mutta leivänpäälliset vaihtelee vuodenajan ja rahatilanteen ja jääkaapin sisällön mukaan. Kesäisin käytän paljon itsetehtyä pestoa, omista kasvimaan kasveista mm. porkkanannaateista, talvella teenkin sitten hummusta. Usein ihan oivariinia tai ingmariinia ja sen päälle sitten sitä, mitä jääkaapista sattuu löytymään. Maksamakkaraa, kinkkua, metwurstia, keitettyä tai paistettua kananmunaa, savukalaa, tonnikalaa, tonnatoa, mätitahnaa, kylmäsavulohta, graavilohta, silliä... Peston, hummuksen ja kinkun kanssa usein laitan myös salaatinlehtiä, kurkkuviipaleita, joskus tomaatinviipaleitakin.
Riippuu myös leivästä, mitä siihen päälle laitan, ruisleivän kanssa ei sovi maksamakkara, ja kylmäsavulohi ja graavilohi sekä silli suorastaan vaativat ruisleivän.
Minä laitan leivän pälle:
Avokadoa, juustoa tai kookosrasvaa
Jos syön tänään vielä ruisnappuloita, niin laitan niiden päälle kevyt-Beceliä ja Wurstin Extra Palvikorppukinkkua (lihapitoisuus 86%). Ruokajuomaksi luonnollisesti kurri.
Juustoa ja kasviksia. Ei tarvi voita.
kinkkua, maksamakkaraa, munaa, voita, juustoa, hummusta
Vierailija kirjoitti:
kinkkua, maksamakkaraa, munaa, voita, juustoa, hummusta
Yhdelle ja samalle voileivälle?
Flooraa,juustoa,kinkkua,tomaatin siivuja.
Oivariinia, juustoa ja metukkaa. Eilen keksin laittaa kerrospaahtoleivän toiseen puolikkaaseen bbq-kastiketta. En kadu tekoani.
Terveisin Naispelko28
Itse tekemääni pestoa, raejuustoa, paprikaa ja persiljaa.
Alentajaa. Vähän nimi vetää mielen matalaksi mutta oon siihen jo tottunut. Sitä tehokkainta eli punakulmaista.
Tänään oli harvinaisena herkkuna vaalea leipä ja sen päällä avokadoa, vuohenmaitogoudaa, rucolaa ja kurkkua. Yleensä on ruisleivällä benecolia, rucolaa, kalkkunaa/broileria ja kurkkua.
Margariinia, kananmunaa ja vihanneksia tai avocadoa ja mozzarellaa. Joskus emmentalia tai hummusta.
Syön leipää vain keittojen kanssa joten en laita leivän päälle enkä alle yhtään mitään.