Se kateissa ollut 30v nainen on löytynyt elossa
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Hieman draamakuningatar-vibat tulee neidistä.
Toivottavasti sai sitä huomiota mitä halusi.
Törkeää puhua mielenterveysongelmista näin. Ilmeisesti et ole koskaan kokenut syvää masennusta, ahdistusta, epätoivoa ja totaalista arvottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä Hki:n yliopiston kasvatustieteellisestä valmistunut biologia-alan maisteri tekee suunnittelemassa verkkosivuja julkishallinnon erikoisalojen piiriin kuuluviin virastoihin tietoverkkosivuja eli siis poliisihallinnolle, 112:teen, puolustusvoimille jne. ???
Hah, biologian maisteriahan noihin hommiin tarvitaankin. Salli mun nauraa.
On tainnut olla mentorinsa kanssa bongailemassa lintuja vähän pitemmällä.
Kuinka kasvatustieteellisessä voi lukea biologiaa?
Olkootpa mikä lohko tahansa, mutta ko. nainen on valmistunut Hki:n yliopistosta filosofian maisteriksi ja biologia ollut pääaineena tällä kyseisellä naisella. Mun mielestäni tuonkaltaiseen hommaan nyt pitäisi olla Otaniemestä valmistunut dippainssi tietotekniikan linjalta.
Itse olen filosofian maisteri humanistiselta alalta mutta olen katsos vaihtanut alaa, ja pätevä tekemään tuon tyyppisiä hommia nykyään. Tutkinto ei ole mikään pakollinen juttu, kunhan osaa asiat. Moni käy alan opintoja ja jättää kesken kunnes saa töitä. Varmaan tällä naisella sama, biologia ei ehkä työllistänyt tms.
Ennemmin veikkaan jotain Tytti Yli-Viikari -tyyppistä kuviota, jossa nainen on päässyt sopivan nk. tukijan avulla työpaikkaan sisään ja sitten siellä oppinut työtä tekemällä hommat. Nykyäänhän www-sivujen päivittäminen on monessa paikassa aika pitkälti automatisoitu valmiilla työkaluilla ja ylläpitäjän tehtävänä on lähinnä syöttää (kopioida) oikea materiaali järjestelmään oikealle paikalle.
Anteeksi mitä nämä kommentit on :D sukupuoli ei estä työntekoa, eikä osaaminen ole pelkästään tutkintoon sidottua. Hieman yksioikoista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Olkoonpa vaikkapa mikä tahansa filosofian maisteri, ja biolooogiiiii tai ekologisen alan insinööri, mutta mitä tuolla koulutuksella pääsee hommaan, jossa tehdään tietoverkkosivustoja julkkishallinnon erikoisalan toimijoille.
Mun mielestäni hommaan olisi paremminkin sellainen ammattitaito tarpeen kuten on tietotekniikan alan ammattilaisilla. Ei sen puoleen olen ollut koulutuksessa, jossa tietokonetaitoja opetti pohjakoulutukseltaan psykologian maisteri.
Pääse jo yli. Nainen tekee IT-alan hommia. That’s it.
Aallon miespuolisia drop out koodareita sen sijaan ylistetään, että voi kun se taito on tärkeintä, voi jättää koulut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Olkoonpa vaikkapa mikä tahansa filosofian maisteri, ja biolooogiiiii tai ekologisen alan insinööri, mutta mitä tuolla koulutuksella pääsee hommaan, jossa tehdään tietoverkkosivustoja julkkishallinnon erikoisalan toimijoille.
Mun mielestäni hommaan olisi paremminkin sellainen ammattitaito tarpeen kuten on tietotekniikan alan ammattilaisilla. Ei sen puoleen olen ollut koulutuksessa, jossa tietokonetaitoja opetti pohjakoulutukseltaan psykologian maisteri.
Jos et saanut jotain hommaa, niin älä katkeroidu, ei muuta kun uusia työhakemuksia kehiin.
Piilotteliko jollain tutullaan vai missä oli yli viikon? Kuitenkin poliisi kai pyysi vinkkejä niin eikös vaikka hotellin pidä ilmoittaa jos olisi sinne kirjautunut? En mä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Pitikö pollarilaitoksen pitää koko viikko ihmisiä jännityksessä tuosta akasta, joka oli kadoksissa lauantaihin asti, kun jo alkuviikosta poliisi tiesi, että eukko on elossa, ja olivat muuten saaneet yhteyden häneen, mutta eivät fyysisesti kuitenkaan.
Ärsyttää tollaset huomion hakuiset neidot.
Täytyy olla jossakin mättöä, kun kehtaa piilotella itseään kokonaisen viikon päivät, ja naureskella sitten, kun porukka palstoilla spekuloi. Poliisin resurssit muutenkin vähissä, niin onko ihan normia pitää poliisiakin pilkkanaan.
Aikuisella ihmisellä on oikeus olla "kadoksissa" vaikka loppuelämänsä, ja poliisin on pakko selvittää asiaa tarvittaessa myös julkisesti, jos katoamisesta tehdään ilmoitus.
Kuuluisa tapaus on Sannan tapaus, kun hän "katosi" ensin Tartoon, sitten Yhdysvaltoihin, eikä enää halua pitää omaisiinsa yhteyttä. Poliisi on kuitenkin kertonut Sannan olevan elossa.
Ikävää omaisille, mutta katoajalla on varmasti omat syynsä siihen mitä tekee ja myös siihen, että katsoo paremmaksi jättää selittelemättä kuin selitellä elämänsä käännekohtia ja niiden syitä.
En ihmettelis jos tällä on jo tupekanava pystyssä, siellä ne muutki sekopäät tilittää viikosta toiseen
Tietääkö joku tästä tapauksesta jotakin?
Miksi kommentoitte kun ette tiedä oikeasti juuri mitään?
Aika inhottavaa kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä Hki:n y liopiston kasvatustieteellisestä valmistunut biologia-alan maisteri tekee suunnittelemassa verkkosivuja julkishallinnon erikoisalojen piiriin kuuluviin virastoihin tietoverkkosivuja eli siis poliisihallinnolle, 112:teen, puolustusvoimille jne. ???
Hah, biologian maisteriahan noihin hommiin tarvitaankin. Salli mun nauraa.
On tainnut olla mentorinsa kanssa bongailemassa lintuja vähän pitemmällä.
Vai liittyykö tämä "katoaminen" tähän mystiseen poliisin uhkailun?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä sillä on mistä on joskus valmistunut. Kolmannes tuntemistani biologeista on vaihtanut alaa, osa myös it-alalle jolla olleet jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nyt se Helsingin bussisekoilija vai ei?
Ei kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö pollarilaitoksen pitää koko viikko ihmisiä jännityksessä tuosta akasta, joka oli kadoksissa lauantaihin asti, kun jo alkuviikosta poliisi tiesi, että eukko on elossa, ja olivat muuten saaneet yhteyden häneen, mutta eivät fyysisesti kuitenkaan.
Ärsyttää tollaset huomion hakuiset neidot.
Täytyy olla jossakin mättöä, kun kehtaa piilotella itseään kokonaisen viikon päivät, ja naureskella sitten, kun porukka palstoilla spekuloi. Poliisin resurssit muutenkin vähissä, niin onko ihan normia pitää poliisiakin pilkkanaan.
Aikuisella ihmisellä on oikeus olla "kadoksissa" vaikka loppuelämänsä, ja poliisin on pakko selvittää asiaa tarvittaessa myös julkisesti, jos katoamisesta tehdään ilmoitus.
Kuuluisa tapaus on Sannan tapaus, kun hän "katosi" ensin Tartoon, sitten Yhdysvaltoihin, eikä enää halua pitää omaisiinsa yhteyttä. Poliisi on kuitenkin kertonut Sannan olevan elossa.
Ikävää omaisille, mutta katoajalla on varmasti omat syynsä siihen mitä tekee ja myös siihen, että katsoo paremmaksi jättää selittelemättä kuin selitellä elämänsä käännekohtia ja niiden syitä.
mä olen kans tehnyt näin. ekana tuli mieleen että kuinka estän media kohun kun sukulaiset alkaa etsimään. no selvitin asian ennen "katoamista" poliisin kanssa. kun sukulaiset kääntyi poliisin puoleen poliisi totesi että ottavat yhteyttä minuun. ilmoittivat että minua on kyselty. totesin kiitos yhteistyöstä.
tällä tavoin vein leivän iltapäivä lehden toimittajan suusta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nyt se Helsingin bussisekoilija vai ei?
Mikä bussisekoilija?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa niitä yksin tekee, ehkä on vaan apuna siinä sivussa ja työnkuva jotain yleistä puuhastelua ja organisointia.