Miten teille sattuu noin paljon vahinkoja ehkäisyn suhteen?
Ollaan oltu mieheni kanssa kohta 10v yhdessä. Yksi suunniteltu lapsi meillä on. Ehkäisynä aina käytetty pelkkää kondomia koska hormonaaliset ehkäisyt eivät mulle sovi. Yhtään vahinkoa ei ole sattunut. Miten te muut saatte vahinkolapsia jatkuvasti?
Kommentit (34)
en ymmärrä minäkään. meilläkin oli vaan kondomi käytössä ja aina kun musta tuntui siltä, että nyt vois natsaa pyysin miestä laskemaan sisään. ja joka kerta raskauduin kerrasta kun halusin. en muulloin.
ne mitään vahinkoja ole, vaan tarkoituksella heittäydytään hölmöksi.
Oon syönyt 25 vuotta e-pillereitä pitäen muutaman 1-2 vuoden tauon ja käyttänyt sinä aikana kondomia. Yhtään pilleriä en ole unohtanut enkä yhtään kondomia saanut rikki enkä koskaan ollut raskaana (enkä koskaan halunnutkaan olla).
Kortsusta lähes varmasti huomaa, jos pettää. Muiden ehkäisyvälineiden osalta asiaa on vaikea havaita, jos niitä käyttää oikein.
No omasta lähipiiristä nämä kellä ehkäisy pettää, ovat tällaisia kellä ne pillerit sattuu "unohtumaan" tai unohtumaan. Väliinpitämättömyyttä.
Itse olen vielä lapseton ja välillä vauvakuume vaivaa. Mutta kapselilla ei onneksi pysty enkä haluakaan huijata.
"Kondomi petti" on aika usein "kondomi jäi yöpöydän laatikkoon".
Kun panee paljon, vahinkoja sattuu. Kun ei tee mitään, ei mitään satukaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:41"]
"Kondomi petti" on aika usein "kondomi jäi yöpöydän laatikkoon".
[/quote]
ja "pillerit petti" = "ei se nyt niin tarkkaa ole, olen minä niistä suurimman osan syönyt"
Siis onko näille kahdelle ensimmäiselle kirjoittajalle epäselvää, ettei kortsu ole 100 %:n varma ehkäisykeino oikein käytettynäkään (ja vaikkei mitään vauriota tuotteessa olisi käytön jälkeen havaittavissa). Mitä kirjoittaisitte, jos teillä kortsu olisi oikein käytettynä pettänyt? Kirjoittaisitteko, olinpa tyhmä kun en käyttänyt tuplaehkäisyä, vaikka pakkauksessa selvästi sanotaan, ettei ehkäisyteho ole 100 % vai jotain ihan muuta?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:56"]Siis onko näille kahdelle ensimmäiselle kirjoittajalle epäselvää, ettei kortsu ole 100 %:n varma ehkäisykeino oikein käytettynäkään (ja vaikkei mitään vauriota tuotteessa olisi käytön jälkeen havaittavissa). Mitä kirjoittaisitte, jos teillä kortsu olisi oikein käytettynä pettänyt? Kirjoittaisitteko, olinpa tyhmä kun en käyttänyt tuplaehkäisyä, vaikka pakkauksessa selvästi sanotaan, ettei ehkäisyteho ole 100 % vai jotain ihan muuta?
[/quote]
Kyllä ne "vahinkolapset" ja "kortsupetti-muksut" tulevat 99% kerroista niille, jotka turaa kaiken muunkin elämässään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:56"]Siis onko näille kahdelle ensimmäiselle kirjoittajalle epäselvää, ettei kortsu ole 100 %:n varma ehkäisykeino oikein käytettynäkään (ja vaikkei mitään vauriota tuotteessa olisi käytön jälkeen havaittavissa). Mitä kirjoittaisitte, jos teillä kortsu olisi oikein käytettynä pettänyt? Kirjoittaisitteko, olinpa tyhmä kun en käyttänyt tuplaehkäisyä, vaikka pakkauksessa selvästi sanotaan, ettei ehkäisyteho ole 100 % vai jotain ihan muuta? [/quote] Kyllä ne "vahinkolapset" ja "kortsupetti-muksut" tulevat 99% kerroista niille, jotka turaa kaiken muunkin elämässään.
[/quote]
Ja tämäkö estää sen, ettei ehkäisyvälineen pettäminen voi osua omalle kohdalle?
Kondomi petti tarkoittaa kyllä meillä, että on luiskahtanut pois. Kahdesti näin käynyt. Liekö sitten laitettu huonosti paikoilleen tai liian rajut sessiot. Sen jälkeen on sitten jälkiehkäisypilleri haettu. Muuten toiminut loistavasti kondomiehkäisy nyt viisi vuotta. Naurattaa nää joilta kondomi vaan "unohtui" laittaa...
"Ehkäisy petti" tarkoitta tavallisimmin että on otettu riski ehkäisyn suhteen. Luotettava ja oikein käytetty ehkäisy pettää hyvin harvoin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:45"]
Kun panee paljon, vahinkoja sattuu. Kun ei tee mitään, ei mitään satukaan.
[/quote]
No ainakin kolmonen on oman osansa panemia harrastanut ja aika railakastakin menoa harrastanut. Siinä vaiheessa olikin yleensä sekä pillerit että kortsu käytössä kun oli noita irtosuhteita.
Olen ihmetellyt samaa, meillä 15 vuotta ollut kondomi ehkäisynä. 4 raskautta kertalaakista silloin kun haluttiin, mutta ei yhtään vahinkoa. Toisille niitä sattuu koko ajan.
Samaa mietin minä. Pillereitä syön. Monesti kuulee, että pillereitä syödään vähän milloin sattuu ja sitten on iso järkytys, kun ne ei toimikaan ja tulee "yllätysraskaus". Oikeasti ihmiset...
Mirena on hyvä ehkäisy, mulle sopinut tosi hyvin, ja saa nauttia seksistä rakastamansa miehen kanssa kaikessa rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:32"]Kondomi petti tarkoittaa kyllä meillä, että on luiskahtanut pois. Kahdesti näin käynyt. Liekö sitten laitettu huonosti paikoilleen tai liian rajut sessiot. Sen jälkeen on sitten jälkiehkäisypilleri haettu. Muuten toiminut loistavasti kondomiehkäisy nyt viisi vuotta. Naurattaa nää joilta kondomi vaan "unohtui" laittaa...
[/quote]
Kondomi on liian iso, jos se pääsee luiskahtamaan pois.
Mulla oli kuparikierukka, joka säännöllisistä kontrolleista huolimatta oli lähtenyt irti, oli kuitenkin vielä sisällä. Syksyllä laskettu aika ja ensimmäinen lapsi tulossa. Aikamoinen ylläri mutta iloinen sellanen.
En minäkään ymmärrä. Meillä ollut 8-vuotta keskeytetty ehkäisynä ja 2 lasta tehty tässä välissä ja kumpikin saanut alkunsa ekasta kierrosta. :) Vähän aikaa sitten mies kävi vasektomiassa.
miten siitä voi naista syyttää, jos kierukka tai kapseli pettää? jotkut naiset myös tuntuvat olevan niin hedelmällisiä, että raskautuvat pelkästä alastoman miehen näkemisestä..