Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin +38,6°C:n kuumeessa töihin - mitä järkeä tässä on?

Vierailija
26.06.2015 |

Nyt on raha sen verran tiukassa, että yritän välttää sairaslomia viimeiseen asti. Sairaanhoitajalla käynti olisi maksanut 8,80 € joten tulin kiltisti töihin.

Vielä viime vuonna kotikunnassani hoitajalta sai ilmaisen todistuksen sairaspoissaoloa varten, enää ei. Mihin tämä maa on menossa, kun tällaiset persaukiset joutuvat olemaan sairaanakin töissä?? "Eläköön" kokoomus! Jestas t-ä-t-ä oloa! Olen ihan varma, että nyt lämpöä on enemmän kuin aamusta... :( ARGH!!!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:41"] Ei tk-maksu olisi minua haitannut mutta ajanvarauksessa oli pelkkää ei'oota. Seuraavan päivän pääsin lääkäriin ja sain sairasloman

[/quote]

Eikö tuo ole jo päivystystilanne? Tai siis jos lääkäriaikoja ei ole niin kai nyt päivystyksestä voi saada sairauslomatodistuksen ettei menetä palkkaa tai tartuta koko työyhteisöä/ aiheuta vaaratilannetta oman sairauden takia?

Vierailija
2/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:27"]

Ei jumalauta! Meilläkin tuli joskus yks rahan perässä töihin kuumeisena. "Kun oli pakko". Muutama viikko tuosta kiikutin hänelle sairaalalaskun, hänellä kun oli tarttuva keuhkokuume jonka tuli mulle tartuttamaan. Lisäks ihan jo itses kannalta, tuossa voi käydä huonosti. Googleta vaikka ekana sydänlihastulehdus.

[/quote]

Ja samaan aikaan toisaalla hihkutaan, että tartuntavaaraa liioitellaan ja nimitellään lusmuiksi niitä, jotka jäävät kotiin potemaan tautinsa pois. Teet niin tai näin, se on aina väärin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ihan uus juttu, että Helsingissä julkisesta terveydenhuollosta ei tarvi maksaa. Vantaalla 15e samoin Nurmijärvellä.

Vierailija
4/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti?! Lähde kesken päivän? Kai muutkin näkevät ettet ole ok?

Vierailija
5/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen työterveyshuolto kun pitää itse maksaa...

Vierailija
6/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeellä kuume alas. Pystytkö lähtemään kesken päivää kotiin? ( itse en kyllä tossa kuumeessa pääsisi kuin hädin tuskin vessaan)

Vierailija
7/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnassa hoitajan käynnistä pitää maksaa?? Helsingissä ei tartte aina maksaa edes lääkärikäynneistä, ja puhun nyt julkisesta. Työterveyden maksaa työnantaja.

Vierailija
8/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma päätös olla siellä...

Vierailija
9/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö, tartutat vielä muutkin siellä työpaikalla... äläkä tule kertomaan ettei kuume tartu, ethän.

Vierailija
10/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää niin paljon ihmiset jotka tulee töihin kipeänä ja tartuttaa muut!!!!!!!
Eniten ne ärsytti silloin kun oli itse raskaana!

Vierailija
11/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:26"]

Nyt on raha sen verran tiukassa, että yritän välttää sairaslomia viimeiseen asti. Sairaanhoitajalla käynti olisi maksanut 8,80 € joten tulin kiltisti töihin.

Vielä viime vuonna kotikunnassani hoitajalta sai ilmaisen todistuksen sairaspoissaoloa varten, enää ei. Mihin tämä maa on menossa, kun tällaiset persaukiset joutuvat olemaan sairaanakin töissä?? "Eläköön" kokoomus! Jestas t-ä-t-ä oloa! Olen ihan varma, että nyt lämpöä on enemmän kuin aamusta... :( ARGH!!!

[/quote]

Miksi syytät muita omista typeristä valinnoista? 

Vierailija
12/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Nyt kotiin sieltä!

Vierailija
13/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta! Meilläkin tuli joskus yks rahan perässä töihin kuumeisena. "Kun oli pakko". Muutama viikko tuosta kiikutin hänelle sairaalalaskun, hänellä kun oli tarttuva keuhkokuume jonka tuli mulle tartuttamaan.
Lisäks ihan jo itses kannalta, tuossa voi käydä huonosti. Googleta vaikka ekana sydänlihastulehdus.

Vierailija
14/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole työterveyshuoltoa?

Vierailija
15/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:27"]

Erikoinen työterveyshuolto kun pitää itse maksaa...

[/quote]

Ei lakisääteiseen työterveyshuoltoon kuulu sairaslomatodistukset tai lääkärin palvelut automaattisesti. Ei meilläkään kuulu ja ihan laillista on, olen tarkistanut asian. Meillä siis on työterveyshuolto, mutta siihen ei kuulu sairaanhoidolliset tai lääkärin palvelut. Kuuluu vain terveystarkastukset ja työoloselvitykset, sairastapaukset vain, jos tulee työtapaturma. 

Vierailija
16/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aika monessa paikassa saa olla sairaana 1-3pv omalla ilmoituksella.

Vierailija
17/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuossa kuumeessa edes pystyy olemaan pystyssä? Saati keskittymään mihinkään?

Vierailija
18/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Suomessa ei ole montaa ihmistä, jotka joutuu menemään sairaina töihin sen takia ettei ole varaa mennä tk-lääkärille/sairaanhoitajan vastaanotolle. Kuinka monen talous oikeasti katuu 15€ kulusta? Ja millaisissa yrityksissä työterveyteen ei sisälly sairausvastaanottoa? Jälleen kerran tuntee olevansa liian etuoikeutettu kun ta maksaa kaikki sairausvastaanotot, fysioteriapiaa 10krt kerrallaan jne. Millä vähäosaisia perhietä voisi auttaa?

Vierailija
19/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä normaali tk-maksu on noin korkea?

Vierailija
20/31 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tk-maksu 13 e :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi