Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryysyihin pukeutuminen on jotenkin vapauttavaa

Vierailija
13.02.2022 |

Siitä tulee sellainen olo, että saan vapaasti olla se kuka olen, eikä kukaan odota minulta mitään tai luule liikoja. Ettei tarvitse yrittää esittää jotain hienoa ihmistä. Toisaalta hieman harmittaa aina olla se ryysyläinen ja varsinkin kun nykyään tuntuu, että kaikilla ihmisillä on niin hieno tyyli. Kun itse puen jotain parempaa päälle kuin iänikuiset collegehousut ja t-paidan joita siis normaalisti aina käytän, niin heti alkaa ahdistaa ja tulee sellainen olo kuin minun olisi oltava jotain enemmän. Että muiden odotukset minusta olisivat korkeammalla ja en ole tarpeeksi niihin. Huijarisyndroomaksikin kai tuota kutsutaan. Samaistuuko kukaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havaitsin tämän jo nuorena myyntihommissa. Se oli oikein silmiä avaava opetus vanhemmalta myyjäkollegalta parikymppiselle minulle, kun hän osoitti asiakkaakseni aivan rääsyihin pukeutuneen pariskunnan. Molemmat löntöstelivät kuluneissa t-paidoissa ja läpsyvissä varvastossuissa, mutta todellisuudessa olivat miljonäärejä. Siitä lähtien olen ollut hyvin ennakkoasenteeton kaiken näköisiä ihmisiä kohtaan, enkä ole tehnyt ulkonäön perusteella oletuksia varsinkaan varallisuudesta.

Olen alkanut myös itse noudattaa samanlaista ajatustapaa pukeutumisessa, pukeudun mukavasti, enkä tuhlaa rahaa vaatteisiin. Olen nykyään oikeasti hyvätuloinen, mutta päälle päin se ei näy. Tämä on hyvä mittari minkä tahansa liikkeen, kaupan tms. palvelutasosta, vaikuttaako asiakkaan oletettu varallisuus siihen. Kaiken lisäksi pukeudun aika usein suorastaan hassusti ja hieman oudosti, se on myös hyvä mittari ihmisten luonteen arviointiin, kuinka suhtautuvat siihen.

Elämänkokemus on opettanut sen, että mitä enemmän ihminen kassaa ylleen statussymboleja ja mitä varakkaammalta yrittää näyttää, sitä pinnallisempi hän on ja sitä todennäköisemmin tämä on rahoitettu lainarahalla. Oikeasti rikkaiden keskuudessa, etenkin siellä ns. vanhan rahan piireissä kaikki näkyvät ja tunnistettavat merkit, logot, brändit ym. ovat todella nou nou ja kerta kaikkiaan noloja. 

Tuo viimeinen on kyllä yksi av:n toistelluimpia kliseitä. Rikkailla ei tosiaan ole tarvetta tai halua näkyviin merkkeihin, mutta kyllä he yleensä melko kalliita vaatteita käyttävät. Koska he voivat ja koska he harvemmin liikkuvat Tokmannilla tai Fidassa.

Kyllä käyvät Tokmannilla ja kirppiksellä, jos etsivät jotakin tiettyä juttua.  Miljonäärikin voi tarvita muovisankoa tai etsii jotakin vanhaa keräilyesinettä.  Nimim. nähty on.

Vierailija
22/38 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sivustolla mainitut tikkipuvut ovat ainakin ryysyjä hassun ulkonäön puoleen.Hah haa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee katseet, jos pukeutuu hyvin. Tuntuu silti aina jotenkin feikiltä, että ei osaa kunnolla. Parempi olla liian isossa hupullisessa tummassa takissa ja vältellä huomiota.

Vierailija
24/38 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryysyt passaavat eniten 100 vuotiaille ja vanhemmille,joiden elämä on ehtoopuolella.Heille vain risat ja kuluneet vaatteet päälle!

Vierailija
25/38 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryysytön kirjoitti:

Tällä sivustolla mainitut tikkipuvut ovat ainakin ryysyjä hassun ulkonäön puoleen.Hah haa!

Muistan sen 70-luvun gulagmuodin, joka tuntuu tulevan takaisin.

Vierailija
26/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvin sanottu! Vanhoille vanhat asut passeleita!

Vierailija
27/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse heräsin Koronan aikana siihen että pukeuduin kotona aina ryysyihin. Koska töihin laitettiin aina siistit vaatteet, en ollut huomannut että kotivaatteeni olivat noin 15v vanhoja, kuluneita, nukkaantuneita ja mahdollisesti reikäisiä vaatteita. Näitä käytin ihan mielelläni kun tulin kotiin ja sain vaihdettua työvaatteet pois päältä. Mutta sitten kun ruvettiin tekemään kotitöitä niin oli ikävää pitää näitä ryysyjä päällä koko päivä. Oli pakko hankkia uudet vapaa ajan vaatteet joita kotona käyttää kun kukapa olisi kotikonttorissa työvaatteet päällä viitsinyt istua.

Vierailija
28/38 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryysyt tarkoittavat kuluneita ja reikäisiä, hiutuneita vaatteita. Collegehousut eivät ole ryysyjä jos ne on ehjät ja siistit.

Eivät college-housut ole ryysyjä. Ne ovat college-housut eli teinivaate koulunpenkillä istumista varten. 

Vuosien istumisen jälkeen menevät puhki ahterista.

Vierailija
29/38 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori kirjoitti:

Ja nuorille viimeisen päälle tyylikästä ja kallista.... jotta maailma nopeammin saastuisi ja kuumuudesta kärvenisi??

Vierailija
30/38 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuori kirjoitti:

Ja nuorille viimeisen päälle tyylikästä ja kallista.... jotta maailma nopeammin saastuisi ja kuumuudesta kärvenisi??

Ryysythän ne säästäisi ilmastoa,kun uusia vaatteita ei valmistettaisi.

Vierailija
31/38 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erittäin vapauttavaa käydä kaupoissa yms. paskaisissa raksavaatteissa, naama ja kädet sotkussa ja pahalta haisten.

Vierailija
32/38 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on erittäin vapauttavaa käydä kaupoissa yms. paskaisissa raksavaatteissa, naama ja kädet sotkussa ja pahalta haisten.

Nykyajan Jooseppi Ryysyranta  10+

Vierailija
33/38 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Mä tajusin tämän vasta kun lihoin paljon. Lopulta totesin, että ei tämänkokoisesta tule hyvän näköistä vaikka meikkaisi, kampaisi ja pukisi miten joten ihan sama. Ja kas, yhtäkkiä kaikki paine ja stressi ulkonäöstä jota olin koko ikäni tuntenut oli pois. Olin hyväksynyt, etten ole viehättävä, eikä siis tarvinnut ylläpitää mitää kuvaa ihmisten silmissä ja pelätä, paljastunko etten olekaan sellainen mitä esitän: tyyliikäs, nätti, asiallinen. Nyt olin mitä olin enkä välittänyt kakkaakaan mitä muut siiitä ajattelee. Olen sittemmin laihtunut paljon, mutta edelleen olen rytky-Riina ja meikitön enkä välitä ulkonäöstä.

Vierailija
34/38 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryysyistä rikkauksiin!

Vierailija
35/38 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryysyt joutaa roskiin tai kokkoon poies näkyviste!

Vierailija
36/38 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyjä kirjoitti:

Mie pukeudun kotona seiskaluvun tikkihousuisin välittämättä ompeleiden riippumisesta.Vaatetyyppi on miellettyvä,lämmin ja väljä.

Mulla on samanlainen haalari kuin Fakta homman toisella naisella. Ihanan rytky eikä tuu pissatulehdusta.

Vierailija
37/38 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttökelpoisia vaatteita löytyy isompien teiden P-paikoista.Niissä oleviin muutaman metrin syvyisiin roskapusseihin ilmestyy monenlaista käyttökelpoista tavaraa.

Vierailija
38/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisia nytkin ja mukavan keveitä asuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä