Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selätin hormoni-ihoni!

Vierailija
26.06.2015 |

Pöljä otsikko, mutta pakko iloita jollekin (vaikka onkin sellainen ilonaihe jota kaikki ei välttämättä ymmärrä). Mulla on ollut aina ihan ok iho, mutta puolen kuukaudesta pukkaa hankalaa ihonalaista, pientä mutta joskus kipeääkin näppylää otsaan ja leukaan. Olen luullut että koska näin on ollut raskauksia ja imetystä lukuunottamatta viimeisen kymmenen vuotta, niin kohtalo on vaan kärsiä paukamat. Ei siis mistään pahasta aknesta ole ollut kyse, mutta kukapa ei haluaisi hehkeää ja kivutonta hipiää?

Nyt päätin että tässä kuussa näppyjä ei tule. Olen juonut päivittäin hillittömän määrän vettä, syönyt muuten melko terveellisesti ja juonut vain vähän alkoholia, ja hoitanut ihoa yksinkertaisesti, mutta todella säntillisesti. Illalla kahteen kertaan puhdistus, ja joka aamu kevyt kuorinta ongelma-alueille (kun into the gloss sanoi että voi kuoria joka päivä. Uskoin, onneksi). Kevyt kosteusvoide aamuin illoin, aamulla lisäksi bb-voide, eikä oikeastaan muuta. Ja tadaa: nyt on niinsanotusti täysikuu, eikä paukamista ole tietoakaan! Oi ihanuus! Olen melko varma, että ruuuunsas vedenjuonti ja paljon entistä tiuhempi kuorinta on ratkaisun avaimet. Luulin ennen, että mulla on herkkä iho joka hermostuu kuorinnasta, mutta olen nyt vain vältellyt poskia ja silmänympäryksiä eikä mitään ongelmaa ole ollut, päin vastoin iho on kirkastunut huomattavasti. Tosin olen alkanut miettiä että ehkä voisi harventaa kerrat joka toiseen päivään, ja olisiko ilta tuohon parempi ajankohta? Kaikki tuotteet on ihan perusmarkettitavaraa.

No, siinäpä se melko turha avautuminen, kiva kun kuuntelit. Onko muilla hyviä kokemuksia ja vinkkejä? Onko täällä muita, jotka jaksavat intoilla ihonhoidosta lähes harrastuksenomaisesti :D?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä intoilen ihonhoidosta! :) Olen 32v ja aloitin noin vuosi sitten panostamaan enemmän ihooni. Sain näpyt pois ihan vaan hyvillä voiteilla ym, tarpeeksi kosteutta jne. Käytän apteekin kosmetiikkaa. Juonteita ja ryppyjä ei vielä ole, kuin jotain ihan pieniä jotka voi havaita onneksi vain suurennuspeilillä. Mutta ajattelin alkaa jo ennaltaehkäisemään etteivät ihan hirveäksi syvenisi vielä. Oisko jollain jotain vinkkejä? Keirtoisitko nro 7 noista kuorinnoista lisää, mistä saa jne?

Vierailija
2/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta juttu. Mä olen 31v ja kärsin tosi paljon hormoni näpyistä. Näppyjä on aika paljon. Mä voisin kans kyllä lisätä tuota vedenjuontia ja ruveta kuorimaan ihoani enemmän. Kiitos vinkeistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:57"]

Kahta juttu. Mä olen 31v ja kärsin tosi paljon hormoni näpyistä. Näppyjä on aika paljon. Mä voisin kans kyllä lisätä tuota vedenjuontia ja ruveta kuorimaan ihoani enemmän. Kiitos vinkeistä!

[/quote]

Tee mieluummin jotain, joka vähentää talineritystä ja tulehdusta sekä iholla että kehossa, nämä ovat aknen oikeat syyt. Esim maailman suurin maidontuottaja Nestle huomasi omissa tutkimuksissaan maitotuotteiden aiheuttavan aknea. Eivät ne omaa oksaansa sahaisi, ellei asia olisi totta.

Vierailija
4/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:16"]Minä intoilen ihonhoidosta! :) Olen 32v ja aloitin noin vuosi sitten panostamaan enemmän ihooni. Sain näpyt pois ihan vaan hyvillä voiteilla ym, tarpeeksi kosteutta jne. Käytän apteekin kosmetiikkaa. Juonteita ja ryppyjä ei vielä ole, kuin jotain ihan pieniä jotka voi havaita onneksi vain suurennuspeilillä. Mutta ajattelin alkaa jo ennaltaehkäisemään etteivät ihan hirveäksi syvenisi vielä. Oisko jollain jotain vinkkejä? Keirtoisitko nro 7 noista kuorinnoista lisää, mistä saa jne?
[/quote]
Freemania saa marketeista ja ainakin Anttilasta. Muita en osaa heittää kuin Paula's Choice netistä, mutta se on aika hintavaa. Noita tuotteita on yllättävän vähän markkinoilla, ainakaan sellaisia joissa olisi tarpeeksi korkeat pitoisuudet. Toi Freeman on kuuden euron hinnallaan mainio sisäänheittotuote

Vierailija
5/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää munkin ehkä tuo Freeman testata, ainakin jos rakeet alkaa ärsyttää enemmän, Neutrogenaa voisi kokeilla myös. 11, ei ollut multa tuo alapeukku, mutta mun iho ei oikeastaan paljon eritä talia, ei kiiltele tms, huokoset vaan menevät helposti tukkoon niin siihen tuo kuorinta ja kosteutus on tuntunut auttavan. Maitotuotteista oon kuullut sellaista, että joissakin maissa (US esim) lehmille syötettäisiin antibiootteja ja hormoneja, jotka siirtyvät maitoon ja sitä kautta ihoon, jotka täällä ei ole sallittuja. Tiedä häntä sitten, jos olisi paha akne niin maidotontakin olisin varmasti valmis kokeilemaan. Ja ysille sen verran että aurinkosuoja taitaa olla ainoa kunnon ase ryppyjen ehkäisyyn, sitten retinolia jos on jo päässyt syntymään. Oon itsekin kolmissakymmenissä nyt ja välillä peilistä rypynalkujani kyttään o_O  .. Onneksi vielä ei pahasti mitään näy, ajatukseen pitänee kuitenkin alkaa totuttautua :). ap

Vierailija
6/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainakin niin herkkä iho, että jos sitä intoutuu vähänkään enemmän hyvällä tai sitten huonolla putsarilla pesemään, se pukkaa jonkin kunnon patin siitä kiitokseksi. Olen siis käyttänyt clarinsin, kanebon ja avenen laadukkaita putsareita, joilla maltillisesti puhdistaen saa yleensä hyvän tuloksen. Lähes kaikki halvat - lumenet, herbinat, niveat, lorealit ym vain ärsyttävät ihoa ja ovat yhtä tyhjän kanssa. Ja kuten edellä todettiin maitotuotteet eivät tee iholle hyvää.

Vierailija
7/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii kyllä parhaiten 4e maksava erisanin puhdistusgeeli, kun kahteen kertaan käyttää. Mikään halpa tai kallis putsari ei vielä ole ollut sekaiholleni yhtä hyvä, ja hajusteet tuntuvat helposti ärsyttävän. Mutta noita kuukausittaisia paukamia lukuunottamatta ihoni on tosiaan melko helppo. Enemmän kuin tuotteen hinnalla oon itse havainnut merkitystä vaan sillä, että tekee tarpeeksi ja tiukan säntillisesti. Ja pelkkä kosmetiikka ei auta niin paljon kuin terveet elintavat, nykyisin kaikki elämä näkyy naamassa. ap.

Vierailija
8/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itselleni just eilen tuli herätys että PAKKO saada nää mustapäät pois nenästä. Sopivasti sattui siis tämä keskustelu. :)

Miten itse olen saanut finnit kuriin: (omistan sekaihon)

Juon paljon vettä, en pese ihoani saippualla, ainoastaan vedellä ja silloin tällöin kevyt kuorinta rasvasemmille alueille. Kosteutan ihoani säännöllisesti, olen ihastunut öljyihin, pitävät ihon pehmeänä eivätkä minulla ole aiheuttaneet finnejä, pikemminkin toisinpäin. Selvisi että rasvaiselta näyttävä ihoni kaipasikin vain kosteutusta! Finneistä olen siis aika kiitettävästi päässyt eroon, tietenkin pari kertaa kuussa saattaa ilmestyä esim. leukaan tai suun ympärille joku.

Mustapäät kuitenkin edelleen ongelmana. Luin, että Bionin joku mustapääaine olisi tehokas, mutta en ole vielä päässyt ostamaan.

Vierailija
9/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iho tuli hyvään kuntoon, kun löysin sille sopivan puhdistusaineen. Kaikki ihon puhdistukseen tarkoitetut geelit ym. aiheuttivat minulle näppyjä. Samoin jotkut suihkugeelit ja vastaavat. Yhdessä vaiheessa en muistanut ostaa lisää puhdistusaineita suihkuun, joten peseydyin kylpyhuoneessa olleella käsisaippualla. Iho tuli hyvään kuntoon, kunnes taas ostin suihkugeeliä ja tajusin yhteyden. Kylpyhuoneeni käsisaippua olikin pakkauksen mukaan tarkoitettu käsisaippuaksi, suihkusaippuaksi tai shampooksi. Nykyään käytän sitä noissa kaikissa. Ja on kirkas iho.

Vierailija
10/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taistellut puolisen vuotta e-pillereiden lopetuksen jälkeen ihoni kanssa aikuisiässä yli kolmekymppisenä. Ihoni tuli todella rasvoittuvaksi ja näppyjä on ollut enemmän tai vähemmän. Nyt näyttää että erävoitto on saatu iho-ongelmista. Apuna itselläni on toiminut terveellinen ruokavalio, ihon maltillinen hoitaminen, ei liian hoitavia tuotteita, sinkki, jota olen syönyt isolla annoksella, 100mg päivässä ja jojoba-öljy, jota laitan yöksi.

Vierailija
11/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:06"]

Mä olen taistellut puolisen vuotta e-pillereiden lopetuksen jälkeen ihoni kanssa aikuisiässä yli kolmekymppisenä. Ihoni tuli todella rasvoittuvaksi ja näppyjä on ollut enemmän tai vähemmän. Nyt näyttää että erävoitto on saatu iho-ongelmista. Apuna itselläni on toiminut terveellinen ruokavalio, ihon maltillinen hoitaminen, ei liian hoitavia tuotteita, sinkki, jota olen syönyt isolla annoksella, 100mg päivässä ja jojoba-öljy, jota laitan yöksi.

[/quote] hei, minäkin olen itse asiassa säännöllisen epäsäännöllisesti nauttinut sinkkilisää! Se on vaan c-vitamiinin oheistuotteena niin en ole kiinnittänyt huomiota. Hyviä rasvoja koetan myös saada tarpeeksi, otan lisää valmisteena "jos siltä tuntuu". ap.

Vierailija
12/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan ihonhoitoa! Itse olen ollut tyytyväinen luonnonkosmetiikkaan vaihtamisesta, hoidan ihoani PATYKA-tuotteilla. Kalliita, mutta toimivat minulla niin hyvin etten vaihda enää ikinä. Käytän iltaisin jojoba-öljyä, kuorintaa voisin kyllä alkaa kokeilemaan hieman useammin...käytän myös tuhkimotippoja aamuin illoin ennen kosteutusta ja päivävoiteena kevyttä kosteusvoidetta. Vettä juon reilusti joka päivä ja syön suht terveellisesti ja monipuolisesti. Ihohoito on ihanaa :)

Vierailija
13/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa! :) Millä teet kuorinnan?

Vierailija
14/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rälläkällä.

Vierailija
15/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tehokkaalta. :) Laitan ostoslistalle.

Vierailija
16/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:27"]

Kivaa! :) Millä teet kuorinnan?

[/quote] Mulla on ollut käytössä nyt herbina, tuo on ehkä ihan hiukan raapivaa ainetta. Erisanin kuorinnasta tykkään kovasti, senkin saa ruokakauppamatkalla, edullista ja hyvää. Vähän tekisi mieli ostaa kyllä uudelleen cliniquen 7 day scrub, pakko myöntää että siinä laatu oli hintansa mukainen, mutta tällä hetkellä oon kotihoidontuella, niin koitan edullisemmilla pärjätä. Ihonikin tuntuu tykkäävän yksinkertaisista tuotteista. Kakkoselle: Onko tuo jojoba-öljy miten paksua? Oon talvisin lisännyt kosteusvoiteen päälle öljyn, lumene ja weleda ollut käytössä mutta ne on mulle kesäksi olleet vähän tukkivan oloisia?

Vierailija
17/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samantapaisia kokemuksia, voin lämpimästi suositella siirtymistä AHA- tai BHA-kuorintaan. Se on hellävaraisempaa varsinkin couperoottiselle iholle, mutta yhtä tehokasta. Marketin Freeman ananasnaamio on pelittänyt minulla erinomaisesti!

Vierailija
18/18 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena ja murkun äitinä pakko kommentoida, että päivittäinen kuorinta Neutrogenan lime-joku-kuorinta-aineella on parantanut murkkuihon loistavasti, aiemmin huolellisesta puhdistuksesta jne huolimatta vain paheni. Ruokakaupasta saa, maksoi 6e :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän