Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Induktioliesi - minkälaisessa kattilassa maitokastikkeet ja -puurot?

Vierailija
02.07.2015 |

Tavallisen lieden aikaan tämä onnistui teflon-kattilassa, mutta en ole löytänyt sellaista teflonkattilaa, joka toimisi induktioliedellä. Teräskattilassa palaa melkein aina pohjaan. Kattilavinkkejä kaipaillen. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikki tuollaiset kerroskattilassa oli liesi mikä tahaansa.

Vierailija
2/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen puuronhaudutuskattila, jossa on vettä alhaalla ja päällä "kattila"? Itse keitän maitojutut teräskattilassa, mutta sekoitan usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräskattilassa miedolla lämmöllä. En ymmärrä, miksei maitokastike onnistuisi teräskattilassa. Viikoittain tulee jotakin maitopohjaista keiteltyä, enkä muista, koska olisi viimeksi palanut jotakin pohjaan. Induktioliesi on vielä erityisen helppo, kun voi keskeytyksen tullen painaa pausea ja lämmöt katoavat heti.

Vierailija
4/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudutuskattilassa. Siinä on se vesikerrospohja. Tai teflonkattila joka sopii induktioliedelle, meillä on ainakin sellainen pieni kasari.

Vierailija
5/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopuurot teen kerroskattilassa.
Valkokastikkeen teräskattilassa ja puulastalla sekoitan. Toki sitä pitää sekoittaa koko ajan pohjaa myöten, muuten palaa.

Vierailija
6/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on useita pinnoitettuja (kansankielellä teflon) kattiloita, jotka sopivat induktiolle. Ei lienee iso homma googlata ja ostaa.

Vierailija
7/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pinnoitettuja kattiloita, mutta pidän perus teräskattilaa maidonkeittoon parempana. Ei pala, kun ei laita liian kuumalle ja hämmentää välillä. Kun joskus unohtuu, niin on helppo ja nopea puhdistaa.

Vierailija
8/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflonkattilassa.

Vierailija
9/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tehnyt maitopohjaiset ruuat teräskattilassa, eikä ole koskaan palanut pohjaan. Nyt minulla on kaasuliesi, ja hyvin onnistuu maitopohjaisten ruokien keittäminen/hauduttaminen. Induktioliedestä ei ole kokemusta. 

Vierailija
10/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on täynnä induktiolle sopivia pinnoitettuja kattilota. Kotimaisena vaihtoehtona mm. Opa.

Vierailija
11/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Hackman Kovanaama-teflon kattila, mutta maitopuurot palaa siihenkin herkästi. Induktiolla pitää pitää tosi alhaisena lämpötila ja sekoittaa koko ajan. Kermakastikkeet onnistuu loistavasti pinnoitetulla paistinpannulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän