Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?

Vierailija
13.02.2022 |

Kulutatko vähemmin vai teetkö enemmin töitä?

Kommentit (1638)

Vierailija
1041/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tarkkailen kuukausittain kotitalousbudjettia

*ruokalaskun pidän kurissa kokkaamalla itse+katson mitä ostan ja Lidl

*ravintolat minimiin, vain kesällä enimmäkseen

*matkat olen karsinut jo, sillä tuli jo erittäin suuria bisnesongelmia ja tulonmenetyksiä 3-4v ajan (korona-ajan paha kärsijä minun toimiala)

*nostan tulojani. Palkkaa saan päätöistä nostettua ylöspäin eur400/kk/netto, kun teen enemmän töitä

*bisnestuloja nostan ylöspäin 500€/kk

*harkitsen toista osa-aikatyötä 500€/kk/netto== tuloja lisää 900-1400€/kk/netto

sähkön kulutusta aion tarkkailla ja tiputtaa kulutuksen tosi minimiin, 18c lämpötila ja ei poltella turhaan valoja

autoilusta en luovu, ajan ihan minne huvittaa. Pienikulutuksinen auto on, eikä ole lainaa. vapaudesta en luovu!

Ottakaa oma elämä haltuun. Oletteko huomanneet miten meitä ohjaillaan pelottelemalla. Jos on inflaatiota, niin pitää itse keksiä keinot että pärjää. Nämä neuvot ovat siis työkykyisille, jotka voivat tehdä lisää töitä.

Vierailija
1042/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä korotusta pysty mitenkään kompensoimaan. Oma havaintoni on että ruuan hinta on noussut nyt keskimäärin n 30%.

Punalapputuotteilla siis kompensoitavissa.

Ei ole enää punalapputuotteita tarjolla.

Mene aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka toinen päivä.

Vierailija
1044/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroamisella saavuttaa merkittävät säästöt vuositasolla ja näin säästyneellä rahalla voi kompensoida varsin mukavasti kohonneita elinkustannuksia.

Ihan noin huonosti minulla ei vielä mene.

Vierailija
1045/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumalla.

Vierailija
1046/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta edes vaatteita, vain aivan pakolliset menot ja jokakuukausi ylimääräinen asuntolainan lyhennys että eläkkeelle 55 vuotiaana 4 v päästä.

Vierailija
1047/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin vaimoa maksamaan kaikesta oman puolikkaansa. Nyt riitti puolison pönkitys ja perässä vetäminen.

Vierailija
1048/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "Marinin hinnat" kyllä on saanut luopumaan jo monesta. Aluksi oli "Putinin hinnat" mutta ne ovat huomattavasti laskeneet monessa muussa EU maassa missä vastapainona on alennettu energian ja polttoaineen verotusta. Suomessa hallitus ei kuitenkaan edes harkitse esim polttoaineveron alentamista vaikka tekivät 8/2020 vuosituhannen suurimman korotuksen bensaveroon. Nyt voidaan jo alkaa puhumaan "Marinin hinnoista" koska täällä itsepäisesti pidetään polttoaineverot EUn korkeimpina, tämä tietenkin vaikuttaa lähes kaikkiin hintoihin.

Vierailija
1049/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoan aamun ja työpäivän syön vasta kotona 

Vierailija
1050/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki tuhlailu loppuu,turhat ajot.Muuttuu kaikki ihan kaikki,kulutetaan vaan välttämätön.Kaikki investoinnit jäihin,kenties lopuksi ikää.

Vierailija
1051/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos ihmiset alkavat kuluttaa vähemmän?

Silloin tuotteiden hinnat nousevat jotta yhtiö saa saman liikevaihdon.

Vierailija
1052/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä inflaatio on aika paljon ihan suomen keksintöä. Kilpailun puute esimerkiksi kaupan alalla ja maataloudessa se on nolla. Myös bensiinin hinnoissa voi olla isoja eroja. Eletään monella alalla vielä neuvostoliiton aikoja. Nostetaan palkkaa ja valtio hoitaa korotukset automaattisesti tai jakaa tukia tietyille tahoille. Saksassa lähes kakki on 30% halvempaa ja verot matalammat sekä palkat korkeammat. Siinäpä selittämistä poliitikoille. Businesfinland toimii verorahoilla josta jaetaan yrityksille hopöhöpörahaa 100 000e joka toinen vuosi. Saa siihen valtio kerätä verotuloja. Pelkästään noilla rahoilla saataisiin ulkomaista elintarviketta roimasti maahan.

Maaliskuulta tämä kommentti, mutta ihmettelen silti jos joku on oikeasti ollut näin typerä edes tällöin. Voi hemmetti sentään mitä älykääpiöitä osaa olla. Ei voi kuin ihmetellä, miten Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa voi olla näin uuvatteja.

Maailman laajuunen inflaatio oli todellista maaliskuussa ja on edelleen. Ei tarvitse kuin avata kansainvälisiä lehtiä (esimerkiksi Bloomberg) ja tavata sieltä kuinka Turkissa, Ruotsissa ja muualla on ihan mieletön inflaatio meneillään. Toki kun elää jossain Suomen pienessä kylässä, kuten Helsinki, niin voi olla vaikeuksia ymmärtää myös ulkomaita.

Vierailija
1053/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroamisella saavuttaa merkittävät säästöt vuositasolla ja näin säästyneellä rahalla voi kompensoida varsin mukavasti kohonneita elinkustannuksia.

Mitä lisäetua kirkon jäsenyys elämääsi tuottaa?

Vierailija
1054/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisäetua kirkon jäsenyys elämääsi tuottaa?

No minä haluan pysyä kirkon jäsenenä, yksi iso syy kirkollisveron maksuun on minulla se, että diakonia kirkossa antaa "hätäapua" aivan kaikille. Myös meillä opin on paljon toimintaa ryhmille, joilla helposti koittaisi syrjäytyminen, ainakin kaikesta sosiaalisesta kontaktista.

Sen sijaan inflaation kompensoimiseksi olemme jo sopineet, että ostamme lahjoiksi vain "täsmätarpeita" ja muutenkin hankitaan vain tarpeellista. Ruoassa kiinnitetään huomiota siihen, että kaikki mitä ostetaan myös kulutetaan, kuten käytännössä myös vaatteissa ja muissa tavaroissa. Olin juuri aikeissa ostaa sopivan huulipunan ja kynsilakan yhteen juhlaan, mihin menen 10v vanhassa mekossa, mutta totesin, että vanha huulipuna on Ok ja tyttäreltä sosialisoin sen vähän kynsilakan, minkä tarvitsen. Myös kengät "saavat kelvata" (olen todennut, että jos on 'tilanteeseen pukeutunut' yksikään ihminen ei enää vuoden päästä muista mitä vaatteita sinulla oli Maire-tädin 70v juhlissa päällä).

Olemme myös säästäneet jo paljon sillä, että laitoin kesäloman ajaksi oman bensa-auton seisomaan ja olemme sovittaneet kulkemiset joko miehen sähköautolla tai pyörä/julkiset (JOS oma auto ei olisi seisonnassa, sillä varmasti tulisi ajeltua, ja ainakin meidän nuoriso lainaisi sitä...)

Vierailija
1055/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo kaurahiutaleita = 79snt -eiköhän sun kannattaisi syödä aamupala ja pysytellä terveempänä.... ?

Vierailija
1056/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo kaurahiutaleita = 79snt -eiköhän sun kannattaisi syödä aamupala ja pysytellä terveempänä.... ?

Nousi 1.29 euroon.

Vierailija
1057/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä korotusta pysty mitenkään kompensoimaan. Oma havaintoni on että ruuan hinta on noussut nyt keskimäärin n 30%.

Juuri siksi ihmettelen mistä se 11% ennuste tuli.

Vierailija
1058/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa valtio on tähän mennessä kompensoinut 38 miljardia kansalaisille. Siellä ei mennä keräämään pettua ja eletä päreen valossa tulevana talvena. Kiitos Suomen veronmaksajien.

Vierailija
1059/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä varmaan enimmäkseen. Tämä on nyt varmaan se paha päivä. Jos jaksaisin, voisin tehdä enemmän töitä, mutta jo nykyisellään menen ihan jaksamisen ylärajoilla. Joku raja siinäkin.

Vierailija
1060/1638 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan wc-paria.

Aina pesu vedellä tai jos vatsa kovalla, ei edes bide tarpeen.

Hammastahnaa en enää käytä.

879

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän