Poikaystävä järkyttyi - laitoin paahtoleivän päälle kurkkua!
Asun siis Briteissä ja oon seurustellut n. 2v. Yleensä en syö (paahto)leipää, mutta nyt olin ostanut sitä. Söin iltapalaksi pari paahtoleipää ja päälle laitoin juustoa ja kurkkua. Poikaystävä kysy järkyttyneenä, että oonko mä raskaana kun syön paahtoleivän päällä kurkkua.
Kommentit (14)
Kurkku ja juusto yhdessä on kuvottavinta mitä tiedän. Kurkku tekee juustosta ihan limaisen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:02"]Kurkku ja juusto yhdessä on kuvottavinta mitä tiedän. Kurkku tekee juustosta ihan limaisen.
[/quote]
Itse ainakin suön paahtiksen päällisineen mieluiten silloin, kun se on vielä kuumaa ja rapeaa ja en ole koskaan huomannut limoittumista, edes tuorekurkkua kosteammalla suolakurkulla.
Hollantilainen tuttavani ihmetteli suomalaisten tapaa laittaa voileivän päälle tuorekurkkuviipaleita. Heillä kuulemma kurkkua syödään vain salaatissa. Olin kuvitellut, että kurkku on samanlainen "universaali" leivän päällyste kuin tomaatti. Pohjoismainen tyyli syödä voileivät ilman kantta eli "open sandwicheina" on sekin muuten maailmalla harvinainen tapa!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:02"]
Kurkku ja juusto yhdessä on kuvottavinta mitä tiedän. Kurkku tekee juustosta ihan limaisen.
[/quote]
Nykyään kadehdin ruokanirsoja. Kokemukseni mukaan he ovat aina hoikkia. Oletko?
lämmöllä muistan englannista todellakin tuon NUTELLAN leivän päällislevitteen! ETENKIN SUKLAAN! sITÄ TULI LUSIKALLAKIN KAHMITTUA!
tuntuu todella oudolta! mutta hyvää se oli. Kun palasin suomeen, halusin saada sitä! Onneksi sitä löytyy kyllä isosta marketista, ainakin silloin! En tosin suosittele, saattaisi lihoa aika nopeasti!
Nutellaa on sulkaana ja pähkinänä! HYVÄÄ, kokeilkaa.
Taas näkee kuinka erilaisia ruokailutottumuksia eri maissa voi olla :D
Kurkku on ihan parasta paahtiksen päällä! :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:21"]No ootko?
[/quote] En oo. On kuulemma outoa laittaa paahtoleivän päälle jotain muuta, kun hilloa, marmeladia, nutellaa tai sitä juustoa. Ap
No mites ne brittien kurkkuleivät joita syödään klo viiden teellä? Eiks ne ole tehty paahtiksesta?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:38"]No mites ne brittien kurkkuleivät joita syödään klo viiden teellä? Eiks ne ole tehty paahtiksesta?
[/quote] En oo itse (vieläkään) perillä kaikista traditioista. Ilmeisesti poikaystäväni ei oo riittävän 'posh', klo viiden tee ei ole siis kuulunut hänen elämäänsä. Ap
Eivätkö britit laita koskaan paahdetun leivän päälle kinkkua, kalkkunaa, naudanlihaleikkelettä, lohta, tonnikalaa, makrillia, meetwurstia, salaatinlehtiä, tomaattia, paprikaa, avocadoa tai pelkkää voita/margariinia? Jäävät paljosta paitsi. Sun täytyy avata poikaystävällesi uusi makumaailma! :)
Muistapa joskus tuoda Suomesta Vaasan ruispaloja / Reissumiestä / jotain muuta ruisleipää ja paahtaa sitä poikaystävällesi, tarjoten hyvillä päällisillä. :)
:D paljon parempi se kurkku-juusto-yhdistelmä paahtiksella on kuin se brittien marmeladi-hömpötys, sanoo mun kokemukseni. Tosin en tajunnut sitä jenkkien hillo-maapähkinäleipääkään. Yöks. No, kukin tavallaan. Hei, joko oot muuten tarjonnut ukollesi mämmiä? Sitä ei syö suomalainenkaan irvistämättä :DD
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:55"]Eivätkö britit laita koskaan paahdetun leivän päälle kinkkua, kalkkunaa, naudanlihaleikkelettä, lohta, tonnikalaa, makrillia, meetwurstia, salaatinlehtiä, tomaattia, paprikaa, avocadoa tai pelkkää voita/margariinia? Jäävät paljosta paitsi. Sun täytyy avata poikaystävällesi uusi makumaailma! :)
[/quote] En osaa sanoa kaikista, mutta ei mun poikaystävä tai sen perhe ainakaan. Eivätkä ne oo ees mitään nirsoa tai ruokarajoittunutta porukkaa. Pitääpäs tarjota heille paahtoleivän ja uusien päällisen lisäksi myös ruisleipää! Mämmiä ei poikaystävä oo maistunut, nyt tiedän mitä tehdään seuraavan kerran kun mennään Suomeen :D Ap