ONGELMA: proppu kurkussa, MITEN EROON SIITÄ?
Nyt tiedän, miksi nielaistessa sattuu. Näen taskulampun avulla aika ison propun tuolla kitarisassa. En vain PYSTY sorkkimaan sitä irti millään tops-puikolla. En ihan oikeast pysty. Yökkörefleksin takia. Vielä vähemmän annan kenenkään muun siihen koskea! Joten miten saisin irti sörkkimättä. Olen kurlannut, kakonut jne mutta siellä on ja pysyy. Kammoan yhtä paljon yökkimistä kuin joku esim. verikokeen ottamista.
Kommentit (22)
Tiiätkö kun jotkut ihmiset "kirnuaa" räkää sillain ällöttävästi? Proppu lähtee samalla tyylillä ja sit pitää vielä kurnuttaa suulla samanlailla ku sammakko ni ne lähtee liikkeelle. :D toivottavasti selityksestä oli apua ja joku ees tajus!
Oi kiitos, nyt jo naurattaa! Minne menisin kurnuttamaan, kun muut nukkuu? :)
Paina tai koukkaa varovasti puhtaalla hiuspinnillä.
En pysty työntämään kurkkuun hiuspinniä tai mitään... Olen varmaan outo? En vain pysty. :(
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:08"]Oi kiitos, nyt jo naurattaa! Minne menisin kurnuttamaan, kun muut nukkuu? :)
[/quote]
Kurnutukseen voisi olla ihan hauska herätä ;)
Proppu on nielurisassa ei kitarisassa (joka on aikuisikään mennessä surkastunut)
Proput on merkki kroonisesta nielurisatulehduksesta. Siihen ei auta kuin tonsillektomia l. nielurisojen poisto.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:08"]
Oi kiitos, nyt jo naurattaa! Minne menisin kurnuttamaan, kun muut nukkuu? :)
[/quote]
Laita sammakko suuhun.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:14"]
Proppu on nielurisassa ei kitarisassa (joka on aikuisikään mennessä surkastunut) Proput on merkki kroonisesta nielurisatulehduksesta. Siihen ei auta kuin tonsillektomia l. nielurisojen poisto.
[/quote]
Muistelen, että kun sain johonkin muuhun vaivaan tavallista järeämmän antibioottikuurin, proput katosi kohtalaisen pitkäksi ajaksi. Sattumaa vai voiko vaikuttaa noin?
Mä oon miettinyt, että jos ois sellainen väline, josta tulisi pieni kapea vesisuihku, niin voisiko sillä huuhdella ne proppukolot tyhjiksi? Onko joku kokeillut?
Mulla ainakin on säännöllisin väliajoin proppuja, jotka tulee ulos kun tekee imevän liikkeen suulla. Eli vähän kuin imisi limaa kurkusta.
Ei ole korva-, nenä- kurkkulääkäri tai hammaslääkärikään sanonut liian isoista nielurisoista, enkä yksien proppujen takia menisi leikkauttamaan ellei proput olisi aivan jatkuva vaiva.
Joo, ne haisee ällöttävälle, mutta eiköhän lähes kaikilla niitä toisinaan ole. Usein vaan ei sieltä tarkastele, tai ei näe pientä proppua peilillä ja ne häviää ruuansyömisen yhteydessä ihan tietämättä.
Eiköhän ne hankalat nielurisat muillakin keinoin vaivaisi.
Vesipyssyleikkeihin siis . :) Joku oli imaisuut sellaisellavauvaojen nenäfriidalla vai mitä ovatkaan.
Miten itse voi nenäfridalla ottaa, kun pitää samalla imeä kun putki on kurkussa, eli olla suu kiinni? Ei taida onnistua. Lapsen nenää tuolla aina putsaan, mutta ei kyllä omaa suuta mitenkään pystyisi. Omaa nenää kylllä kunhan suu kiinni sen pillin ympärillä. :D
Minä en ole saanut tasan millään kaivettua proppuja ulos, kun ovat tosi pieniä. Youtube-videoita aiheesta katsonut ja niissä näyttää niin vaivattomalta mutta minulla on kauheaa sohimista ja yökkäilyä. :/
Ja en siis ole ap, vaan nro 13.
Siihen kurkun sörkkimiseenkin tottuu. Mulla on melko usein proppuja ja kaivelen ja tökin kurkkua nykyään ihan miten huvitta eikä tunnu missään. :D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:01"]
Nyt tiedän, miksi nielaistessa sattuu. Näen taskulampun avulla aika ison propun tuolla kitarisassa. En vain PYSTY sorkkimaan sitä irti millään tops-puikolla. En ihan oikeast pysty. Yökkörefleksin takia. Vielä vähemmän annan kenenkään muun siihen koskea! Joten miten saisin irti sörkkimättä. Olen kurlannut, kakonut jne mutta siellä on ja pysyy. Kammoan yhtä paljon yökkimistä kuin joku esim. verikokeen ottamista.
suolavedellä kurlaus voi auttaa, mutta ei välttämättä, jos ne on niin takertunu sinne rakosiin. Itekään en pysty puikolla sörkkimään just yökkäysrefleksin takia. Lääkäri vois kaivaa, mutta seki yököttää ooon melko varma.
[/quote]
Ammu sitä vesipyssyllä!!!! Äkkiä!!!!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:01"]
suolavedellä kurlaus voi auttaa, mutta ei välttämättä, jos ne on niin takertunu sinne rakosiin. Itekään en pysty puikolla sörkkimään just yökkäysrefleksin takia. Lääkäri vois kaivaa, mutta seki yököttää ooon melko varma.
[/quote]
[/quote]
siis se lääkärin tekemä kaiveku voi yököttää, siitä en tiiä yököttääkö lääkäriki :D
Proputhan on pääasiassa ruuanmurusia joita jää muhimaannielun onkaloihin.. ja ite oon huomannu että kun imeskelee NIELUA PUUDUTTAVAN kurkkupastillin (esim. Zyx, apteekista) niin nielua voi sörkkiävaikka millä! :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:18"]Mulla ainakin on säännöllisin väliajoin proppuja, jotka tulee ulos kun tekee imevän liikkeen suulla. Eli vähän kuin imisi limaa kurkusta.
Ei ole korva-, nenä- kurkkulääkäri tai hammaslääkärikään sanonut liian isoista nielurisoista, enkä yksien proppujen takia menisi leikkauttamaan ellei proput olisi aivan jatkuva vaiva.
Joo, ne haisee ällöttävälle, mutta eiköhän lähes kaikilla niitä toisinaan ole. Usein vaan ei sieltä tarkastele, tai ei näe pientä proppua peilillä ja ne häviää ruuansyömisen yhteydessä ihan tietämättä.
Eiköhän ne hankalat nielurisat muillakin keinoin vaivaisi.
[/quote]
Lähes kaikilla ei todellakaan ole proppuja, sori.
Kielellä