Kateus ei katso varallisuutta
Miksi Björn Wahlroos on niin kateellinen paperimiesten palkoista, että pitää ajaa suuri firma ongelmiin? Onko syy, ettei ole itse työhön kykenevä?
Kommentit (12)
Haluaa vain kyykyttää työläisiä. Saa siitä tyydytyksensä.
Huomiohakuinen taitaa olla. Rikkaat useimmiten korostavat omaa tavallisuutta, mutta Nalle tuntuu haluavan huomiota hinnalla millä hyvänsä. Rikkaana on varmaan tylsää.
Kyllä katsoo, köyhät pummit jaksaa kadehtia kaikkia ei-pummeja. Ja siksi he luulevat muidenkin olevan yhtä kateellisia.
Paperiäijät lakkoilee, kunnes Suomessa ei ole yhtään paperikonetta. No omapa on asiansa.
Mies joka ei kykene suoriutumaan edes arkipäivän liikenteessä. Itse on sanonut, että ei voi ajaa Suomessa autoa, koska sakot ovat niin absurdeja! Käsi pystyyn, kuka on töpeksinyt niin pahasti, ettei ole rikesakolla selvinnyt?
Kylläpäs katsoo. Rikkaat ne on kaikkein kateellisimpia. He ovat kateellisia köyhille siitä, että köyhillä on katto pään päällä ja ruokaa syödäkseen. Pienituloisen pitäisi tehdä vieläkin enemmän töitä, ja pienemmällä palkalla, jotta rikkaat olisivat tyytyväisiä. Eivätkä he siltikään olisi.
Jos köyhä kuolee nälkään, se on rikkaan mielestä köyhän oma vika. Mutta jos köyhä tekee rikkaalle jonkun palveluksen, rikas ei mielellään siitä köyhälle mitään maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ei kykene suoriutumaan edes arkipäivän liikenteessä. Itse on sanonut, että ei voi ajaa Suomessa autoa, koska sakot ovat niin absurdeja! Käsi pystyyn, kuka on töpeksinyt niin pahasti, ettei ole rikesakolla selvinnyt?
Niinpä. Kun noudattaa liikennesääntöjä, ei tule sakkoja liikennerikkomuksista. Niin yksinkertaista se on. Ja siltä osin Suomen tieliikennelaki on sama rikkaalle, keskituloiselle ja köyhälle.
Ja tämän sanon kokemuksesta. Ajokortti on ollut kohta 35 vuotta, ja kilometrejäkin on kertynyt, niin maalla kuin kaupungissakin, ja pääteillä. En ole mitenkään erityisen hyvä kuski, mutta yksiäkään sakkoja, edes niitä rikesakkoja, en ole koskaan saanut.
Köyhän lantti ärsyttää hyväosaista.
Ei vaadi kateutta todeta, ettei siitä hyvästä ansaitse yli 5 tonnin palkkaa, että käy makaamassa jossakin kopissa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Köyhän lantti ärsyttää hyväosaista.
Lantit olisivat ihan ok, kun ne olisi itse tienattu. Siihen köyhä ei kuitenkaan lähde, vaan vaatii muilta ilmaiset lantit.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi kateutta todeta, ettei siitä hyvästä ansaitse yli 5 tonnin palkkaa, että käy makaamassa jossakin kopissa.
Entäpä se nallen palkka? Viittisikö edes kankkua nostaa pierressä tolla rahalla?
Entäpä se nallen palkka? Viittisikö edes kankkua nostaa pierressä tolla rahalla?
Ei hallituksessa istumisesta palkkaa makseta. Ei ole työsuhde.
Nalle ei vain alistu kiristykseen. Palkat lasketaan tasolle, joka on oikeudenmukaisessa suhteessa työn vaativuuteen.