Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mun pitäisi laihduttaa

Vierailija
25.06.2015 |

Olen 14-vuotias tyttö. painan 61 kg ja olen reilut 165 cm pitkä. Paljon pitäisi saada pois?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta laihduttaa. Oletko kuinka kurvikas? Minä sain pepun ennen muita ja tunsin itseni siksi isoksi. Nyt jälkikäteen en todellakasn ollutiso, mutta vertadin itseäni tiedostamatta juuri niihin hoikimpiin. Kerro vähän elintavoistasi ja liikuntatottumuksistasi? Onko kilot mahassa vai tasaisemmin?
Jos sinusta tuntuu, että oma nahka ei ole oma, voit toki jotain tehdä. Ei sinun tarvitse olla tyytymätön oloosi vain siksi, että moni meinaa sinun päätyvän heti anorektikoksi, koska olet niin nuori.
Harrasta liikuntaa ja syö enemmän kasviksia eli korjaa elintapoja terveellisemmiksi niin se paino ja kehonkoostumus tulee perässä itsestään. Ei sitten mitään pakkomielteistä ja aikataulutettua vaan joku uusi liikuntaharrastus, sitten vähemmän koneella istumista, keksi jotain korvaavaa tekemistä, ala pyöräillä koulumatkoja ym. vaihda energiajuomat ja limut veteen, puolet lautasesta kasviksia.
Näistä ei voi tulla mitään haittaa, kun toteutat ne järjellä, etkä tee siitä elämäntehtävää. Jos nuo laitat toteutukseen, olet jatkossa terveempi.

Vierailija
2/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi tarvetta laihduttaa, jos sinulla ei ole omenavartaloa eli kilot on nimenomaan mahassa. Se on nimittäin epäterveellistä ja silloin on syytä miettiä omaa ruokavaliota. Voi toki olla geneettistäkin, mutta sitä suuremmalla syyllä plussapallomaha pitäisi saada pois. Nyt siis tarkoitan oikeasti pallomahas enkä yhtä makkaraa! Toki aina voi miettiä just hyötyliikunnan lisäämistä ja muita mitä 13 ehdotti. Jokainen noista parantaa terveyttä ja parantaa mielialaa ja jaksamista. Noin nuorella kroppa reagoi kyllä terveellisempään elämään ilman kummempia dieettejä ja laihdutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ikäisenä kehon onkin tarkoitus kasvaa ja painon nousta, sinusta on tulossa nainen nimittäin. Kehosi ja mielesi tarvitsee ravintoa rakennusaineiksi, eli älä missään nimessä laihduta, ettei tulee pysyviä vaurioita. 

Syö terveellisesti ja tarpeeksi, mene nukkumaan ajoissa ja nouse aikaisin (se laihduttaa teinejä kuulema), ja kaikki on hyvin. Liiku monipuolisesti niin kehosi kiinteytyy.

Sun kannattaa lukea asiallista tietoa murrosiästä ja sen tuomista muutoksista, eikä sortua vaaralliseen hömppään. Jos asia vaivaa sinua, sitten keskustele omalääkärisi tai koulun terveydenhoitajan kanssa.

Vierailija
4/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:27"]Sun ikäisenä kehon onkin tarkoitus kasvaa ja painon nousta, sinusta on tulossa nainen nimittäin. Kehosi ja mielesi tarvitsee ravintoa rakennusaineiksi, eli älä missään nimessä laihduta, ettei tulee pysyviä vaurioita. 

Syö terveellisesti ja tarpeeksi, mene nukkumaan ajoissa ja nouse aikaisin (se laihduttaa teinejä kuulema), ja kaikki on hyvin. Liiku monipuolisesti niin kehosi kiinteytyy.

Sun kannattaa lukea asiallista tietoa murrosiästä ja sen tuomista muutoksista, eikä sortua vaaralliseen hömppään. Jos asia vaivaa sinua, sitten keskustele omalääkärisi tai koulun terveydenhoitajan kanssa.

[/quote]
Niin osa kasvaa, mutta osalla on 14v pituuskasvu jo loppunut ja kurvit tulleet ne mitä on tullakseen. Tyttöjen murrosikähän on aikaistunut ihan tutkitusti.

Vierailija
5/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun BMI on 22. Olet normaalipainoinen.

Vierailija
6/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:32"]Sun BMI on 22. Olet normaalipainoinen.
[/quote]

Tunnen olevani muita ikäisiäni paljon isompi. Ja vuosi sitten painoin 53 :(

Vierailija
7/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten painoindeksilaskurilla painoindeksisi on 24.8. Senkin mukaan olet normaalipainoinen, ja olisit vielä vaikka painaisit 65.5 kg. 

Vierailija
8/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tervettä laihduttaa näin nuorena vaikka 5 kiloa? Ap

Vierailija
9/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kiloa. Ei mitään tarvetta laihduttaa. Jätä karkit ja vaihda täysmaito rasvattomaan, mutta muuta et tarvitse.

Vierailija
10/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höps, ei tarvitse yhtään laihduttaa! Jos on jotenkin "pullea olo", niin urheile ja älä syö superturvottavia ruokia, heti on paljon simpsakampi fiilis, mutta tosiaan: olet täysin normaalipainoinen!

Vierailija
11/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:46"]0 kiloa. Ei mitään tarvetta laihduttaa. Jätä karkit ja vaihda täysmaito rasvattomaan, mutta muuta et tarvitse.
[/quote]

Okei :) en ole karkkia syönyt ikuisuuksiin, en tykkää siitä kun hampaita vihloo niiden syönnin jälkeen. Saako maitoa laktoosittomana ja rasvattomana?

Vierailija
12/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:48"]Höps, ei tarvitse yhtään laihduttaa! Jos on jotenkin "pullea olo", niin urheile ja älä syö superturvottavia ruokia, heti on paljon simpsakampi fiilis, mutta tosiaan: olet täysin normaalipainoinen!
[/quote]

Mitkä määrittelisit superturvottavaksi ruoiksi?

Vierailija
13/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä pitkä kuin sinä ja parikymppisenä painoni oli 53 - 54 kiloa. Nyt monta kymmentä vuotta myöhemmin painan 60 kg. Jossain vaiheessa päätin, että oma ihannepainoni olisi 58,5 kg. Ajattelin sen niin, että 65 kg:sta pois 10 % eli 6,5 kg, jolloin saadaan se 58,5 kg.

Vierailija
14/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ei kannata. Mä aloin about sun mitoissa, vähän painavampana vielä (samaisesta syystä, olin lihonut 10kg lyhyehkössä ajassa) laihduttamaan että mahtuisin nätisti rippimekkooni.

Sairastuin sitten syömishäiriöön, ja pian viiden vuoden jälkeen, olen edelleen sairas. 40 kiloisena, nykyään 170 senttisenä melkein 20 vuotiaana en muuta toivokaan kuin sitä etten olisi ikinä niitä ''muutamaa kiloa'' alkanut tiputtamaan.

Nauti nuoruudesta, kavereista & karkista. Maailmassa on niin paljon tärkeämpiä asioita, eikä kukaan muu kiinnitä siihen huomiota oletko 5kg painavampi vaiko kevyempi. Sun paino ei ole mikään ihmisarvon määre. Olet niin paljon muutakin! Muutenkin olet siinä iässä että kroppa alkaa muuttumaan naisellisemmaksi :-) hyvää kesää!

Vierailija
15/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:38"]

Onko tervettä laihduttaa näin nuorena vaikka 5 kiloa? Ap

[/quote]

Kyllä se on ihan tervettä, ellei mene överiksi, eli siis että jätät syömättä kokonaan tms. Mä olen 17v ja laihduttanut 20kg, ihan tervettä sekin oli. Nyt 170cm 56kg, ja olen nyt tyytyväinen. Sä voit ihan hyvin laihduttaa sinne 55 kiloon :) Mutta älä tee sitä viikossa tai kahdessa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi