pärjäättekö ilman pikkuhousunsuojia???
Mä olen aina todella kostea! aina olen ollut. Mieluummin olisin kuivempi, ärsyttää kun aina on märkä tunne alhaalla vaikka ois hetki sitten käyny vaihtamassa kuivan suojan pikkuhousuihin. Ikinä en voi liikkua missään etteikö tarviis olla suoja pöksyissä ja joudun vaihtamaan suojaa usein päivässä. Tää "vaiva" (ominaisuus) ärsyttää varsinkin nyt kesällä.
Kommentit (50)
Pärjään. Vaihdan tarvittaessa useammin pikkareita. Sitä alapäätä ei pidä hautoa niillä keinokuituisilla räteillä.
En ole koskaan käyttänyt suojia, vaikka jonkin verran aina kierron vaiheesta riippuen vuotoa tuleekin. Eipä minulla myöskään ole koskaan ollut hiivatulehdusta, kun en haudo pimppaani niissä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:47"]Mulla sama ongelma. Joskus olen yrittänyt olla ilman mutta olo on sitten tosi likainen . Tiettyyn aikaan kuukaudesta on hiukan helpompaa mutta yleensä valun paljon. Yritin myös olla ilman kun sanotaan että se suoja lisää vuotoa mutta ei se mitään auttanut. Gyne sanoi että mulla on jotain limanystyröitä tuolla pilun perällä jotka yhdessä kierukan kanssa lisäävät vuotoa..:/ Rasittavaa!
Ja sinä joka viisi päivää olet samoissa kalsareissa: Hyi olkoon!
[/quote]
Kuka tässä ketjussa on ollut 5pv samoilla alkkareilla? Yksi on ollut 2pv, mikä on ihan ok. Kyllä minäkin vaihan vain joka toinen tai kolmas pv alkkarit käydessäni suihkussa, kun ei ne ole likaiset aiemmin.
En oo koskaan käyttänyt pikkuhousunsuojia, ei oo tarvetta, kun ei sieltä vaan valu mitään. Teinistä saakka ollut sama, ei valkovuotoa tms siinä määrin, että sen edes huomaisi, ei ees ennen menkkoja. Suhteellisen herkästi ärtyvä alapää, niin turhaa sitä on sit hauduttaa suojilla.
Pärjää hyvin kun pesee vedellä ja vaihtaa alushousut päivittäin, vaikka 2 jos tarvitsee ja katsoo miten alaruumiinsa vaatettaa. Jos märkyys haittaa, niin vessoissa on käsisuihkut sitä varten.
Pikkuhousunsuojat voi hetkellisesti helpottaa kosteuden tunnetta, mutta pitkällä aikavälillä se on sama kuin pesisi alapäätään (hajustetulla) saippualla - niistä luopuminen ei aina poista ongelmaa kokonaan, mutta niiden käyttö takuulla pahentaa sitä.
Jos vuoto on normaalinväristä ja terveen hajuista niin kaipa tuo on vain yksilöllinen ominaisuus, jolle ei voi mitään. Liian rajun pesemisen olen kuullut tuollaista joillekin aiheuttavan ja samoin justiinsa jopa itse pikkuhousunsuojien. Normaalihygienia, joku intiimipesuneste esimerkiksi kerran päivässä tms luulis olevan paras apu tuohon vaivaan, jos mikään on ylipäätään auttaakseen. Onko sulla AP esim pillereitä tai muita hormoniehkäisyä käytössä? Nekin voivat tuohon vaikuttaa.
Mulla on ihan kuivat pöksyt eikä valkovuotoa ole niin paljoa ikinä että se kastelisi housut. Ainoastaan tiettyyn aikaan kuukaudesta ajatukset harhailee vähän liian herkästi tuhmiin asioihin, jolloin alkkarit kastuu usein vähän liiaksi :D Mut tätä en pidä huolestuttavana, siihen auttaa se että yrittää pitää ajatukset siellä Raamatussa, vaikka vaikeaa onkin.
Minä ostin ensimmäisen kerran elämässäni pikkuhousunsuojia yli nelikymppisenä, kun aloittelin kuukupin käyttöä enkä ihan luottanut sen varmuuteen. En olisi tarvinnut silloinkaan, koska kuppi ei päästä läpi koskaan. Sama paketti on tuolla vessan kaapissa vielä kuuden vuoden jälkeenkin.
En pärjää minäkään ilman pikkuhousunsuojia. Laitan suojan aina aamulla töihin lähtiessä ja vaihtamaan joudun useemman kerran päivässä sen verran paljon valkovuotoa erittyy päivän mittaan ja kiihottuessa vuotaa todella reilusti.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:22"]
Jos vuoto on normaalinväristä ja terveen hajuista niin kaipa tuo on vain yksilöllinen ominaisuus, jolle ei voi mitään. Liian rajun pesemisen olen kuullut tuollaista joillekin aiheuttavan ja samoin justiinsa jopa itse pikkuhousunsuojien. Normaalihygienia, joku intiimipesuneste esimerkiksi kerran päivässä tms luulis olevan paras apu tuohon vaivaan, jos mikään on ylipäätään auttaakseen. Onko sulla AP esim pillereitä tai muita hormoniehkäisyä käytössä? Nekin voivat tuohon vaikuttaa.
Mulla on ihan kuivat pöksyt eikä valkovuotoa ole niin paljoa ikinä että se kastelisi housut. Ainoastaan tiettyyn aikaan kuukaudesta ajatukset harhailee vähän liian herkästi tuhmiin asioihin, jolloin alkkarit kastuu usein vähän liiaksi :D Mut tätä en pidä huolestuttavana, siihen auttaa se että yrittää pitää ajatukset siellä Raamatussa, vaikka vaikeaa onkin.
[/quote]
Mulla ei oo mitään ehkäisyä käytössä eli ei vaikuta kosteuteen, gynenkin kans oon jutellu tästä ja sanoi et joillain on vaan luonnostaan kosteampi eli kaikki kunnossa alapäässä. Mainitsit tuon ajatusten harhailun se mulla osaltaan lisää märkyyttä kiihotun tosi herkästi ihan pienestäkin ajattelusta ja kosteutta erittyy sillon paljon normaalin valkovuodon lisäksi. ap.
Joskus olen kokeillut pikkuhousunsuojia, mutta en ole löytänyt merkkiä, joka ei menisi ikävästi rutulle pikkuhousuissa. Enkä koe tarvitsevanikaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:20"]
Pärjää hyvin kun pesee vedellä ja vaihtaa alushousut päivittäin, vaikka 2 jos tarvitsee ja katsoo miten alaruumiinsa vaatettaa. Jos märkyys haittaa, niin vessoissa on käsisuihkut sitä varten.
Pikkuhousunsuojat voi hetkellisesti helpottaa kosteuden tunnetta, mutta pitkällä aikavälillä se on sama kuin pesisi alapäätään (hajustetulla) saippualla - niistä luopuminen ei aina poista ongelmaa kokonaan, mutta niiden käyttö takuulla pahentaa sitä.
[/quote]
"Jos märkyys haittaa, niin vessoissa on käsisuihkut sitä varten"
- Eikös siitä suihkusta tule entistä märemmäksi?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:47"]Mulla sama ongelma. Joskus olen yrittänyt olla ilman mutta olo on sitten tosi likainen . Tiettyyn aikaan kuukaudesta on hiukan helpompaa mutta yleensä valun paljon. Yritin myös olla ilman kun sanotaan että se suoja lisää vuotoa mutta ei se mitään auttanut. Gyne sanoi että mulla on jotain limanystyröitä tuolla pilun perällä jotka yhdessä kierukan kanssa lisäävät vuotoa..:/ Rasittavaa!
Ja sinä joka viisi päivää olet samoissa kalsareissa: Hyi olkoon!
[/quote]
Kuka tässä ketjussa on ollut 5pv samoilla alkkareilla? Yksi on ollut 2pv, mikä on ihan ok. Kyllä minäkin vaihan vain joka toinen tai kolmas pv alkkarit käydessäni suihkussa, kun ei ne ole likaiset aiemmin.
[/quote]
Yök yök yök. Ei ihme että jotkut ihmiset haisee niin pahalla. Perushygieniaan liittyvät asiat aivan hakusessa.
En käytä pikkuhousunsuojia vaikka joku saattaisi minuna käyttääkkin.
Pesen alapääni aamuin illoin ja vaihdan pikkarit joka päivä, tarvittaessa useamminkin.
Nukun alasti.
En voisi kuvitellakaan käyttäväni hautovia suojia.
Ja käyn vessassa kuitenkin monta kertaa päivässä ja tuleehan silloin pyyhittyä paperilla.
En käytä, silloin kun on menkat saatan sidettä välillä käyttää. Mua ei pieni kosteus edes haittaa,ei sitä huomaa.
Täällä toinen limalinko! Lisäksi nivuset hikoilee ihan törkeesti ja ovat usein paukamilla :( En ole ylipainoinen, joku sitä kuitenkin kohta ehdottaa, että laihduta niin ei nivuset hikoa. Jos en käytä pikkuhousunsuojia, vaihdan kalsareita neljä kertaa päivässä :(
Jep käytän joka päivä! Tuntuu liian märälle olla ilman :D ja kai siitä tuli joskus tapa..
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:58"]
Joskus olen kokeillut pikkuhousunsuojia, mutta en ole löytänyt merkkiä, joka ei menisi ikävästi rutulle pikkuhousuissa. Enkä koe tarvitsevanikaan.
[/quote]
Always!! Se tumman lila pakkaus.
Vanha keskustelu mutta en viitti uuttakaan alottaa.
Käytän pikkuhousunsuojia runsaan valkovuodon takia ja kun äskettäin lopetin pillerit sain seksihaluni takaisin ja kostun nykyään todella herkästi ;) ihan ajatuksistani eli olen enemmän tai vähemmän märkä kokoajan, vaihdan suojaa usein 3-6 krt/pv
Pillereiden aikaan en juurikaan tarvinnut kun silloin tällöin mutta nyt joka päivä valitettavasti, ikävä sivuvaikutus lopetuksesta vai onko normaalitila?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:15"]
Hyvin pärjään. Nyt mulla on ollu 2 pv samat pikkarit, eikä niissä ole pisaraakaan valkovuotoa. -n28
[/quote]
Miksi näin paljon alapeukkuja? Pyydettiin kertomaan ja vastasin niin kuin asian laita on. Mulla pikkarit ei vaan mene sotkuun, pystyn helposti pitämään samoja monta päivää. Käytän vielä usein valkoisia pikkareita ja niissä just näkyisi heti, jos on sotkua. -n28