Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 41 vuotias keski-ikäinen?

Vierailija
12.02.2022 |

En haluaisi olla

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä viinaa pari vuotta kaksin käsin, niin pääset nopeasti yli keski-iästä.

Vierailija
22/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 40v. Enhän minä nyt enää ”nuori” ole ja tarkoitan nuorella sitä että en ole enää täysin kokematon ja silonaamainen. Eletty elämä näkyy naamassa hienoisesti ja olen sen asian kanssa sinut. Elämänkokemusta on karttunut niin että olen itsevarma ja tiedän mitä haluan. Enää ei muut ihmiset ja maailmantuulet heittele. Olo on kaikin puolin rauhallinen ja tyyni. Töissä on mukava käydä tekemässä oman panoksensa eikä tippaakaan enempää. Siten, että vapaallekin riittää virtaa. Kuntoilu ja terveet elämäntavat ovat pitäneet kropan kunnossa. Pystyn edelleen harrastamaan ja liikkumaan kunnolla, en ole siis vielä vanha ja raihnautunut. Uusimmat muotijutut ja villitykset ei enää sillä tavalla kiinnosta. Lähden asioihin mukaan jos aidosti itse haluan. Nelikymppisenä on jees!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologiassa toisinaan 45v pidetään keski-iän rajana. Kehitystehtäviltään 41v voi olla vielä nuoruuden asioiden kimpussa. 

35 vuotiaana alkaa keski- ikä.

Vierailija
24/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinenhän 40- vuotias ehdottomasti on.

Vierailija
25/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologiassa toisinaan 45v pidetään keski-iän rajana. Kehitystehtäviltään 41v voi olla vielä nuoruuden asioiden kimpussa. 

Ei , vaan psykologiassa YLEENSÄ keski- ikä sijoittuu vuosiin 35- 65

Vierailija
26/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen miehen eliniänodote on tuollainen 79 vuotta ja jos sen jakaa kylmästi kahdella niin saadaan 39,5 joka voisi olla jo keski-ikää toki tuotakin odotetta nostavat hyvinkoulutetut, parempipalkkaiset, herrasväki jne joten tavan duunarilla tuosta voi varmasti ottaa kevyesti muutaman vuoden pois eli jonkun raakaa työtä tekevän työmiehen keski-ikä alkaa varmasti jo hieman päälle kolmikymppisenä ehkä 35 max alkaa kääntyä alamäkeen

Vierailija
27/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla pikkuhiljaa leski-ikäinen.

Vierailija
28/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35 vuotiaana alkaa keski- ikä.

Joo, ei kukaan psykologian tutkija määrittele keski-iän rajaksi 45v., 35v. sen sijaan mainitaan usein. Jos nelikymppinen on "nuoruuden asioiden kimpussa", niin on pahasti jälkeenjäänyt. Itse 43-vuotiaana koen eläväni elämän parasta aikaa. Lapset muuttavat kohta omilleen, fyysinen kunto on hyvä ja kaikki turha epävarmuus ja muiden mielipiteistä stressaaminen on jäänyt pois.

Vierailija
29/29 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.