Jos kotona koronaa sairastava henkilö, kauanko meni että muihin tarttui
Kommentit (12)
4, 7 ja 10 päivää. Tämä omicronin ollessa valtavariantti.
Kurkun kutinalla alkoi 3s päivä, kunnon oireet päälle 4s päivä
Mä olen nyt odottanut 5 päivää tartuntaa, ja tää potilas on jo ehtinyt parantua
Kyllä se tartunta on tullut varmasti heti, ehkä jopa samaan aikaan sen kanssa joka ensiksi sairastuu, kaikki vaan ei saa oireita heti, tai ollenkaan, tai immuniteetti torppaa sen viruksen niin ettei se ehdi edes levitä niin paljon että näkyisi testeissä.
Ei mikään virus ole sellainen että kaikki sairastuvat, ei edes hiv, aina on niitä joiden immuniteetti on tarpeeksi hyvä ja käy tuuri. Ja sitten on niitä joilla on huonompi immuniteetti juuri huonolla hetkellä.
Oireethan tulevat siitä kun suurempi taistelu viruksen ja immuniteetin kanssa on käynnissä, pientä kärhämää tapahtuu elimistössä koko ajan, vain isommat sodat ihminen itse tuntee.
Kaksi perhettä on hiljattain sairastanut koronan lähipiirissä, toisessa toinen vanhempi sairastui ensin, toiselle tuli oireet viikon päästä, ja pikkulapselle ei tullut oireita ollenkaan ja testikin negatiivinen, vanhemmilla rokotukset, lapsella ei. Toisessa perheessä toinen lapsi sairastui ensin, sitten muutaman päivän päästä toinen, toisella lapsella ei ollut oireita ja vanhempi ei saanut oireita ja testit näyttivät negatiivista, aikuisella rokotukset, lapsilla ei.
3 ja 5 päivää ennenkuin näkyi kotitestissä. Oireiden alusta meni enimmillään 3 vuorokautta että oli testi positiivinen. Tällä ajalla oltu koulussa ja harrastuksissa.
Sairastin 3vkoa sitten,perhe oireeton ja nega.
Ei tarttunut laisinkaan mieheeni, eikä kahteen teiniin.