Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin vihdoin hoitokeinon jalkojen lievien kovettumien hoitoon!

Vierailija
12.02.2022 |

Mulle tuli kovettumaa ukkovarpaiden niveliin sekä toisen jalkaterän ulkosyrjään. Jonkin verran myös kantapäihin. Nyt olen käyttänyt voiteena ehkä vuoden karbamidiä (urea) sisältävää voidetta, ja kovettumat ovat poissa. Voide on apteekissa myytävä perusvoide Canoderm.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan, jos jotakuta kiinnostaa.

Vierailija
2/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisit vain sopivat kengät. Tiedäthän, että kovettuma syntyy ihoon kohdistuvasta hankauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkeileville kantapäille on oma voide. Olen ostanut Scholl kantapäävoidetta. On niitä muitakin merkkejä. Ainakin se sisälsi ureaa ja toimi hyvin.

Illalla rasvaa kovat kohdat ja laittaa sukat yöksi.

Vierailija
4/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisit vain sopivat kengät. Tiedäthän, että kovettuma syntyy ihoon kohdistuvasta hankauksesta.

Kyllä täällä on tyhmää porukkaa kun pitää faktaa alapeukuttaa. Mistäköhän ne käsienkin känsät syntyy jos ei hankauksesta. Nyt äkkiä työmiehet laittamaan karpamidivoidetta käsiin niin ei tarvitse enää hanskoja käyttää!

Vierailija
5/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden lisäksi myös se O'Keeffesin sininen jalkavoidepurkki toimii. Se on sopivan miehekästä, että mun mieskin kehtaa käyttää sitä, ja hyvin on jalat pehmenneet!

Vierailija
6/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Kengät eivät ole muuttuneet, voide on. 

Ap

Vierailija
7/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinähän se viisas olet. Kannattaa pitää ahtaita kenkiä ja rasvata niiden aiheuttamia ihomuutoksia kun pääsisit niistä kokonaan eroon hankkimalla oikean kokoiset kengät. Mutta joo, kyllä varmaan olet ylpeä itsestäsi.

Vierailija
8/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinähän se viisas olet. Kannattaa pitää ahtaita kenkiä ja rasvata niiden aiheuttamia ihomuutoksia kun pääsisit niistä kokonaan eroon hankkimalla oikean kokoiset kengät. Mutta joo, kyllä varmaan olet ylpeä itsestäsi.

En omista ahtaita kenkiä.

Ap

Vierailija
9/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Epäilen. Mahtuuko sulla isovarvas edes pohjallisen päälle, voit kokeilla. Vai jääkö juurikin se kovettumakohta ulkopuolelle?

Vierailija
10/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Epäilen. Mahtuuko sulla isovarvas edes pohjallisen päälle, voit kokeilla. Vai jääkö juurikin se kovettumakohta ulkopuolelle?

Jos sä osteletkin kenkiä, joissa pitää kävellä varpaat kippurassa, niin voit luottaa siihen, että mä en osta. Inhoan epämukavia kenkiä.

Ap

Vierailija
11/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 20% karbamidia/ureaa sisältävä voide toimii jo aika hyvin. Ja pitäisi jaksaa laittaa joka ilta.

Vierailija
12/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. 20% karbamidia/ureaa sisältävä voide toimii jo aika hyvin. Ja pitäisi jaksaa laittaa joka ilta.

Mä laitan joka ilta, tai aina, kun kastelen jalat. Mulla on tosi kuiva iho jaloissa. Esim. kesällä, kun on pakko sandaaleja käyttäessä pestä jalat useammin kuin suihkussa käydessä, mun on pakko aina rasvata ne. Mikään rasva ei ole kuitenkaan aiemmin auttanut näin hyvin, iho on aina jäänyt pintakuivaksi.

Ap

Vierailija
13/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneissä nuo kovettumat on. Ikää 57 ja jalat hoitamattakin aivan kuin teinillä.

Vierailija
14/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tuota voidetta. Tuntuu että varsinkin talvella jalat kuivuu ja korppuuntuu ihan hirveästi.

Eikä ole kenkien koosta kiinni.

Vierailija
15/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tuota voidetta. Tuntuu että varsinkin talvella jalat kuivuu ja korppuuntuu ihan hirveästi.

Eikä ole kenkien koosta kiinni.

Kuten tuossa ylempänä sanoin, muut voiteet on jättäneet jalat pintakuiviksi. Esim. punainen Apo Base, joka on tosi rasvaista.

Ap

Vierailija
16/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-vitamiinia purkista ja jalkoihin solumineraalivoidetta nro 1 ja varuiks otsonivoidetta

Vierailija
17/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden?? No ei kovin tehokasta tunnu olevan.

Vierailija
18/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden?? No ei kovin tehokasta tunnu olevan.

Joku aika siinä menee, että ne kovettumat häviävät. Mutta totta puhuen en tiedä, koska ne ovat hävinneet. Tulin nyt vain saunassa kiinnittäneeksi asiaan huomiota.

Ap

Vierailija
19/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkurälläkkä, 125mm, 80 laikalla, niin johan lähtee känsät ja kovettumat äkkiä. Jos on tarve hifistellä, sänkyjumppaa tiedossa, niin viimeistely p180 tai p240 karkeudella, niin eipä tule valituksia karheista kantapäistä. Arkena kyllä riittää tuo 80. P60 jättä turhan karhean pinnan.

t. Remontti Rane, kaikkien kädentaitojen huippuosaaja.

Vierailija
20/21 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kovettumia turvakengistä, ihan sama minkä merkkiset ne on. Koko ei ainakaan ole liian pieni.

T. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme