Apua kipeän lapsen kanssa?
Minulla ei siis itsellä ole lapsia ja mies joutui lähtemään vanhempiensa luokse (erittäin hyvä syy)
Lapsen äiti ei suostunut ottamaan lasta luokseen koska on isä viikonloppu.
Lapsi 6.v on kovassa kuumeessa eikä ole jaksanut olla hereillä muuta kuun silloin tällöin, olen saanut annettua hänelle lääkettä ja vähän limsaa. Ruokaa ei ole tänään syönyt yhtään, pitääkö minun laittaa esim. kello yöllä herättämään että voin tarkastaa millainen oli hänellä on.
Lapsi kuitenkin vastailee ihan normaalisti kun on hereillä mutta sanoo vain että väsyttää, joka kerralla olen sanonut että juo hiukan.
Jos teillä on antaa jotain vinkkejä niin olen kuulolla.
Kommentit (13)
Pitää juoda! Omat lapset tykkää kylmästä kääreestä otsalla. Pamolia eli lasten särkylääkettä.
Jos hikoilee kuumetta poia, vaihda kuiva yöpuku ja kuivat lakanat.
Ja nukkuisin samassa huoneessa.
Kyllä juottaisin lasta myös yöllä ja olisin jo soittanut päivystykseen jos ei ole koko päivänä ollut kunnolla hereillä (tajuissaan?)
se oli niin että kolme vuorokautta yli 38,5 asteen kuumetta niin sit lääkäriin. ja kuumetta ei kannata lääkitä kuin vasta 38 asteen jälkeen. ellei ole kipuja. no nestettä olis kyllä hyvä saada. mehujää esim.
Mikä isä on tuollainen, joka asettaa vanhempansa oman lapsen edelle?
Vierailija kirjoitti:
En nyt voi kertoa tässä sen enempää muutakuin se että hänen perheessään on tapahtunut kamala tragedia.
Ja sanoin hänelle että menee vain, me kyllä pärjätään, mies siis tulee yöllä takaisin mitta en tiedä mihin aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juottaisin lasta myös yöllä ja olisin jo soittanut päivystykseen jos ei ole koko päivänä ollut kunnolla hereillä (tajuissaan?)
Eihän ap voi lasta päivystykseen viedä, kun ei ole vanhempi.
Jos mietityttää, soita päivystykseen niin saat ohjeita.
Parempi sen omassa sängyssä on olla
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sanoo että miehen meno on tärkeä niin turha sitä on lähteä arvuuttelemaan mikä asia on.
Jos sulla ei ollut ap:lle neuvoa niin oisit jättäny kirjoittamatta.
Ällöttää tuollaiset juoruja kielipitkällä odottavat akat/ukot
Vierailija kirjoitti:
On ollut hereillä ja vastaa kysymyksiin mutta sanoo koko ajan että väsyttää, käy esim. Vessassa, juo ja tulee sohvalle niin nukahtaa 15 minuutin päästä.
Nukun itse patjalla olohuoneessa ja laitan kellon herättämään pari kertaa.
Ap
Onko kuume mitattu? Onko annettu lapselle sopivaa kuumetta alentavaa lääkettä?
Juomista vaan paljon. Hyvä merkki, että käy vessassa. Koita jos jotain söisi, vaikka mehujäätä tai jäätelöä, jos sellaista on.
Mittaile sitä kuumetta välillä. Silloin voi huolestua, jos kuume on korkealla kuumelääkityksestä huolimatta.
Kyllä on itsekkäät vanhemmat lapsella.