Korona riehunut kaksi viikkoa meidän perheessä ja opettajat
laittaa viestiä että alkaa olla liikaa poissaoloja. Itse olen terveydenhuollossa töissä, ja olen ollut varovainen jos selkeästi on koulussa ollut paljon tautia. Ovat tehneet kotona läksyjä, mutta poissaoloja on tosiaan kertynyt.
Mites muilla?
Kommentit (24)
Kyllä ne huomauttelee. Mutta me pidetään aina teams palaveri luokanvalvojan kanssa, niin sillä se on kuitattu.
No lapset voi IHAN HYVIN MENNÄ KOULUUN! Karanteeni on VIISI PÄIVÄÄ EI KAHTA VIIKKOA!!
Vierailija kirjoitti:
No lapset voi IHAN HYVIN MENNÄ KOULUUN! Karanteeni on VIISI PÄIVÄÄ EI KAHTA VIIKKOA!!
Meillä ainakin teinillä oli ihan jatkuva yskä, niin ei voinut viiden päivän jälkeen mennä kouluun. T nro 2
Yksi virkaintoinen oli mutta laitoin luut kurkkuun.
Ärsytnnyin totaalisesri siitä että tää länkyttää ja länkyttää kun olin jo kertonut että olin itde 40 asteen kuumeessa viikon ha se Wilman kyttääminen ei vaan siinä kunnossa ollut ykkösprioriteetti. Eikä mennyt jakeluun. Länkytto vaan
Mun lapsien luokalla on 14 koronassa ja yksi on kotona sairastamassa, kuulemma sama tyyppi,joka aina on "masentunut". Jokainen toki tekee kuten haluaa lapsiensa kanssa, mutta turhaa hössötystä se vain on. Ps. itsellä yskää ollut varmaan 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytnnyin totaalisesri siitä että tää länkyttää ja länkyttää kun olin jo kertonut että olin itde 40 asteen kuumeessa viikon ha se Wilman kyttääminen ei vaan siinä kunnossa ollut ykkösprioriteetti. Eikä mennyt jakeluun. Länkytto vaan
Ja tässä ei ole mitään alapeukutettavaa. Jos sinne kouluun on siinä kunnossa jo kertaalleen ilmoittanut että koronassa ollaan, en tod enää joka tunnin poissaoloa erikseen kuittaa.
No kas kun kahden viikon poissaolo on jo niin paljon, että merkittävä osa meneillään olevasta kurssista on jo käyty. Lukiossa kurssi on hylätty, jos on noin paljon poissaoloja, oli syy mikä tahansa. Luulisi sinun hoitajana ymmärtävän. Siksi sairaalakoulujakin on, ettei lapsilla jää koko luokka-aste käymättä vaikka sairastaisivat syöpää.
Useimmissa kouluissa on tuntiraja, jonka jälkeen opettajan täytyy olla yhteydessä perheeseen ja kysyä missä mennään. Jos poissaoloille on hyvä syy, asia on ok.
50h on meidän kaupungissa se raja, jonka jälkeen asia on otettava kodin kanssa puheeksi.
Toki tuota rajaa ei ole luotu pandemian ajatellen.
Mutta rajalla on merkitystä nytkin, sillä koronasta huolimatta kouluissa on pakko edetä, ja pitkän poissaolon aikana voi jäädä ihan merkittävästi jälkeen. Juuri tämän takia karanteenisäännöt löysättiin, ettei jotkut oppilaat olisi pois käytännössä koko kevätlukukautta joko koronapelon, altistumisen tai koronan takia. Mutta koska poissaoloja tukee, pitää open virkansa puolesta kysellä, onko opinnot edenneet.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Hiihtoloma lähellä ja opettajien parjaus palstalla kiihtyy.
Nii oliks se se ammattikunta, jolla järkyttävän pikät lomat ja lyhyet työpäivät?
Vierailija kirjoitti:
Täysin oireettomalle. Jos on oireita, niin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos oireet kestää 2 viikkoa, niin karanteeni on 2 viikkoa + 2 päivää.
Luepa ohjeet ennen kuin tulet viisastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Koulunpenkille mars! Voisit oppia jopa kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
50h on meidän kaupungissa se raja, jonka jälkeen asia on otettava kodin kanssa puheeksi.
Toki tuota rajaa ei ole luotu pandemian ajatellen.Mutta rajalla on merkitystä nytkin, sillä koronasta huolimatta kouluissa on pakko edetä, ja pitkän poissaolon aikana voi jäädä ihan merkittävästi jälkeen. Juuri tämän takia karanteenisäännöt löysättiin, ettei jotkut oppilaat olisi pois käytännössä koko kevätlukukautta joko koronapelon, altistumisen tai koronan takia. Mutta koska poissaoloja tukee, pitää open virkansa puolesta kysellä, onko opinnot edenneet.
Etäopetus olisi ratkaissut tämänkin ongelman. Mutta ei, vaan hälyttävä määrä poissaoloja on pienempi paha kuin etäopetus. Not.
Tuossa on mennyt vasemmistohallituksella puurot ja vellit sekaisin. Pahoinvoinnit ja muut ongelmat johtuvat koronasta, poissaoloista, altistumisten aiheuttamasta stressistä ja muusta sähläyksestä. Etäkoulu ei ollut pahoinvoinnin syy vaan hyvä ratkaisu kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulunpenkille mars! Voisit oppia jopa kirjoittamaan.
Ääliö.
Meillä sai striimaukset joka tunnilta ja lapsi jaksoi ne swurata vaikka kipeä olikin.
Minä olin meistä sw tosi kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii oliks se se ammattikunta, jolla järkyttävän pikät lomat ja lyhyet työpäivät?
Ja palkkakin vielä maksetaan verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vittumaiset ”asiakkaiden” huoltajat.
Tänään on taas ollut jollakin kateellisella aikaa tehtailla näitä opettajien haukkumisketjuja. Miten voi olla että palstalla on niin monta kateellista joka ei koskaan päässyt opettajainkoulutukseen? Ja oikeasti olette kateellisia ammatista jossa joutuvat katselemaan toisten huonokäytöksisiä lapsia ja nuoria kaikki päivät ja palkka on pienempi kuin sairaanhoitajilla eli todella pieni.