Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kuume-ennätyksesi? Mieheltä on mitattu sairaalassa 41,1. Influenssa todettu.

Vierailija
12.02.2022 |

Onko toi miten kova kuumeeksi? Lähti ensihoitoyksikön paareilla, ei enää kommunikoinut.

Siis paljonko teillä on ollut kuumetta?

Kommentit (19)

1/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena 80-luvulla sairastin jonkun influenssan jota kutsuttiin muistaakseni "aasialaiseksi", ja silloin oli 40 astetta kuumetta. Suurin osa oppilaista koulussani sai sen.

Aikuisena, v. 2017, sairastin koko aikuisikäni tähän mennessä ainoan korkeakuumeisen tartuntataudin (vatsatauti), ja silloin mittasin korkeimmillaan 39,2 tms. En kyllä ollut lähimainkaan sairaalakunnossa, vaan pärjäsin yksin kotona ihan ok. Kuumeen noustessa oli hirveä vilu ja tärinä.

Vierailija
2/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen oli 43,7, eivät sairaalassa kauan uskoneet mutta seuraavalla mittarilla oli 44,2. Ihmettelivät kun ainoa näkyvä oire oli lievä tärinä. Mitään selitystä en saanut lopulta, keuhkokuumeeksi merkittiin. Alle viikkoa ennen olin saanut toisen rokotuksen.

Laittoivat kylmiä käärmeitä kaikkialla jolloin aloin täristä niin että peitto ei pysynyt päälläni. Oli kauheaa olla käöryleenä, puhelimeni soi ja yritin tarttua siihen niin sen tärinän vuoksi hakkasin sillä puhelimella pöytää niin että puhelimen näyttö hajosi.

Sain antibioottia suoneen niin parannuin alle tunnissa. Oli outo tauti (ja kuume-ennätykseni). Toisena päivänä menin sairaalan kun kuume ylitti tuon 42 niin soitin yöllä ja bussilla sairaalaan (pidät vain maskia bussissa, sanoivat!)

M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista. Sairastin lapsena usein angiinaa ja siinä kuume nousi aina 39 asteeseen. Kovimmillaan on tainnut olla 40 + astetta. Silloin äiti raahasi päivystykseen, josta kotiuttivat samoin tein.

Kyllä 41 alkaa olla jo paljon. Jos nousee yli 42 asteen, on jo elimistölle vaarallista

Näin muistelen ensiapukurssilta.

Vierailija
4/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olin sairaalassa ihan muista syistä, pääsin kotiin ja nousi kova kuume. Kun mittasin oli 39,6, mutta sen jälkeen olin niin poikki, etten jaksanut pariin päivään edes mitata, just ja just jaksoin nousta vessaan ja käydä juomassa vettä ja mehua, mulla oli hyvälä tuurilla mehua, mitä en yleensä juo, muiden jättämänä. Muuten vain nukuin koko ajan. Että nyt ainakin tuo 39,6. 

Vierailija
5/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ollut kovimmat kuumeet, en muista lukemia. Ehkä jotain lähellä 39 tai jotain. Aikuisena ei yleensä ole edes mennyt 38 rikki.

Vierailija
6/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,9 astetta (jos ei joskus varhaislapsuudessa ollut enemmän, mutten muista sairastelleeni silloinkaan).

Vierailija
7/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5vrk 39,5

Vierailija
8/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40,1 influenssassa. Ei ollut kovin mukava tauti. Olin kolme viikkoa sairauslomalla.

Vierailija
9/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan poissa pelistä, jos kuume nousee yli 38. Jo lievä lämmönnousu eli 37 verrattuna normilämpöön tuntuu pahalta. Korkeaa kuumetta minulla ei ole juuri ollutkaan. Kerran oli 39 ja risat, enkä muista siitä mitään. 80-vuotiaalla isälläni on elämänsä aikana ollut kaksi kertaa kuumetta, joten liekö jotenkin periytyvää, etten minäkään usein kuumeile. Tämän pohjalta kuuntelen kauhulla tarininoita yli 40 asteen kuumeesta.

Vierailija
10/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

41,2 munuaistulehdus. Eikä tossa pahin ollut tuo kuume, vaan se helvetillinen selkä ja kylkikipu.

Vierailija
11/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ja vähän päälle ollut joskus. Kyllä siinä aika hapoilla jo mennään.

Vierailija
12/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun jälkeen oli 43,7, eivät sairaalassa kauan uskoneet mutta seuraavalla mittarilla oli 44,2. Ihmettelivät kun ainoa näkyvä oire oli lievä tärinä. Mitään selitystä en saanut lopulta, keuhkokuumeeksi merkittiin. Alle viikkoa ennen olin saanut toisen rokotuksen.

Laittoivat kylmiä käärmeitä kaikkialla jolloin aloin täristä niin että peitto ei pysynyt päälläni. Oli kauheaa olla käöryleenä, puhelimeni soi ja yritin tarttua siihen niin sen tärinän vuoksi hakkasin sillä puhelimella pöytää niin että puhelimen näyttö hajosi.

Sain antibioottia suoneen niin parannuin alle tunnissa. Oli outo tauti (ja kuume-ennätykseni). Toisena päivänä menin sairaalan kun kuume ylitti tuon 42 niin soitin yöllä ja bussilla sairaalaan (pidät vain maskia bussissa, sanoivat!)

M36

mitä elinvaurioita sinulle koitui?

Vierailija
13/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 pentuna kotona. Sen jälkeen maailma (siis näkökenttä) näytti pitkään jotenkin erilaiselta. Myöhemmin luin, että vaarallinen lämpö oli.

Lapsuudenperheessä oli useampi sisarus eikä asiat niin justiinsa. Muistikuvani on, että itsekseni pyöriskelin yläkerran sängyssä eikä kukaan mitenkään huolissaan tarkkaillut.

Vierailija
14/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohopeamittarilla 42, lääkärin mielestä enemmän, olin kuusivuotias, keuhkokuume oli, jouduin sairaalaan. Viikon olin sairaalassa, tuon jälkeen meni toooosi kauan ennen kuin sairastuin ollenkaan. Olen s. 1955.

Vierailija
15/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42 pentuna kotona. Sen jälkeen maailma (siis näkökenttä) näytti pitkään jotenkin erilaiselta. Myöhemmin luin, että vaarallinen lämpö oli.

Lapsuudenperheessä oli useampi sisarus eikä asiat niin justiinsa. Muistikuvani on, että itsekseni pyöriskelin yläkerran sängyssä eikä kukaan mitenkään huolissaan tarkkaillut.

Samanlaisia kokemuksia. Näin hallusinaatioita. Äiti lähinnä valitti siitä, etten edes pukeutunut päivävaatteisiin, kun kerran makaamaan jouduin.

Vierailija
16/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikuisena pari vuotta sitten sairaalassa 39,5. Havahduin siihen, että sänkyni ympärillä oli liikehdintää. Yöhoitaja oli hakenut paikalle päivystävän lääkärin. Lisää antibiootteja suoraan suoneen. Ei muuten mitään kunnon muistikuvia.

Vierailija
17/19 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yli 40 astetta. Angiina.

Oli aika "mielenkiintoinen" olotila. Muistan maanneeni kotini sohvalla ja katsoin kelloa: 12:05. Tämän jälkeen minusta tuntui kuin olisi kulunut jotain 30min eli verrattain pitkä aika, mutta kun katsoin kelloa uudelleen, se oli edelleen 12:05 :D Oli todella epätodellinen olo, ja ihmettelin kovasti miksi aika on näin tyystin pysähtynyt :D

Vierailija
18/19 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssa. sairaalaan tuotaessa oli mitattu 41.8. olin menettänyt tajuni jo aikaisemmin  eikä siksi ole tuosta muistukuvia. hourailin osastolla ja olin varma että olen siirtynyt tuonpuoleiseen.

Vierailija
19/19 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40,9 umpisuolen lisäkkeen tulehduksesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi