Ei ole kotona mitään herkkua ja tekisi mieli vaikka sipsejä. Mitä söisin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Poppareita.
Kauralastuja.
Pannaria
Ai niin, popparit. Olisikohan minulla niitä? ap
0.5l limsa (kaikki muu paitti kokis/pepsi) + kebab riisillä + geisha patukka
Mulla olis syksyllä ostettuja pringleksejä ja suolapähkinöitä. Tule napostelemaan.
Jos sulla on perunoita, niin tee niistä sipsejä tai lohkoperunoita, siivuiksi tai lohkoiksi vaan ja öljyllä sively ja suolaa pintaan, uuniin. Nam!
Useimmat kaupat ovat lauantaisikin auki klo 22 asti, joten ehdit vielä hyvin käydä kaupassa, sillä kello on vasta 19:25.
Ilmeisesti haluat jotain suolaista. Paistettuja perunoita.
Jos on kotona kasviksia, kurkkuja, porkkanoita niin osta joku halpa dippi tai tee sellainen
Heh, muistuu mieleen ajat, kun olin tosi vähissä rahoissa. Teki mieli pitsaa muttei ollut rahaa tai pohjaan aineksia. Laitoin leivinpaperin päälle gotler-siivuja pilkottuna, juustoraastetta ja pitsamaustetta. Ei hullumpaa, juustosta tuli mukavan rapsakkaa.
Sipsejä, jos tekee mieli, niin sipsejä tekisin. Perunasta niin ohuita viipaleita kuin saat ja paistat pannulla öljyssä ja suolaat.
Ananasta
Lettuja, jos on munia 😊
Pannukakku olisi vielä nopeampi
Vierailija kirjoitti:
Heh, muistuu mieleen ajat, kun olin tosi vähissä rahoissa. Teki mieli pitsaa muttei ollut rahaa tai pohjaan aineksia. Laitoin leivinpaperin päälle gotler-siivuja pilkottuna, juustoraastetta ja pitsamaustetta. Ei hullumpaa, juustosta tuli mukavan rapsakkaa.
Voit tehdä pizzaa myös ohuista ruispaloista!
Päälle tonnikalaa ja juustoa ym mitä haluat ja uuniin 170’C niin kauan, että juusto on kunnolla sulanut. Koristele ”pizzat” oreganolla, lehtipersiljalla tms.
Mitä raaka-aineita ja välineitä sulla sitten on kotona? aika monesta asiasta saa hyvää suolaista iltapalaa. Lämpimät voileivät tulevat yksinkertaisimmillaan siten, että laitat leipäviipaleet pellille, vatkaat munan tai pari ja sekoitat siihen mausteet ja juustoraastetta. Sekaan voi laittaa vaikka leikkeleistä murua. Perunoista voi tehdä uunissa lohkoja, mikrossa sipsejä, rasvakeitin lisää jo vaihtoehtoja. Jos ei ole perunaa, porkkanastakin voi tehdä tai muista juureksista. Jauhoista letut, pannukakut, teeleivät. Munakasrullakin onnistuu aika vähällä.
Jos löytyy säilyketölkillinen kikherneitä, niin nekin voi paahtaa naposteluun uunipellillä. Mausteet vaan miten tykkää. Ohjeita löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä pizzaa myös ohuista ruispaloista!
Päälle tonnikalaa ja juustoa ym mitä haluat ja uuniin 170’C niin kauan, että juusto on kunnolla sulanut. Koristele ”pizzat” oreganolla, lehtipersiljalla tms.
Kanssa köyhäilymuisto kun tein pitsaa, tonnikala pohjaksi, päälle ketsuppia ja siihen viimeinen juustoviipale leikattuna pieniksi paloiksi. Päälle oreganoa ja uuniin. Teen kanssa söin melkein tyhjässä asunnossa.
Meinasin tulla sanomaan nuo kikherneet, niin hyviä paahdetttuna! Mausteita voi vaihdella loputtomiin.
Olet vielä amatööri voimaantumisessa.Kunnon voimis vetää lusikalla kaakaojauheetki suoraan purkista jos ei muuta oo.
Jos ei kaakaojauhettakaan,niin sitte sokerit lusikoi naamaan.
Poppareita.
Kauralastuja.
Pannaria