Sota tulee, joutuuko 61 vuotias isäni sotaan?
Jos tai kun sota leviää Ukrainasta muualle Eurooppaan, joutuuko isäni joka on 61 vuotias lähtemään sotaan? Jostain muistelisin, että 60 vuotta olisi jokin ikäraja. Mieheni lähtee ja on kaiketi jopa hieman innoissaan. Minua tämä kauhistuttaa.
Kommentit (300)
Aika vähän oli viime sodassa yli 40-vuotiaita. Kävin noita nimiä läpi sankarihautausmaalla.
Mitä naiset tekee jos sota tulee? Vieläkö lottajärjestelmä on olemassa? Kuka tietää?
Upseereilla ikäraja on 60 vuotta, rivisoltulla 50.
Jos tulee liikekannallepano niin meillä lähtee molemmat, mies ja minä, reservissä ollaan molemmat. Mihinkähän me nuo 3 alaikäistä lasta laitetaan? Tuleeko huostaanotto kun vanhemmat lähetetään tykinruuaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä naiset tekee jos sota tulee? Vieläkö lottajärjestelmä on olemassa? Kuka tietää?
Ainakin intin käyneet naiset joutuu sotimaan.
Ei koska, suomi ei ole Natossa.
Ja jos syttyis sota, niin venäjä olisi puolustajana eikä hyökkääjänä. Natolla suuremmat varustukset ja venäläiset ei ole tyhmiä.
Minä en mihinkään muitten sotiin lähde.
Olen 52, pääsenkö sotimaan jos kauniisti pyydän?
nO SITTEN KUN NUOREMMAT on ammuttu. En kyllä lähtisi enää siinä vaiheessa, pesli on jo menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee liikekannallepano niin meillä lähtee molemmat, mies ja minä, reservissä ollaan molemmat. Mihinkähän me nuo 3 alaikäistä lasta laitetaan? Tuleeko huostaanotto kun vanhemmat lähetetään tykinruuaksi?
Isovanhemmille? Tädille tai jos on yli 5-kymppinen setä tai eno niin sille?
Vierailija kirjoitti:
Pääsenkö lotaksi? -Mummi 64v
Pääset, minä tulen kuljettajaksi sinulle.
Kurjaa, kun on taas diktaattori jolle kukaan ei uskalla mitään.
Entä 17- ja 18- vuotiaat poikani 😭? Eivät ole vielä käyneet armeijaa, mutta asevelvollisia kai kuitenkin.
Eipä noilla yli nelikymppisillä perusrivimiehillä mitään sijoituksia ole. Nuoremmille ikäluokille se rynkky käteen lyödään. Sitten kun yli nelikymppisiä aletaan tarvitsemaan niin ollaan jo aika pissisessä tilanteessa ja kaatuneita tai haavoittuneita on aikamoinen kasa. Eri asia sitten jos on upseeri.
Kyllä on taas keskustelun taso korkeella,hohhoijaa.
50-vuotta on ikäraja. Ehkä saattaa joutua kodinturvajoukkoihin.