Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahtoisin olla uros, tahtoisin olla haluttu!

Vierailija
24.06.2015 |

Luin Anna-Leena Härkösen Ei kiitos. Se sattui silmiini selaillessani kirjaston e-kirjoja.

Kirjassa opettajanainen kärsii seksin puutteesta. Hän yrittää vaatia, yrittää ottaa puoliväkisin, yrittää houkutella, yrittää keskustella ja ratkaisee tilanteen lopulta heittäytymällä selvästi itsenään nuoremman oppilaansa panopuuksi. Panopuu kaatuu ensimmäisessä pikkupuhurissa, ja kirja loppuu seksikohtaamattoman parin yhteenpaluuyritykseen.

Minä olen ollut seksittä yli kolme vuotta. Näen elämänkumppanini alastomana saunassa ja joskus hänen mennessään suihkuun. Ottaa koville. Paineet saan purettua omin käsin, mutta kosketuksen puute loukkaa. Tahtoisin olla mies, olla haluttava uros, jonka kanssa naaras tahtoo seksiä. En tahdo olla pelkästään hyvä ystävä, somasti tassutteleva kissa, joka työntää käpäläänsä varovaisesti sängyssä pikkuhousun reunan alle vain huomatakseen hienotunteiset väistely-yritykset.

Naisella on ollut haluttomuutta muissakin suhteissaan. En usko, että ongelman perussyy on minussa. Käsissäni on kaikin puolin mallikelpoinen ja mukava nainen, jonka vietti ei kuitenkaan vedä.  

Eroa ääliö! Joo joo. Olen 40. Tiedän kuinka vaikeaa on löytää nainen, jonka kanssa voi luontevasti jakaa saman kämpän niin että kumpikin saa olla ja oleilla sellaisena kuin on. Olen liian vanha juoksemaan parisuhdehamsterina pyörässä ja toivomaan matkan etenemistä.

Puhu! On puhuttu. Mutta kun vietti ei vedä. Vaikka saisin puhumisen jälkeisessä tilanteenkorjausyrityksessä, en halua, koska nainen ei oikeasti halua. Jutun ydin ei ole pillussa, ei siinä, mihin soirollani sohlaan, vaan siinä, että olisi naisen ja miehen välinen yhteys tai edes seksuaalinen yhteys. Kun olisi edes KIIMAA!

Jos mikään ei kelpaa, niin mitä sitten haluat? Mistä minä sen tiedän. Minulla on seksuaalinen mieli, mutta vähän seksikumppaneita. Sinne tänne sukeltelu ei ole minua. Ei tämä näinkään kuitenkaan voi jatkua. Eroaminen tuntuu mahdottomalta, puhuminen ei auta ja pettämisestä tulisi vain paha olo.

Silti taidan yrittää pettää. Mahtaa sekin olla riemastuttava elämys. Norsu posliinikaupassa ja sitä rataa ja helvtnmoiset tunnontuskat päälle. Naisen ehkä saan, mutta hommaa en osaa soljuvasti hoitaa. Itku ja parku tulee.

Tarjoa itseäsi tai ratkaisuehdotuksia. Saa vttuillakin. Niinhän täällä on miehille tapana.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen tuossa tilanteessa ei ole mikään big deal. Eli ei muuta kuin baanalle vaan. Pidä kuitenkin huoli siitä, että vaimosi ei saa tietää. Niin outoa kuin se onkin, kaikille saattaa olla paras, että parisuhde jatkuu, mutta sinä hoidat romantiikan ja seksin liiton ulkopuolella. Näin on tehty aina ja tullaan aina tekemään, koska tämä malli on lopultakin taloudellisesti, lasten ja sukulaisten jne. kannalta kätevä.

Vierailija
2/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:57"]Minkä ikäinen olet ja missä asut?[/quote]

Tuollahan tuo kirjoittaa, että 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti vaikuttaa naisen kirjoittamalta...Tai sitten ap:n kannattaisi etsiä itselleen maskuliinisempi ja aloitteellisempi nainen?

Vierailija
4/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:28"]Teksti vaikuttaa naisen kirjoittamalta.[/quote]

Eikä vaikuta. Kirjoitustaitoinen lukeva mies. Vauva-foorumilla näyttää aina olevan yhtä suuri ihme, kun tänne kirjoittaa mies, jolta tekstin tuottaminen sujuu.

Vierailija
5/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisnäkökulmasta katsoen kerron, että itselläni on parisuhteissa ollut aina, siis aina haluttomuutta. Olen kyllä mekaanisesti hoitanut hommat, mutta en ole mitään huumaa tuntenut. Viimeisimmän parisuhteen jälkeen ole lopettanut ehkäisypillerit. Nyt vasta tajuan, mitä uros ja naaras tarkoittavat ja miten voi jäädä vain tuijottamaan suu auki miestä siksi, että se on mies. Olen varma, että hormonipillerit tuhosivat seksuaalisuuteni. Nyt ilman niitä pystyisin todella haluamaan, koska vasta nyt ylipäänsä ymmärrän, mihin se perustuu ja miltä se tuntuu.

Vierailija
6/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:43"]Ootko oikeasti noin filosofinen vai joudutko tsemppaamaan? Teksti vaikutti tekotaiteelliselta.[/quote]

Häh, ihan tavallinen akateemisesti koulutetun miehen yleiskielinen teksti. Noin munkin mies kirjoittaa.

[/quote]

Ihan ylempään keskiluokkaan kuulun itsekin, mutta silti teksti oli jotenkin hmmm... Ja meidän yhteinen vitsi on nauraa kaikille itsestäänselville tai mukafilosofisille päivän mietelauseille. Toki niistäkin löytyy joskus aito helmi.

Vierailija
7/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä erota. Ota esille se, ettei sinun halukas ja tarpeitasi tyydyttävä, ja ettet jaksa enää. Sano, että erotaan tai sitten mennään pariterapiaan. Valinta jää näin naiselle. Pettäminen on tyhmää. Eroa ensin.

Voi muuten olla, että naisella on toinen.

Vierailija
8/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:33"]Kannattaa kyllä erota. Ota esille se, ettei sinun halukas ja tarpeitasi tyydyttävä, ja ettet jaksa enää. Sano, että erotaan tai sitten mennään pariterapiaan. Valinta jää näin naiselle. Pettäminen on tyhmää. Eroa ensin.

Voi muuten olla, että naisella on toinen.
[/quote]

Ennakoiva tekstinsyöttö, sori. Mutta ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
9/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi näkökulma on sekin, että ap:n pitää olla uros, ei haluta olla. Minäkin voin haluta olla himoittava vamppi, mutta kyllä mun silloin itse pitää tehdä ne jutut. En voi olla passiivisesti pieruverkkareissa ja sanoa miehelle, et kuvitteles nyt mut oikein hekumalluseksi naikkoseksi ja toimi sen mukaan ja anna kunnon kyydit.

Ap totesi jo itsekin, että pettämisreissukin menis puihin eikä tuntisi itseään urooksi sielläkään. Jos nyt sit yrittäisit hoidella sen naisesi miehekkään miehen tapaan, saisit olla ja olisit uros. Onko teillä ollut villiä seksiä koskaan ja mitä naisesi siitä piti?

Vierailija
10/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttava uroshan on naisten mielestä sellainen, jota moni haluaa. Siksi ei kannata olla turhan moraalinen ja potea huonoa omaatuntoa, vaan rakentaa itselle rikas seksielämä. Et ole tilanteessa, jossa sinulla on varaa moralisoida itseäsi, koska vuodet vierivät ja tulet elämään ne ilman seksiä ellet tee asialle jotain. Sinulla on seksuaalinen kyky - enää pitää huolehtia että pääsi kestää sen mitä joudut tekemään ja että tiedät mitä teet. Turhia riskejä ei pidä ottaa, mutta seksiin on sentään oikeus.

Sinun tilanteessasi hommaisin kaksi vakirakastajatarta, joille en lupaisi muuta kuin nautinnon hetkiä. Kumppanin ei tarvitse tietää asiasta, hän on luopunut oikeuksistaan tuolla saralla.

Vierailija
11/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:48"]Sinun tilanteessasi hommaisin kaksi vakirakastajatarta, joille en lupaisi muuta kuin nautinnon hetkiä. Kumppanin ei tarvitse tietää asiasta, hän on luopunut oikeuksistaan tuolla saralla.[/quote]

Minä olen haluton nainen enkä syö pillereitä. Hyväksyisin sen, jos mies hakisi seksinsä muualta, kunhan vain tekisi sen vastuullisesti ja ehdottoman salaa ja kunhan se ei vaikuttaisi parisuhteeseen.

En tiedä, mistä haluttomuuteni johtuu. Uskon, että olen vain sellainen. Minulla on omanlaiseni fysiologia.

Vierailija
12/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa vielä. Itse itsestään rakennetaan sellainen kuin on. Jos haluaisin olla fitnessmuija, en voisi hoitaa hommaa niin, että vaatisin siippaa kehumaan lihaksiani ja rasvattomuuttani, kun oikeasti en viettäisi salilla päivääkään ja söisin mitä sattuu. Sehän olisi silkkaa kuvitelmaa. 

Ala siis käyttäytyä, kuten uros, joka haluat olla niin sitten olet uros. Sitten huomaat, kelpaako sellainen uros puolisollesi vai ei. 

Itse olen erittäin haluttu sängyssä ja se perustuu aika pitkälti kahteen asiaan. Yksi on se, että etsin aktiivisesti niitä asioita, jotka tuntuvat kumppanista hyvälle ja saavat aikaan hekuman. Toinen on se, että annan tunteille vallan enkä pidättele mitään, sekin tuntuu toisesta hyvälle. Mutta, kun kiinnostus eksään kuoli, kuolivat ensin kohta kaksi ja sitten kohta yksi ja sitten ei ollut enää edes sitä puolikuollutta yritelmää vaan selibaatti. 

Vierailija
13/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:48"]Sinun tilanteessasi hommaisin kaksi vakirakastajatarta, joille en lupaisi muuta kuin nautinnon hetkiä. Kumppanin ei tarvitse tietää asiasta, hän on luopunut oikeuksistaan tuolla saralla.[/quote]

Minä olen haluton nainen enkä syö pillereitä. Hyväksyisin sen, jos mies hakisi seksinsä muualta, kunhan vain tekisi sen vastuullisesti ja ehdottoman salaa ja kunhan se ei vaikuttaisi parisuhteeseen.

En tiedä, mistä haluttomuuteni johtuu. Uskon, että olen vain sellainen. Minulla on omanlaiseni fysiologia.

[/quote]

Enpä minäkään eron tullen pahasti järkyttynyt, kun mieheni paljasti käyneensä maksullisissa. Tai järkytyin ensin, mutta ymmärsin asian kun hetken mietin tilannetta hänen kannaltaan. Hän oli yrittänyt jotenkin ratkaista ongelmaansa, koska ei halunnut hajottaa perhettä ja oli sitoutunut minuun.

Haluttomuuteni tuhosi suhteemme, mutta toisaalta halua ei voi pakottaa. Rohkeammin pitäisi erota, kun halut eivät kohtaa. Jokainen nimittäin syttyy kun oikea ihminen osuu kohdalle. Näin kävi itsellenikin: tulin taitavasti vietellyksi ja seksuaalisesti henkiin herätetyksi, mutta sen teki toinen mies kuin omani.

Aivan turhaan satutimme toisiamme, kun olisimme voineet erota ystävinä jo aiemmin lasteni isän kanssa.

Vierailija
14/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teitä molempia, koska olen ollut molempien asemassa. Eipä tuohon mitään taikatemppua ole ratkaisuksi. Sanoisin silti, että hyvä alku olisi pitää koko ajan kirkkaana mielessä, että torjuminen ei ole henkilökohtaista. Se liittyy paljon enemmän toisen haluamisen tilaan kuin sinuun henkilönä. Sama toisin päin. Himo ei liity rakastettuun ja parisuhteen tapahtumiin, vaan yleiseen toisen kokemaan halukkuuden tilaan. Tottakai näistä seuraavat tilanteet ja tapahtumat vaikuttavat myös henkiseen puoleen todella paljon, mutta on tärkeä ymmärtää, että niiden motiivi ei ole toisen esineellistäminen tai halu kieltää häntä jotain, mitä toinen tarvitsee.

Omissa parisuhteissa olen yrittänyt ratkaista tätä puhumalla. Täysin haluttoman on hyvin vaikea ymmärtää, miltä tuntuu haluta. Toisinpäin on myös vaikeaa, huomaan sen sinun tekstistäsi. Mutta jokaisella on muisto ajasta, jolloin ei vielä ollut seksuaalinen haluava olento. Jos tuntuu vaikealta ymmärtää, miksi vaimosi torjuu aloitteet seksiin ja ei mielellään näyttäydy alasti, koeta palata muistoissasi omaan lapsuuteen. Muistatko kun olet katsonut televisiota ja siinä on tullut suutelukohtaus, ja sinua on ällöttänyt? Muistatko miltä tuntui kun oli kiinnostunut vain majan rakennuksesta ja tytöistä sai bakteereja?

Miltä sinusta olisi silloin tuntunut, jos joku vanhempi poika olisi tuijottanut sinua himokkaasti ja yrittänyt kosketella sinua kalsareiden sisäpuolelta? Olen pahoillani, tämä kuulostaa todella oudolta - mutta koeta päästä kiinni siihen tunteeseen, että sinua ei oikeasti yhtään haluta eikä kiinnosta, mutta se joku toinen aina vain haluaa ja yrittää. Pyydät hänet ylpeänä hienoon majaasi katsomaan, mutta sisällä hän ei ollenkaan katsele majaa vaan yrittää alkaa taas hivuttaa kättä sinun kalsareihin.

Mitä teet? Alat vältellä niitä tilanteita jossa voisi käydä niin. Et pyydä majaan, et halua mennä saunaan yhtä aikaa, menet nukkumaan nopeasti ja teeskentelet nukkuvaa. Sinun on vaikea luottaa siihen että toinen haluaa sinulle hyvää.

Yritän sanoa sitä, että tilanne on varmasti ahdistava myös vaimollesi. Teidän täytyy puhua, ja jos ette osaa aloittaa puhumista itse niin täytyy pyytää apua. Pelkkä puhuminen ei silti voi muuttaa sitä tosiasiaa, että teillä on aivan erilaiset halut. Ilman puhumista kuitenkin luottamus teidän väliltänne katoaa pikkuhiljaa, ja sitten tilannetta onkin jo hyvin hankala ratkaista. Teidän pitää yhdessä päättää miten ratkaisette ongelman. Naiset ovat biologisesti vähemmän halukkaita kuin miehet, mutta haluttomuuden syyt voivat olla myös korjattavissa. Vaimosi voi tarvita apua vaihdevuosioireisiin. Hän voi tuntea itsensä epäviehättäväksi. Hän voi kaivata enemmän epäseksuaalista läheisyyttä (yhteistä liikuntaa, hierontaa, sylikkäin olemista) jotta syttyy taas. Hankkikaa apua. Suhteenne kuulostaa pelastamisen arvoiselta.

Vierailija
15/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vaivaudu edes kommentoimaan. 

Vierailija
16/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:48"]Sinun tilanteessasi hommaisin kaksi vakirakastajatarta, joille en lupaisi muuta kuin nautinnon hetkiä. Kumppanin ei tarvitse tietää asiasta, hän on luopunut oikeuksistaan tuolla saralla.[/quote]

[/quote]

Olet kai kertonut asian miehelle, jotta hän voi ilman huonoa omaatuntoa hakea seksin muualta?

Vierailija
17/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:05"]Mitä teet? Alat vältellä niitä tilanteita jossa voisi käydä niin.[/quote]

Naiseni ei välttele alastomuutta eikä läheisyyttä. Hän välttelee seksiä. Tilanne on ajautunut siihen, että en tee enää edes aloitteita. Aloitteiden tekeminen tuntuu minusta väkivallalta. Koen, että olen menettänyt tässä suhteessa oikeuteni yrittää miehenä naista.

Puhuminen johtaa tilanteen korjausyritykseen eli seksiin. Joskus olemme jopa sopineet seksiaikataulusta. Olen kuitenkin kiusallisen tietoinen siitä, että nämä tilanteet eivät tapahdu halusta vaan velvollisuudesta ja huomioinnista. 

Olen kiitollinen siitä, että nainen yrittää ja ajattelee asiaa myös minun näkökulmastani, mutta kuten totesin, jutun pointti ei ole siinä, että saan työntää kaluni reikään, vaan siinä, että tahdon kohdata naisen, jonka kanssa syntyy seksuaalinen yhteys tai joka avautuu edessäni seksuaalisesti. Tahdon naisen, joka haluaa sekä seksiä että seksiä erityisesti minun kanssani. Naisen, joka esittää toiveita. Naisen, joka vaatii nautintoa. Joskus fantasioin siitä, että löytäisin kotidommen, joka ei kyselisi vaan käskisi minut nuolemaan jalkojensa väliin vähät välittäen omista tarpeistani ja keskittyen vain omaansa. 

En usko puhumiseen, koska vietti ei vedä. Puhumalla tilanteen voi rationalisoida, mutta ei ratkaista. 

Vierailija
18/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut, onko teidän suhde koskaan ollut ilotulitusta. Eli yritetäänkö korjata rikkinäistä vai rakentaa jotain ihan atomeista. 

Tajuatko, ettei noita kohtaamisia synny tosielämässäkään ihan tosta vaan ja ihan keiden välillä tahansa. Se on aika monen tekijän summaa silloinkin. 

Ja oletko taitava vai keskinkertainen vai huono. Koska jos olet kahta jälkimmäistä, naisen voi olla vaikea alkaa vaatia sinulta nautintoa tai sitten se olisikin oikeasti vain sinun nautinnoksesi tehty näytelmä. 

Vierailija
19/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:52"]Et vastannut, onko teidän suhde koskaan ollut ilotulitusta.

Ei ole koskaan ollut ilotulitusta. Suhteen alussa seksiä oli enemmän, mutta silloinkin se oli laimeaa.

Ja oletko taitava vai keskinkertainen vai huono.

En usko tuollaiseen jaotteluun. Seksi on kahden kauppa, jossa sovitetaan yhteen erilaisia tarpeita. Se, että osaa antaa yhdelle naiselle tyydytyksen, ei tarkoita, että osaa antaa sen toiselle. Kysymys on kahden persoonan kohtaamisesta.

Nykyisessä suhteessa on pääse edes seksitaitojen kehittämistä yrittämään, koska nainen ei seksiä tahdo.

Vierailija
20/33 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:52"]Et vastannut, onko teidän suhde koskaan ollut ilotulitusta.

Ei ole koskaan ollut ilotulitusta. Suhteen alussa seksiä oli enemmän, mutta silloinkin se oli laimeaa.

Ja oletko taitava vai keskinkertainen vai huono.

En usko tuollaiseen jaotteluun. Seksi on kahden kauppa, jossa sovitetaan yhteen erilaisia tarpeita. Se, että osaa antaa yhdelle naiselle tyydytyksen, ei tarkoita, että osaa antaa sen toiselle. Kysymys on kahden persoonan kohtaamisesta.

Nykyisessä suhteessa on pääse edes seksitaitojen kehittämistä yrittämään, koska nainen ei seksiä tahdo.

Tarkoitinkin tässä kyseisessä suhteessa. Sovitaan, että keskinkertainen, koska ilotulitusta ei ole koskaan ollut ja et ole huono, koska nainen suostuu vaikkei aina edes itse halua. 

Ilmeisesti te kaksi olette pikemminkin ystävät kuin rakastavaiset. Nyt sitten pitäisi miettiä, haluatteko olla ystävät ja sopia yhdessä ettette edes yritä olle rakastavaiset vai haluatteko lähteä yhdessä rakentamaan vahvempaa mies-nais -asetelmaa ja vahvistamaan viettejä.