Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko elämässä enää järkeä

Vierailija
12.02.2022 |

Lyhyesti. Olen 51-vuotias nainen. Olin ollut hyvässä työpaikassa jo pitkään, samoin tausta ja koulutus on kunnossa. Rahankäyttöni oli järkevällä tasolla noin 45 ikävuoteen saakka, jolloin sairastuin vakavaan masennukseen. Tänä aikana aloin pelaamaan rahapelejä suurella mittakaavalla, joka johti siihen, että jouduin myymään puoleni asunnostani, ja velkaa jäi silti 60.000€. Nyt en tule enää toimeen palkallani, olen kokenut avioeron ja menettänyt lapseni lähihuoltajuuden. Sekä työpaikkani, jouduin ottamaan vastaan paljon pienempipalkkaisen työn.

Olen miettinyt vakavasti itsemurhaa, sillä kaikki kulmakivet elämästäni on menneet, masennuskin palannut erittäin voimakkaana takaisin. Lapseni on ainoa syy pysyä enää hengissä, taloudellisesti olen murskana, ihmissuhteeni ovat murskana. En kehtaa edes kertoa talousahdingostani(pikavipit) kenellekään.

Tiedän vastuuni ja tyhmyyteni, mutta halusin ilmeisesti masennuksen aikana tuntea edes jotain, rahapelimaailma isoilla panoksilla antoi edes jotain tunnetta. Nyt olen pilannut elämäni, en saa velkoja maksettua, en saa enää kunnon kontaktia lapseeni. Onko tässä enää järkeä, vai onko se viimeinen teko ainoa järkevä enää. . Anteeksi itkuisen sekavaa kirjoitustani.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kamppaillut vaikean masennuksen kanssa suuren osan elämästäni ja myös yrittänyt itsemurhaa. Olen käynyt aivan pohjalla ja pitänyt totuutena sitä, että mitään ei ole enää tehtävissä ja itsemurha on ainoa vaihtoehto. Tässä silti yhä olen ja olen toipunut masennuksesta, vaikka en uskonut sen olevan mahdollista. Olen nyt valtavan kiitollinen elämästäni. Ei se vieläkään ole kärsimyksistä ja vaikeuksista vapaata, mutta pystyn taas kokemaan sen arvokkaaksi. Toivuttuani olen myös ymmärtänyt kuinka itsemurhani olisi tuottanut valtavasti turhaa tuskaa monille ihmisille, vaikka pohjalla ollessani vääristyneet ajatukseni uskottelivat, että kuolemani olisi helpotus muillekin. Masennus todella vääristää ajattelua.

Olen kokenut saman. Kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä vuosia, tein satojen tuhansien velat, joita maksoin 20 vuotta. Pääsin kolme vuotta sitten niistä eroon, 59-vuotiaana. Yritin itsemurhaakin lääkkeiden avulla 2007. Nyt elän onnellista elämää, vanhin lapseni odottaa ensimmäist lastaan. Eli toivoa on. Jaksamista.

Vierailija
42/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista. Apua saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut myös itsemurhayritksen(kaksikin) ja selättänyt masennuksen. Lapseni kuoli kaksivuotiaana, mieheni jätti toisen takia. Jätti talon maksettavakseni. Kuten sanottu, kaikesta selviää. Nyt en vaihtaisi päivääkään pois, lastani suren joka päivä. T. 62-vuotias täti

Vierailija
44/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tarina. Maanis-depressiivisyyteen liittyy usein holtitonkin rahankäyttö. Täällä syyllistävät ihmiset eivät ole onneksi joutuneet kokemaan sellaista. Muutenkaan ole tunne-elämältään kovin kehittyneitä. Aloittajalle: aina on syytä elää. Älä ainakaan rahan takia lopeta päiviäsi.

Vierailija
45/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan lue AP lue tällaisia palstoja. Täällä on hirviöitä, joilla ei ole empatiaa yhtään.

Vierailija
46/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä vastauksia!