Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko elämässä enää järkeä

Vierailija
12.02.2022 |

Lyhyesti. Olen 51-vuotias nainen. Olin ollut hyvässä työpaikassa jo pitkään, samoin tausta ja koulutus on kunnossa. Rahankäyttöni oli järkevällä tasolla noin 45 ikävuoteen saakka, jolloin sairastuin vakavaan masennukseen. Tänä aikana aloin pelaamaan rahapelejä suurella mittakaavalla, joka johti siihen, että jouduin myymään puoleni asunnostani, ja velkaa jäi silti 60.000€. Nyt en tule enää toimeen palkallani, olen kokenut avioeron ja menettänyt lapseni lähihuoltajuuden. Sekä työpaikkani, jouduin ottamaan vastaan paljon pienempipalkkaisen työn.

Olen miettinyt vakavasti itsemurhaa, sillä kaikki kulmakivet elämästäni on menneet, masennuskin palannut erittäin voimakkaana takaisin. Lapseni on ainoa syy pysyä enää hengissä, taloudellisesti olen murskana, ihmissuhteeni ovat murskana. En kehtaa edes kertoa talousahdingostani(pikavipit) kenellekään.

Tiedän vastuuni ja tyhmyyteni, mutta halusin ilmeisesti masennuksen aikana tuntea edes jotain, rahapelimaailma isoilla panoksilla antoi edes jotain tunnetta. Nyt olen pilannut elämäni, en saa velkoja maksettua, en saa enää kunnon kontaktia lapseeni. Onko tässä enää järkeä, vai onko se viimeinen teko ainoa järkevä enää. . Anteeksi itkuisen sekavaa kirjoitustani.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita muutta ulkomaille ja aloittaa kaikki alusta?

Vierailija
22/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kerrassaan karmeita ja empatiakyvyttömiä kommentoijia. Jotka eivät osaa sitten vähääkään asettua toisen asemaan.

En tunne vähäkään sääliä niitä kohtaa jotka pelaavat kaikki rahansa ja vielä velaksi. Kamalinta olisi olla tuollaisen puolisokin. Menköön ne hoitoon eikä haukkua muita ihmisiä empatia kyvyttömäksi jotka maksaa laskunsa niinkuin ihmiset normaalisti pitääkin. 

Mm kaksisuuntaiseen kuuluu maniassa holtiton rahankäyttö he eivät ole ns normaaleja ihmisiä siinä kohtaan mutta et sinäkään ole kaukana siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kukaan jää ilman sosiaaliturvaa. Heittäydy hulluksi ja sano et tapat itsesi.näillä keinoin tuntemani henkilö sai mm ilmaiset ratsastustunnit lapselleen. Ilmaisen pesukoneen ym ym. Tai ala uskovaiseksi. Sit tulee apua

Sossu maksaa ihan kaiken ja varsinkin lapsiperheellisistä pidetään hyvää huolta ja sossu kannusta varattomia lisääntymään että tulee veronmaksajia. 

Vierailija
24/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on saanut elää osan elämästään ja ilmeisesti vielä suuren osan hyvän tyäpaikan ja säännöllisen tulon kanssa ei pitäisi olla oikeutta valittaa. Monelle ei suomessa ole ollut minkäänlaista mahdollisuutta elää.

Minä ainakin häpeäisin. 

Häpeäisit sitä että sairastuit vai mitä. Miten tässä maailmassa on vielä näin tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä?

Vierailija
25/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai heittäydy hulluksi. Sit saa apua

Vierailija
26/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä muka saa sillä maailmahan on hulluja täynnä. 

Vierailija
27/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesukseen niin saat elämän. Tunnusta synnit ja Jeesus Jumalaksesi niin saat uuden elämän.

28/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt uponnut niin synkkiin ajatuksiin, ettet näe, että sinun on ihan mahdollista elää vielä hyvää elämää sekä ajan mittaan muodostaa vielä läheinen suhde lapseesi. Muutkin ihmissuhteet ovat varmaan korjattavissa, jos ovat sen arvoisia. 

Velat ja huono taloudellinen tilanne eivät estä elämästä mielekästä elämää, johon kuuluu myös nautintoja ja mukavuutta.

Ehkä kannattaa puhua jollekulle (lääkäri, mt-toimiston neuvoja tms.), saat realismia tuohon suhteettomaan synkkyyden kokemukseen.

Vierailija
29/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin,heittäydy vaan. 

Vierailija
30/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Velat ja huono taloudellinen tilanne eivät estä elämästä mielekästä elämää, johon kuuluu myös nautintoja ja mukavuutta."

Ei niin ja voi ottaa velkaa niin paljon kuin sielu  sietää ja jättää ne muiden maksettaviksi. Itse vaan nauttii nautintoja ja laittaa olonsa mahdollisimman mukavaksi. Ja varsinkin velkaisena elämähän on mielekkäämpää kun on saanut rahaa jota ei aio maksaa takaisin. Muut luotonottajat maksavat ne luottotappiot mitä tulee niistä jotka eivät maksa velkojaan. 

Vierailija
31/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen pitää näppejä erossa raha peleistä. Kyllä tuollainen ihminen on kamalin ressukka jolla ei ole mitään selkärankaa vaan antaa rahapelien viedä kuin pässiä narussa. Kukaan ei ala sinua holhoamaan kun et osaa elämääsi hallita. 

Olipa kauniisti sanottu masentuneelle ihmiselle. Entä jos ap tekeekin itselleen jotain. Onko trollilla kivaa?

Vierailija
32/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä sairaiden ihmisten sanomisista.. Jokainen masennuksen kokenut tietää, että se on kaiken tuhoava ja syövä sairaus. Olet ilmeisesti maniassa pelannut omaisuutesi, sitäkin tapahtuu. Ei itsemurha ole kuitenkaan ratkaisu, hae nyt heti apua, soita vaikka johonkin neuvovaan puhelimeen.

Vierailija
33/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Velat ja huono taloudellinen tilanne eivät estä elämästä mielekästä elämää, johon kuuluu myös nautintoja ja mukavuutta."

Ei niin ja voi ottaa velkaa niin paljon kuin sielu  sietää ja jättää ne muiden maksettaviksi. Itse vaan nauttii nautintoja ja laittaa olonsa mahdollisimman mukavaksi. Ja varsinkin velkaisena elämähän on mielekkäämpää kun on saanut rahaa jota ei aio maksaa takaisin. Muut luotonottajat maksavat ne luottotappiot mitä tulee niistä jotka eivät maksa velkojaan. 

Sano ihan rehellisesti, että pitääkö vaikka juuri sairauden takia velkaantuneen ihmisen tappaa itsensä? Tai pilata loppuelämänsä? Eikö ihminen voi maksaa velkojaan ja elää hyvää elämää silti? Mistä tuo katkeruutesi kumpuaa?

Vierailija
34/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita muutta ulkomaille ja aloittaa kaikki alusta?

Ei tuo onnistu, koska joutuu ottamaan itsensä mukaan.

Vierailija
35/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen pitää näppejä erossa raha peleistä. Kyllä tuollainen ihminen on kamalin ressukka jolla ei ole mitään selkärankaa vaan antaa rahapelien viedä kuin pässiä narussa. Kukaan ei ala sinua holhoamaan kun et osaa elämääsi hallita. 

Normaalisti kehittynyt ihminen ei vastaa näin, kun joku puhuu itsemurhasta. Joten ap tuon tyypin kohdalla käytä apinasuodatinta.

Vierailija
36/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae täältä apua, näillä palstoilla on aina sairaita ihmisiä, tai ajattelemattomia trolleja. Todellisuudessa soita ap johonkin auttavaan puhelimeen, varaa aika psykologille. Hae apua velkoihisi, 60.000€ on varmasti vielä maksettavissa. Eikä raha merkitse kaikkea, älä peilaa asioita vanhaan elämääsi. Sulla on vielä tuon ikäisenä mahdollisuus muuttaa asioita. Ehkä et saa

enää hankittua vaikka omaa asuntoa tai rikastuttua. Mutta mitä sitten. Muista lapsesi.

Vierailija
37/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kerrassaan karmeita ja empatiakyvyttömiä kommentoijia. Jotka eivät osaa sitten vähääkään asettua toisen asemaan.

En tunne vähäkään sääliä niitä kohtaa jotka pelaavat kaikki rahansa ja vielä velaksi. Kamalinta olisi olla tuollaisen puolisokin. Menköön ne hoitoon eikä haukkua muita ihmisiä empatia kyvyttömäksi jotka maksaa laskunsa niinkuin ihmiset normaalisti pitääkin. 

Onko ap sanonut ettei maksa velkojaan? Kertoi aloituksessa myyneensä asuntonsakin että voi maksaa velkansa.

Vierailija
38/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. unohda itsemurha, et halua sitä itsekään, koska  kirjoitit

2. tosiasiat ovat tosiasioita, sulla on nyt huonoja asioita ja hyviä asioita, velat, ihana lapsi...voimaa tuovaa ja hoidettavaa

3. masennus: a) nyt on nyt, surra saa, mutta pidemmän päälle ei auta b) et ole avuton, sinulla on muitakin vaihtoehtoja  kuin itsari c) luomulääkintänä asioita, joista pidät...esim. kiinnostaisiko luonto, liikkuminen, käsityöt, mikä vaan d) pysy kaukana peleistä ja päihteistä, myös lääkkeistä, jos sotkevat e) totuus on, että muut ovat myötätuntoisia, mutta sinä olet ainoa, joka voi ryhtyä selvittämään asioitasi f) jos olet todella, todella  pahassa jamassa saatat tarvita ammattilaisia ja ehkä niitä lääkkeitäkin

4.velkaneuvontaan, jos et ole käynyt

Vierailija
39/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kamppaillut vaikean masennuksen kanssa suuren osan elämästäni ja myös yrittänyt itsemurhaa. Olen käynyt aivan pohjalla ja pitänyt totuutena sitä, että mitään ei ole enää tehtävissä ja itsemurha on ainoa vaihtoehto. Tässä silti yhä olen ja olen toipunut masennuksesta, vaikka en uskonut sen olevan mahdollista. Olen nyt valtavan kiitollinen elämästäni. Ei se vieläkään ole kärsimyksistä ja vaikeuksista vapaata, mutta pystyn taas kokemaan sen arvokkaaksi. Toivuttuani olen myös ymmärtänyt kuinka itsemurhani olisi tuottanut valtavasti turhaa tuskaa monille ihmisille, vaikka pohjalla ollessani vääristyneet ajatukseni uskottelivat, että kuolemani olisi helpotus muillekin. Masennus todella vääristää ajattelua.

Vierailija
40/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Avuksesi huuda minua hädän päivänä. Minä vapautan sinut, ja sinä olet kunnioittava minua".