Kasariteeman tarjottavat
Sekalaisessa järjestyksessä: Paahtopaisti, hedelmähyydykekakku, tiikerikakku Hanna-tädin kakkuja..mitä muuta? Mitä kasviksia? Salaatteja ei ainakaan meillä ollut juurikaan, vaan vihanneksia syötiiin siltään. Juomaksi lonkeroa.
Kommentit (72)
Ananaskeikauskakku, säilykekirsikoilla.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:04"]
Makkarakupit. Ranskanleipä.
[/quote]
Makkarakupit ovat kyllä pikemminkin 60-lukua, ainakin me teimme niitä koulussa köksän tunneilla 60-luvun alussa. Vihreitä herneitä kuppien täytteeksi! Ranskanleipääkin syötiin 60-luvulla.
[/quote]
Joo. Ei 80-luvulla makkarakuppeja ainakaan vieraille tarjottu. Itse miellän ne lapsuuteni (70-lukua) lauantai-iltoihin, saunan jälkeisiksi hiukopaloiksi.
Friteerattu Camembert ja lakkahillo oli herkkua opiskelijabileissä!
Hapankorppurullat. Pizzat. Kaikki italialaiset ruoat olivat muodikkaita.
Ap täällä, sanoo huomenta ja kiittää. Hyviä ideoita on. mm. vohvelit on täällä sellainen, minkä olin ihan unohtanut että se oli juuri kasarijuttu. Rautakin vielä löytyy ja juhannuksenahan niitä paistoimmekin. Paljon ehdotuksia on, osa on itselleni outoja, eli varmaan on alueellisia eroja. Tuo ananaskeikauskakku säilykekirsikoilla on juuri se hedelmäkakku, mitä ajattelin, mutta meillä päin siinä oli kaikenlaisia säilykehedelmiä. Katsellaan paljonko makeaa laitetaan, mutta kiitos kaikille.
Paprikaa ei muuten 80-luvulla kovin yleisesti ollut. Maalla sitä ei ollut ollenkaan. Ap. Ensimmäisen näin Tampereella 1985.
Tuc keksit ovat aika uusia. Sen sijaan voileipäkeksit hillolla tai suolaisella täytteellä oli muodissa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:56"]
Tuc keksit ovat aika uusia. Sen sijaan voileipäkeksit hillolla tai suolaisella täytteellä oli muodissa.
[/quote]
Juu. Nää oli ylppäreissäkin yleisiä; kahta eri täytettä ja se saattoi olla se ainoa suolainen. Nyky-avlainen pyörtyisi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:45"]Paprikaa ei muuten 80-luvulla kovin yleisesti ollut. Maalla sitä ei ollut ollenkaan. Ap. Ensimmäisen näin Tampereella 1985.
[/quote]
Kappas, meillä maalla kasvatettin itse, ulkona jo 70-luvulla, en tiennytkään että ovat olleet niin harvinaisia noinkin myöhään.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:44"]
Mikään hedelmähyydykekakku ei kyllä AP ole kasaria. Kaikki hyydyke jutut on paljon uudempia.
[/quote]
Tarkoitin sellaista, missä on säilykehedelmiä ja hyydytetty mehu päällä, en oikein keskinyt sille parempaakaan nimeä. Mulla oli ylioppilasjuhlissa sellainen silloin.
No ihan takuuvarmasti vohvelit, mansikkahillo ja kermavaahto kasaria ja suorakaiteen muotoinen litrajäätelö. Mun ankea lista oli illanistujaistasoa, juhlissa oli aina täytekakkua ja voileipäkakkua pääosassa.