Miksi naiset ostaa niin usein vaatteita ja meikkiä??
Kommentit (11)
Eivätkö naiset ajattele ympäristön saastumista, kun ostavat vaatteita joita eivät tarvitse? Ja kemikaalikuormaa, jota saavat kosmetiikasta?
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö naiset ajattele ympäristön saastumista, kun ostavat vaatteita joita eivät tarvitse? Ja kemikaalikuormaa, jota saavat kosmetiikasta?
Eikö miehet ajattele ympäristöä, kun lentävät lentokoneella, lento Espanjaan vastaa vuoden autoilua.
Suurin osa naisista ei ostele vaatteita tai meikkejä kuin tarpeeseen. Osalla on ostoriippuvuus, mutta myös moni mies ostelee jatkuvasti kuntoiluvälineitä, elektroniikkaa ym.
Ompas taas jäätävän yleistävä aloitus..
Paljonhan kemikaalikuormasta on viime vuosina kirjoitettu. Samoin vaatetuotannon etiikasta ja ekologisuudesta. Kierrätysvaatteita ostaa monikin, niille on nettikauppansakin.
Naiset meikkaavat selvästi vähemmän nykyään kuin muutama vuosikymmen sitten. Ei vaan ole ajan henkeä nyt tuo.
Turhamaiseen naisellisuuteen ei Suomessa ole perinteisesti kannustettu.
Seuraava aloitus on varmaan valitusta jo tästä aiheesta..että mikseivät naiset *huoh*
Olen ostanut viimeksi viime vuoden heinäkuussä ripsivärin ja mekon juhlia varten. Jos kengät lasketaan vaatteiksi, niin nyt tammikuussa ostin uudet talvikengät alennuksesta.
Hirveästi ei enää kulu vaatteita tai meikkejä kun olen siirtynyt kokonaan etätyöhän, sama tilanne on varmaan monella koronan vuoksi etätyöskentelevällä. Ahkerimmat vaate- ja meikkishoppailijat omassa kaveripiirissä on niitä jotka työskentelevät palvelualalla tai jossain suorittavassa työssä.
miksi miehet ostaa elektroniikkaa?
Ei kaikki naiset. Mä en voi sietää vaatteiden ostamista ja meikitkin ostan vain pakon edessä kun vanhat on loppu.
N 45
En ole ostanut vuosiin kumpaakaan.
Koska vaatteet pitää pukea joka päivä ja se on hauskempaa kun on paljon erilaisia vaatteita, meikkaaminen on kivaa.