Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit Yasmin ja hiustenlähtö

Vierailija
24.06.2015 |

Moikka!

Olen syönyt Yasminia 4 vuotta, sitten vaihdoin Yasminelleen, olin ilman pillereitä 8kk. Siirryin Joulukuussa uudestaan Yasminiin ja huhtikuussa alkoi hiustenlähtö eikä loppua näy. Voiko E-pillerit olla syypää, nyt mietin lopetanko ne vai jatkanko. 

Mitenkä teillä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö oo muka muita?

Vierailija
2/15 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen kysymys, jos et kerro itsestäsi mitään. Minulla hiusten lähdön kanssa ollut välillä ongelmaa, mutta liittynyt joko stressiin tai laihtumiseen. E-pillereillä en ole huomannut vaikutusta. Nyt on hormonikierukka. Hiuksia kyllä lähtee.

Vierailija
4/15 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt yazeja puoli vuotta, jonka aikana hiuksia on alkanut lähtemään tukoittain. En ole kuitenkaan huomannut eroa stressissä tai muussakaan. Pitäisi vaihtaa merkkiä muidenkin oireiden vuoksi mut paraneeko se vaihtamalla vai lopettaakko kokonaan?

Vierailija
5/15 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja. Siis stressiä on ollut kiitettävästi viime vuoden lopulla, jolloinka hiuksia alkoi lähteä...

Oon nyt lukenut, että e-pillerit voi olla vitamiini ja hivenaine syöppöjä... Kuitenkin hiustenlähtö rauhottui stressin jäljiltä ja alkoi uudestaan, ilman stressiä niin 4kk aloituksesta... nyt oon syöny 7kk kohta eikä hiustenlähtö tunnu rauhoittuvan. En oikein tiedä mitä teen... Jätänkö pois ja kroppa menee taas sekasin ja uusi hiustenlähtö. Mulla on aina tullut kuukautiset ihan säännöllisesti kun pillerit olen jättänyt pois... Muutamia hormooninäppyjä, niitä nyt tulee Yasmineitakin syödessä... 

Äh epätoivo iskee kun pitkästa ja paksusta tukasta on lähtenyt yli puolet :(

Mietin aloitanko nyt uuden laatan ja katon vielä kuukauden, kun stressiä ei ole enää puoleen vuoteen ollut niin voi loppua....  Olen ollut huomaavani aikaisemminkin kun söin Yasmineita, että tukkaa lähtee kyllä reippaasti sen kokoajan kun niitä söin. Olen vaan ajatellut, että multa lähtee aina paljon hiuksia. Nyt kuitenkin ohentunut sen verran, että paniikki iskee.

Kilpirauhasen vajaatoimintaa ei ole, kaikki veriarvot hyvät. Syön monipuolisesti ja vitamiineja lisäksi.

Vierailija
6/15 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin minipillerit ja tukkaa lähtee. Pelottaa että mitä jos tämä ei rauhoitu! Onko muilla rauhoittunut?

Vierailija
8/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse Yasminit vasta reilu viikko sitten eli en voi omaa hiustenlähtöä ainakaan siitä syyttää. Omia hiuksia lähtenyt nyt viimeisen 2kk aikana enemmän kuin normaalisti, mutta oon aina sykysyn tullessa huomannut että niitä lähtee normaalia enemmän ja on ollut viimeiset muutama kk aikamoista stressiäkin välillä. Voi myös olla että siihen hiustenlähtöön kiinnittää jostain syystä vaan enemmän huomiota?

Vierailija
10/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yasminit on tujumpia ku Yasminellet, ts. sisältävät enemmän hormonia. Voi olla, et jos sun kroppa ei vaan tykkää siitä, että hormonitasot heittelee niin paljon. Tosin kuulostaa oudolta, ettei hiusten lähtö rauhoitu. Mikset siirtyisi takaisin Yasminelleen ja kokeilisi, jos hiusten lähtö rauhottuisi? Toki syynä voi hyvinkin olla jo aiemmin mainittu stressi. Ja jos huolestuttaa paljon ni lääkäriaikaa varailemaan.

Vierailija
11/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut Yasmineista tuollaisia vaikututksia ja olen syönyt niitä noin 10 vuotta. Hiuksia lähti raskauden jälkeen jonkun verran, mutta aloitettuani pillerit uudelleen se ei ainakaan ole kiihtynyt. Mainitaanko tuota muuten niissä sivuvaikutuksissa? Siinä läpyskässä joka tulee sen pilleripaketin mukana.

Vierailija
12/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Yasmineja kuutisen vuotta, jonka jälkeen vaihdoin minipillereihin migreenin takia. Vaihdon jälkeen hiuksia rupesi lähtemään aivan tolkuttomasti, en keksi sille mitään muuta järkevää selitystä kuin juurikin tuon pillerivaihdon. Hiustenlähtö rauhoittui aikaa myöden, olisko vuoden verran mennyt kun tilanne oli taas jotakuinkin normaali (tosin tuntuu että hiukset jäivät jotenkin ohuemmiksi). 

Vierailija
13/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että mulla lähti hiuksia paljon enemmän, kun käytin Yasmineja. Söin niitä kaksi vuotta, minkä jälkeen siirryin Gestodilateihin ja hiustenlähtö muistaakseni väheni hiukan. 1,5 vuotta sitten lopetettuani pillerit en ole kiinnittänyt enää mitään huomiota hiustenlähtöön eli toisin sanoen tilanne on siis palautunut takaisin normaaliksi. Aiemmin hiuksia löytyi nimittäin paljon ja jatkuvasti kaikkialta. :D

En muista, oliko pakkausselosteissa sivuoireissa mainintaa hiustenlähdöstä, mutta toisaalta jos raskauskin vaikuttaa hiuksiin, mikseivät pilleritkin. Tässä on joku kirjoitus, jossa mainitaan hormonaalisen ehkäisyn mahdolliset vaikutukset hiustenlähtöön: http://www.terve.fi/hiukset/72665-hiustenlahto

Vierailija
14/15 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, hormonit eivät ole mitään karkkeja.

Vierailija
15/15 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja ja vaihdoin nyt Yasminit Qlairaan, olen vasta reilun liuskan niitä syönyt. Hiustenlähtö tuntui rauhoittuneen edes vähän, samoin kylläkin stressi on kadonnut.

Nää qlairat ei vaan muuten mulle tunnu sopivan joten lopetan kai nämä hormonimömmöt kokonaan.......

Muistelen kun aloitin Yasminet niin kyllä mulla tuntui koko 4 vuotta hiuksia lähtevän normaalia enemmän. Nyt vaan kiinnitin siihen oikein huomiotakin.

Minipillereistä olen kuullut, että monilta lähtenyt tukuttain hiuksia päästä, suosittelen vaihtamaan merkkiä tai lopettamaan minit jos ne hiustenlähtöä aiheuttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä