Kiva, loma loppuu maanantaina ja ei oikeastaan yhtään kunnon kesäpäivää!
Joka paikkaan johon olen kolmen viikon lomalla osunut Suomessa on satanut tai ainakin ollut helvetin kylmää.
En kaipaile mitään superhelteitä, mutta olisi sitä nyt ollut mukava edes vähän saada väriä naamaan.
Elokuun alussa on vielä yksi viikko lomaa. Mun tuurilla silloinkin sataa ja jos nyt varaan jonkun etelänmatkan, niin takuusti siellä jostain luonnonoikusta sataa ja täällä kylvetään auringossa :(
Kommentit (36)
Älä välitä! Mulla koko kuukausi lomaa takana ja samat sanat! Mutta ei harmita yhtään! Loma on loma ei tarvii duunia miettiä taas saa vuoden pakertaa ennen seuraavaa lomaa!
Säästyypä rypyiltä ja ihosyövältä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:00"]
Kannattaa varata jo nyt etelän matka elokuulle.
[/quote]
Joo, harkinnassa on todellakin. Olen Helsingissä ja koko päivän on satanut. Luinkin, että etelänmatkat ovat kortilla juuri nyt. Millekään äkkilähdölle on turha havitella.
Ajattelin nyt lomailla edullisesti ystävien ja sukulaisten luona reissaamalla ja kutsumalla tietysti itsekin heitä kylään. Säästää vähän rahaa muita projekteja varten, mutta hulluksihan tässä tulee.
ap
On muuten ollut aivan mahtava loma reissata! Ihanan hiljaista ja rauhallista kaikissa pakkokäydä kohteissa. Eikä se nyt niin paljon ole satanut ja ihan suht lämmintäkin ollut kun ei sentään puhuta mistää muutaman asteen lämpötiloista.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:00"]
[/quote]
Joo, harkinnassa on todellakin. Olen Helsingissä ja koko päivän on satanut. Luinkin, että etelänmatkat ovat kortilla juuri nyt. Millekään äkkilähdölle on turha havitella.
Ajattelin nyt lomailla edullisesti ystävien ja sukulaisten luona reissaamalla ja kutsumalla tietysti itsekin heitä kylään. Säästää vähän rahaa muita projekteja varten, mutta hulluksihan tässä tulee.
ap
[/quote]
Halvoista äkkilähdöistä on tosiaan turha haaveilla. Mutta jos haluat takuulämmintä, niin varaa heti matka vaikka Kreikan saaristoon tai Kanarialle. Takuulämmintä.
Mee elokuussa rivieralle, takaan että on ihan saatanan kuuma ja arska polttaa ihon rullalle. On kyllä sitten turistejakin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:01"]
Vali,vali
[/quote]
No joo... kaikesta voi melkein noin sanoa. Olen terve ja minulla on työtä ja siksi myös lomaa. Mitäpä tässä valittamaan, se on totta.
Joskus nyt vain harmittaa jotkin pienemmätkin jutut kuin olla kuuromykkä neliraajahalvaantunut homo Etiopiassa.
Eikö sinua koskaan?
ap
Mutta kesäkuussahan aina sataa? En ainakaan muista kovin montaa lämmintä kesäkuuta, joten ymmärrä, mitä ihmiset valittavat.
Kiva että sulla on lomaa.
Mulla ei ole ollut viiteen vuoteen viikkoa pidempään.
Olisipa minullakin työpaikka ja palkallista lomaa.
Uskon että tänä kesänä tulee helteitä varsinkin elokuussa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:15"]
[/quote]
Tämä onkin juuri uskon asia.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:15"]
[/quote]
Ennusteiden mukaan syyskuussa.
Minusta on ollut kyllä ihan kivaa lomailla, kun en ole tälle vuodelle mitään isoja odotuksia kasannut. Asumme kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, ja ikkunat ovat etelään. Aurinkoisella säällä ja öiden ollessa lämpimiä lämpötila nousee aika nopeasti yli 30 asteen, ilmastointilaitteen avulla sen saa laskemaan ehkä 26 asteeseen Siinä ei kyllä sitten hirveästi siivota, leivota, laiteta ruokaa tai silitetä. Viime vuonna heinäkuussa olin vielä vanhempainvapaalla, ja meidän piti lähteä vauvan kanssa heinäkuussa pakoon hotelliin, kun kukaan ei saanut oikein nukuttua.
Jos ei joka ikinen päivä sataisi ja vieläpä monta kertaa niin kyllä tämän koleudenkin kestäisi. Noi sateet on aika rasittavia! Häiritsee pahasti kaikkea liikkumista. Mun piti keväällä aloittaa lenkkeily mutta kyllä on jäänyt pelkäksi aikeeksi kun aina kun olen lähdössä alkaakin satamaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:28"]
Jos ei joka ikinen päivä sataisi ja vieläpä monta kertaa niin kyllä tämän koleudenkin kestäisi. Noi sateet on aika rasittavia! Häiritsee pahasti kaikkea liikkumista. Mun piti keväällä aloittaa lenkkeily mutta kyllä on jäänyt pelkäksi aikeeksi kun aina kun olen lähdössä alkaakin satamaan.
[/quote]
Oleppa nyt edes rehellinen itsellesi. Surkeimmat valheet sitä kertoo itselleen ja tiedät pirun hyvin, että sateet ovat olleet vain pirun huono tekosyy.
Ihan mukavat lämmöt ollut ainakin Etelä-Suomessa. Sellaista 15-20 astetta suurin piirtein, just sopivasti. Tällaista saisi olla vuoden ympäri.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:28"]
[/quote]
Lenkkeillä voi sateessa aivan hyvin. Teklsyitä vain urheilun lykkäämiselle.
Mutta yritäpä pitää grilli-iltaa pihapiirissä. Pyöräilykin on sateessa ikävää. Tennis ei onnistu, rannalla makoilu ei houkuta sateessa, terassi ammottaa tyhjillään etc.
Kyllä sade kesätoimintoja rajoittaa rajusti.
Mutta ei kyllä lenkkeilyä, jos lenkkeilee harrastuksekseen, niin se tehdään säällä kuin säällä. Niinhän koiranomistajatkin ulkoilevat joka säällä. Ei vaihtoehtoja!