Apua kasvispihvien maustamiseen kaivataan
Olen tekemässä kasvispihvejä joihin tulee härkäpapurouhetta, porkkanaa, uutta sipulia, tuoretta pinaattia, mung pavun ja vihreän ja ruskean linssin ituja, mitä muuta maustetta kuin suolaa voisi lisätä? Tai onko joku vihannes mitä tuossa vielä pitäisi olla jotta olisivat syötäviä?
Kommentit (10)
Erilaiset yrtit, rosmariini, timjami jne
Laittaisin jauhettua korianteria, jeeraa yms intialaisia mausteita.
Minusta noita itse pihvejä ei kannata niin kauheasti maustaa, lähinnä nyt suolalla ja mustapippurilla ja valkosipulilla jos siitä tykkää. Mutta jonkun maukkaan kastikkeen voisi kyllä kaveriksi laittaa, ovat vähän kuivikkaita ja mauttomia helposti kasvispihvit muuten.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:55"]Minusta noita itse pihvejä ei kannata niin kauheasti maustaa, lähinnä nyt suolalla ja mustapippurilla ja valkosipulilla jos siitä tykkää. Mutta jonkun maukkaan kastikkeen voisi kyllä kaveriksi laittaa, ovat vähän kuivikkaita ja mauttomia helposti kasvispihvit muuten.
[/quote]
Pätee muuten ihan pihvi pihviinkin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:55"]Minusta noita itse pihvejä ei kannata niin kauheasti maustaa, lähinnä nyt suolalla ja mustapippurilla ja valkosipulilla jos siitä tykkää. Mutta jonkun maukkaan kastikkeen voisi kyllä kaveriksi laittaa, ovat vähän kuivikkaita ja mauttomia helposti kasvispihvit muuten.
[/quote]
Mulla ei oikein ole aineksia kastikkeseen, ja meillä ei hirveästi muutenkaan tehdä kastikkeita, ei siis vain välitetä niistä. Siksi haluisin sitä makua juuri niihin pihviin.
Lisänä meillä on perunamuussia ja ihan perus vihreä salaatti.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:55"]Minusta noita itse pihvejä ei kannata niin kauheasti maustaa, lähinnä nyt suolalla ja mustapippurilla ja valkosipulilla jos siitä tykkää. Mutta jonkun maukkaan kastikkeen voisi kyllä kaveriksi laittaa, ovat vähän kuivikkaita ja mauttomia helposti kasvispihvit muuten. [/quote] Mulla ei oikein ole aineksia kastikkeseen, ja meillä ei hirveästi muutenkaan tehdä kastikkeita, ei siis vain välitetä niistä. Siksi haluisin sitä makua juuri niihin pihviin. Lisänä meillä on perunamuussia ja ihan perus vihreä salaatti.
[/quote]
En mäkään muuten kastikkeista niin välitä mutta kasvispihvi on kyllä jotenkin ilman aika kuiva ja tympeä ruokalaji vaikka kuinka maustaisi. Ellei sitten siinä ole lisäkkeenä jotain tosi maukasta kuten tulisesti maustettua tomaattiriisiä tai vastaavaa. Mutta jos olisi vaikka perunoita ja kasvispihvejä niin laittaisin kylllä vaikka chilimajoneesin tai yrteillä maustetun kermaviilikastikkeen kaveriksi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:55"]Minusta noita itse pihvejä ei kannata niin kauheasti maustaa, lähinnä nyt suolalla ja mustapippurilla ja valkosipulilla jos siitä tykkää. Mutta jonkun maukkaan kastikkeen voisi kyllä kaveriksi laittaa, ovat vähän kuivikkaita ja mauttomia helposti kasvispihvit muuten. [/quote] Mulla ei oikein ole aineksia kastikkeseen, ja meillä ei hirveästi muutenkaan tehdä kastikkeita, ei siis vain välitetä niistä. Siksi haluisin sitä makua juuri niihin pihviin. Lisänä meillä on perunamuussia ja ihan perus vihreä salaatti.
[/quote]
En mäkään muuten kastikkeista niin välitä mutta kasvispihvi on kyllä jotenkin ilman aika kuiva ja tympeä ruokalaji vaikka kuinka maustaisi. Ellei sitten siinä ole lisäkkeenä jotain tosi maukasta kuten tulisesti maustettua tomaattiriisiä tai vastaavaa. Mutta jos olisi vaikka perunoita ja kasvispihvejä niin laittaisin kylllä vaikka chilimajoneesin tai yrteillä maustetun kermaviilikastikkeen kaveriksi.
[/quote]
Joo, kylmän kermaviilikastikkeen siihen vois tehdä. Olenhan mä ennenkin tehnyt, miten nyt ei tullut mieleen... Kesäloma aivot...
Garam masala sopisi hyvin tuohon. Se on jopa aito intialainen maustesekoitus, toisin kuin englantilainen currypulveri.
valkosipulijauhe