Olen nyt taas alkanut laihtumaan.
Olen huomannut, että välillä joutuu tuntemaan nälkää. Varsinkin myöhään illalla olisin varmasti syönyt jos en olisi laihiksella. Ei ole edes paria kiloa normaalipainoon. Käyn samalla kuntosalilla. Siinä on haastetta kun ruokahalu nousee, mutta koen kuitenkin, että treenaaminen on tukena tässä. Jotenkin tullut siihen tulokseen, ettei liikuntaa tulisi vetää överiksi. Jotain liikuntaa noin tunti päivässä + arkiliikunta. Ruokavalio niin, että mieluiten sokerit minimiin, syödä useammin esim. 4-5 kertaa päivässä, pienemmät annoskoot. Itsetehtyä ruokaa. Sitten kannattais yrittää ottaa rennosti, tämä on ihan kivaakin. Nyt on kesä ja kasvikset on edullisempia. Tuoreita marjoja saatavilla, joilla voi herkutella. Ja että, hiljaa hyvä tulee. Itsekin kokenut välillä painon jumituksia ja repsahduksia. Mitä lähempänä normaalipainoa, sitä vaikeampi saada painoa alas, jos ei ole täyttä motivaatiota. Mulla ei ole mitään terveydellistä syytä laihduttaa, aiemmin oli mm. korkea verenpaine. Tämä on täysin ulkonäöstä johtuva, lähinnä haluan näyttää hyvältä tietyissä vaatteissa ja myös alasti. Koskaan taas en haaveile siitä, että menen rannalle pienissä biksuissa esittelemään timmiä vartaloani. Se ei ole mun juttu.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:51"]Naurettavaa koko laihdutushössötys! Telkkarista tulee joka kanavalta joku laihdutusohjelma, joista saa sen käsityksen, että elämä on yhtä auvoa laihtumisen jälkeen. Ei se miksikään muutu, oli kuinka laiha tahansa. Ja huom, en ole itse lihava, vaan koko elämäni ollut hoikka ja liikunnallinen, joten tiedän mistä puhun. En ole sen onnellisempi kuin joku ylipainoinenkaan.
M47
[/quote] Tiedän, etten tule onnellisemmaksi. Se ei olekaan tavoite/syy miksi laihdutan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:51"]Naurettavaa koko laihdutushössötys! Telkkarista tulee joka kanavalta joku laihdutusohjelma, joista saa sen käsityksen, että elämä on yhtä auvoa laihtumisen jälkeen. Ei se miksikään muutu, oli kuinka laiha tahansa. Ja huom, en ole itse lihava, vaan koko elämäni ollut hoikka ja liikunnallinen, joten tiedän mistä puhun. En ole sen onnellisempi kuin joku ylipainoinenkaan.
M47
[/quote]
Kyllä minä ainakin olen onnellisempi hoikkana kun lihavana!
On parempi itsetunto ja voi pukea päälleen mitä haluaa.
Nyt olen lihava ja joka päivä harmittaa oma ulkomuoto. Puen päälleni sen mikä mahtuu, en sitä mitä haluan.
Yritän taas päästä takaisin normaaliin painooni että saan elämäni takaisin.
Tai no lihavampana oli kauhea katsoa itseään peilistä, melkein itku tuli. Kunto todella huono, vatsa edessä esim. vaikeuksia lakata kynsiä. Luultiin raskaana olevaksi. Joten kyllä olen tyytyväinen, että nuo on mennyttä.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä olen ennekaikkea energisempi normaalipainossa. On mukava aamulla alottaa päivä ja touhuta lasten kans ku ,ei jatkuvasti ole järkky hiki päällä ja hengästynyt.
Ja se 4-5 krt päivässä terveellisesti syöden on
iskostunut päähäni. Oli iso työ pudottaa 1,5 vuodessa 20kg mutta nyt olen tyytyväinen.
Ja suosittelen lämpimästi kaikille ylipainoisille elämäntaparemppaa.
Nälän tunteminen ajoittain on normaalia. Ihmiset eivät olisi niin läskejä, jos käsittäisivät sen. Tai edes oppisivat erottamaan mikä on oikeaa nälkää ja mikä ei.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:55"]
Nälän tunteminen ajoittain on normaalia. Ihmiset eivät olisi niin läskejä, jos käsittäisivät sen. Tai edes oppisivat erottamaan mikä on oikeaa nälkää ja mikä ei.
[/quote]
Samaa mieltä. En käsitä miksi pitää tavan vuoksi pupeltaa välipaloja aterioiden välillä, sehän vaan pilaa ruokahalun. Ruoka maistuu paremmaltakin kun on oikeasti nälkä.
Naurettavaa koko laihdutushössötys! Telkkarista tulee joka kanavalta joku laihdutusohjelma, joista saa sen käsityksen, että elämä on yhtä auvoa laihtumisen jälkeen. Ei se miksikään muutu, oli kuinka laiha tahansa. Ja huom, en ole itse lihava, vaan koko elämäni ollut hoikka ja liikunnallinen, joten tiedän mistä puhun. En ole sen onnellisempi kuin joku ylipainoinenkaan.
M47