Naiset, miten saatte kulmakarvanne niin symmetrisiksi
Mies ihmettelee vaan, miten saatte käsivaralla niin kauniin symmetriset kulmakarvat. Miten päätätte, minkälaiseen muotoon nypitte? Vaihtuuko jonkun muodin mukana? :)
Kommentit (21)
En kai oikein saakaan. Mulla aika vaaleet kulmat ja huomaan joskus liikaa nyppiväni. Nyt olenkin sit nyppimiskiellossa. :/
Silmien ja käden yhteistyöllä sekä joskus kosmetologin. :) Pidän enkelinsiipimäisistä kulmakarvoista, joten muoti ei vaikuta ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:38"]Silmien ja käden yhteistyöllä sekä joskus kosmetologin. :) Pidän enkelinsiipimäisistä kulmakarvoista, joten muoti ei vaikuta ollenkaan.
[/quote]
Siis linnunsiipi piti kirjoittaman! ;)
Siis mniten saatte? No kun ne kasvavat niin. Nypin vain muutamia hajanaisia irtokarvoja. melko kaunis siipimäinen muto on.
Te jotka nypitte ja laitatte kuosiin,onko normi kulmakarvat teistä rumia?Kysyn siksi kun nypin kyllä muotoon kulmani ja pyrin luonnolliseen lookkii eli ohennan paksuutta(mulla rehottas aivan järkkynä paksuna) mutta en käytä mitään kulmakyniä yms.En käytä siksi että en osaa,ei oo ollu rahaa ja mulla on niin rasvottuva iho että ne lähtis kävelemään.Oon alkanu miettimään että oonkohan kovin hompsuinen näiden kulmakarvojen kanssa mutta samalla en jaksas niitä laittaakaan kun ei mun poikaystäväkään piirrä itselleen kulmakarvoja:D
Kaverini on kosmetologi, tekee minulle halvemmalla kulmat. (muotoilee ja värjää)
Itse en osaisi :D
Nyppimällä mahdollisimman samanmuotoisiksi ja kulmakynällä piirtämällä. Harjoituksen tulosta. Kulmakynän ei pidä olla liian pehmeä. Kannattaa kysellä kempparimyyjiltä vinkkejä
Mulla on luonnostaan nätin muotoiset kulmat, keskeltä nypin välillä hajakarvoja.
Paljonko maksaa kosmetologilla värjäys ja muotoilu?
9 lisää. Värjään myös kulmani, koska omat eivät ole tarpeeksi voimakkaan väriset suhteessa hiusten väriin. Kulmakynän väri sopiva hiusten väriin. "Paikkailen" siis aukkoja ja "siiven" eli lopun piirrän kokonaan, koska muodon vuoksi olen nyppinyt karvat pois lopusta. Tämä on siis minun tapani ja miletymykseni, joka ei varmaan päde kaikille
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:07"]9 lisää. Värjään myös kulmani, koska omat eivät ole tarpeeksi voimakkaan väriset suhteessa hiusten väriin. Kulmakynän väri sopiva hiusten väriin. "Paikkailen" siis aukkoja ja "siiven" eli lopun piirrän kokonaan, koska muodon vuoksi olen nyppinyt karvat pois lopusta. Tämä on siis minun tapani ja miletymykseni, joka ei varmaan päde kaikille
[/quote]
Minä teen täysin saman eli käytän tummempaa kulmakynää ja ns piirrän loppupään sillä oma muoto ei miellytä itseäni. Lisäksi omat kulmakarvani ovat liian vaaleat joten kaipaan korostusta.
Olen ehkä huono vastaamaan, koska omat kulmani ovat järkyttävän epäsymmetriset ja luonnostaan kasvavat omituiseen malliinkiin, mutta sen ansiosta olen aika pitkään harjoitellut tuota symmetriseksi piirtämistä.
Sopivan muodon nyppimiseen auttaa se, että ottaa itsestään valokuvan suoraan edestäpäin kulmat rentoina ja siihen valokuvaan photoshoppaa haluamansa kulmien muodon ääriviivat. Kuvasta sitten näkee, että mitkä karvat pitää nyppiä pois ja mitkä kannattaa jättää kasvamaan. Jos kulmien muoto on ongemallinen, niin kannattaa nyppiä vähitellen ja pitää vaikka pari päivää taukoa. Kertanyppiminen menee melkein aina överiksi ja tuloksena on aukkoja tai liian ohuet kulmat.
Kulmien muodon piirtämisessä kannattaa opetella yksi kohta kerrallaan. Olen huomannut, että kun kulmien alkupään saa kohdalleen, niin se huijaa silmää sen verran, että pieni epäsymmetrisyys ei niin erotu loppupäässä. Kannattaa aluksi olla varovainen käytettävän värin tummuusasteen suhteen, sillä kulmia meikattaessa pienikin määrä väriä erottuu yllättävän hyvin.
Jos tavoitteena on oikeasti muuttaa omaa kulman muotoa, ei vain vahvistaa kulmien väriä, niin kannattaa käyttää kulmakynää tai siveltimellä levitettävää geelimäistä kulmaväriä. Puuterimaisilla tuotteilla ei saa piirrettyä ihoon terävää ja pysyvää jälkeä. Symmetrisyyden saavuttamisessa auttaa myös se, että muokkaa vähän molempien kulmien muotoa. Silloin ei synny efektiä, jossa toista kulmaa on piirretty paljon kulmakarvan ulkopuolelta ja toista ei ollenkaan. Esim. jos toisen kulman kaari on korkeampi kuin toisen, niin on tasapainoisempaa jakaa se korkeusero siten, että toista madaltaa vähän ja toista nostaa hieman.
Ja jos joku päivä olet tyytyväinen tulokseen, niin ota taas kuva siitä. Siihen voi sitten palata, jos tarvitsee muistutusta.
Joku kysyi ylempänä, niin en yleensä kiinnitä huomiota muiden ihmisten kulmakarvoihin. Oikeastaan silmään sattuu pahasti vain sellaiset kulmat, jotka on väritetty mustalla, vaikka henkilö itse on blondi tai joille on nypitty tai piirretty jokin todella outo muoto. Ei kenenkään pitäisi omia, luonnollisia kulmiaan häpeillä tai meikata, ellei itse halua.
Mulla ainakin kulmakarvat on aina ollut kauniin siiven malliset. Ei tarvi siis miettiä lainkaan muotoa, kunhan nyppii harvoin yhden tai kaksi hajakarvaa.
Tää taitaa olla tarkoitettu naisille, joilla luonnostaan on suora ja harva karvapötkylä kulmakarvan tilalla?
Mulla on olemattomat, vaaleat ja muodottomat kulmakarvat, ilman meikkiä niitä ei siis näe, ja olen harjoitellut meikkaamista. Nykyäänkin menee noin 5min per kulmakarva, eli yhteensä 10min pelkkiin kulmiin.
Nypin ehkä kerran kuussa hajakarvat, mutta itse kulmakarvat ei kauheasti kasva, joten niitä ei voi kauheasti edes muotoilla. Onneksi meikki on olemassa :)
Kiitokset vastauksista! T. utelias, ujo mies :)
Mulla just luonnostaa sellanen muodoton karvapötkö vaan silmän yllä, lisäksi todella harvaa mutta ruskean väristä silti. Näyttää ihan kamalalta. Oon melko nuoresta (13v?) asti nyppinyt ja varmasti välillä ne on ollu ihan kauheat ja olemattomat. Kynää oon käyttänyt jostai 16 vuotiaasta. Aina se on vaikiaa saada ne hyväksim nyt nypitty muoto on ok mutta koska karvat kasvaa niin harvaan niin eipä siinä juuri muotoa ole sekä aukkoja on. Mutta onneks kehittyny tarkka silmä. Ja oon huomannu ettei edes julkkiksilla ole millilleen samanlaiset kulmat.. millivirheitä on jokaisen naamassa :)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa kosmetologilla värjäys ja muotoilu?
Ihan paikasta tiipouu. Yleensä pari, kolme kymppiä.
Kulmakarvojen ei ole tarkoitus olla identtiset kaksoset, vaan sisarukset :) Tämä siis niille, jotka harmittelevat kun kulmakarvat eivät ole täydellisen symmetriset.
Vaatii opettelua ja tarkkaa silmää. Joskus jos tuijottaa liian kauan niin pitää hetkeksi pitää tauko jotta näkee taas tarkemmin mahdolliset erot. :D pidän itse ainakin samaa mallia joka on niin sanotusti ajaton.