Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

|||||||| Suviseurat & lapsityövoima? ||||||||

Vierailija
24.06.2015 |

Näin ulkopuolisena minua pistää silmään joka vuosi suviseuroissa se, että hyvinkin pienet lapset tekevät siellä töitä mm. keräämällä roskia ja myymällä jäätelöä. Kerran säälitti kovasti, kun kaksi pikkuista yritti niin kovasti saada myytyä jo sulaneita jäätelöitä eli aika kauan olivat jo seurakenttää kieräneet. :(

Käsittääkseni (korjatkaa, jos olen väärässä) työstä saa palkaksi jäätelö- tai ruokalipun. Tämä siis tulkitaan talkootyöksi ja talkootyöläisille saa tarjota verovapaasti ruoan. Vaan mitä sanoo laki talkootyöläisten iästä?

Mitä mieltä olette siitä, että lapset opetetaan jo pienenä tienaamaan "leipänsä"? Minun mielestä se on hieno asia! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkootyöllä ei ole ikärajaa.

Vierailija
2/6 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää nyt vielä ihan kaikkea moittimista. Esim. ne lipputangotkin aika vaarallisia, kun joku saattaa törmätä, eikö? Kummallista porullaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsena ollut myös myymässä jäätelöä. Ei lapsia siihen talkootyöhön pakoteta. Lapsista se on hauskaa ja sitä tehdään yleensä kavereiden kanssa. Se jäätelö tai ruokalippu on vaan kiva bonus siihen päälle.

Vierailija
4/6 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös tein noita hommia lapsena todella mielelläni! Toiminta on vapaaehtoista, ei lapsia siihen pakoteta. Itse tykkäsin mieluummin kerätä roskia, sillä olin ujo lapsi enkä osannut kaupitella jäätelöitä niin hyvin. Ihan turhaan huolehditte moisesta, kun ketään ei mihinkään pakoteta.

Vierailija
5/6 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:49"]

Itse olen lapsena ollut myös myymässä jäätelöä. Ei lapsia siihen talkootyöhön pakoteta. Lapsista se on hauskaa ja sitä tehdään yleensä kavereiden kanssa. Se jäätelö tai ruokalippu on vaan kiva bonus siihen päälle.

[/quote]

juuri näin! mullaki olisi jäänyt kesän jätski saamatta ilman talkootyötä. olin aina ekana jonossa.

Vierailija
6/6 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä seurakentälle, ja kysy joltakin lapselta miksi myy jäätelöä tai kerää roskia. Itsekin sitä pienenä tein, ja pelkästään siksi että se oli kivaa. Toki vanhemmilta sai seuroihin karkki/jätskirahaa muutenkin, ja sitä summaa sai vielä kartutettua pienillä kotitöillä (esim.roskapussin vienti, lelujen keräys.. vähän isompana eli yli 10v sitten tiskien laitto, imurointi, pienemmän sisaruksen vahtiminen lyhyitä aikoja). Kuitenkin jätskin myynti oli kavereiden kanssa hauskaa ja lapsen vatsaanhan tunnetusti uppoaa sitä jäätelöä niin paljon kun vain annettaisiin.. :-D