Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon opinnäytetyöstä maksetaan?

Vierailija
24.06.2015 |

Siis mikäli sen tekee jollekin yritykselle. Kuinka paljon olette saaneet?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain harjoittelijan kuukausipalkkaa sain. Pitääpä tsekata ne palkkakuitit. 

Vierailija
22/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin muutama vuosi sitten Aalto-yliopistosta taiteen maisteriksi, ja koska minulla oli jo ennestään useiden vuosien työkokemus, halusin ehdottomasti opinnäytetyölleni yritysyhteistyökumppanin, jotta pääsin hyödyntämään "oikeaa" osaamistani. Sopivan firman löytäminen oli täysin omalla vastuullani, ja onnekseni sainkin kumppaniksi pk-yrityksen, jolla oli tarve opiskelualaani ja osaamistani vastaavalle tuotekehitysprojektille. Tein yritykselle projektisuunnitelman työstäni, jonka lisäksi neuvottelin itselleni palkan, joka oli 6kk:n työstä 10 000€ bruttona. Kuulostaa isolta summalta, mutta ottaen huomioon ammatillisen osaamiseni lähtötason ja sen, että tosiaan täysipäiväisestä työstäni oli huomattavaa rahanarvoista hyötyä ko. firmalle, sanoisin että halvalla pääsivät. Designtoimistolta tilattuna vastaava työ olisi kustantanut helposti kolminkertaisen summan. Mutta joo, sain siis itse tuosta projektista vähän voita leipäni päälle, erinomaiset arvosanat koulustani, firmasta tyytyväisen asiakkaan joka toimii myös aktiivisena suosittelijanani, sekä pätevän referenssin portfoliooni, mikä tällä alalla on tarpeellinen tekijä työnhaun kannalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri sain opparin valmiiksi ja valmistuin energia- ja ympäristötekniikan insinööriksi. Opparista mulle maksettiin 9200€. Tein firmalle, aiheena sellainen josta ei ole aiemmin tutkimuksia tai oppareita tehty. 

muuten olen kuullut, että ihmiset saaneet 0-3000€. 

Vierailija
24/24 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman opinnäytetyön ohjaajana parissakin eri yrityksessä ja valitettava tosiasia on, että opinnäytetyöt ovat yrityksille taloudellisesti aika arvottomia. En ole nähnyt opinnäytetyötä joka tuottaisi jotain merkittävää uutta tietoa tai innovaatiota. 

Hyöty opinnäytetyöstä on yleensä enemmän siinä, että sen kautta saadaan joskus rekrytoitua joku fiksu ja alasta kiinnostunut opiskelija, tai sitten opinäytetyöaiheen antaminen voi olla muös tapa sitouttaa olemassaolevaa, töiden ohessa opiskelevaa, työntekijää. 

Ne näkemäni työt mistä on ollut eniten hyötyä ovat olleet kaikki yrityksessä jo pidemmän aikaa työskentelevien ihmisten tekemiä. Kun työhön yhdistyy aito työkokemus sekä ymmärrys yrityksen liiketoiminnasta niin se saattaa jo oikeasti tuottaa jotain hyötyäkin. Usein tämän tyyppisten töiden tekivät (mm emba opiskelijat kuuluvat tähän ryhmään) kokevat jonkinlaisen urahypyn valmistumisensa jälkeen, mutta ei niistä töistä yleensä kannata mitään maksaa. Se työntekijä ja hänen aivonsa ovat paljon arvokkaammat kuin itse opinnäytetyö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan