Akateemiset ja muutkin, käyttekö perheen kesken useinkin pitkiä syvällisiä keskusteluja
Pisti Tinderissä silmään , että todella moni janoaa pitkiä syvällisiä keskusteluja kumppaninsa kanssa. Omalta osaltani täytyy sanoa että mulla on tällä hetkellä uudessa työssäni kiitettävät paineet, jossa saa pohtia ihan tarpeeksi asioita. Jos vielä vapaa-aikana joku pyytäisi istumaan iltaa syvällisten keskustelujen merkeissä,juoksisin kiljuen karkuun. En vaan jaksaisi..
Mites te muut?
Kommentit (29)
Oon sinkku, mutta perheen kesken kyllä keskustellaan vaikka mitä. Itse tukehtuisin, jos en pääsisi miettimään ja pohtimaan sekä maailman tapahtumia että ns syvällisyyksiä ääneen. Jotkut ei tajua, että aiheiden miettiminen eri puolilta ei ole väittelyä tai kilpailua fiksuudesta. Haluan jatkuvasti saada uutta näkökulmaa ja ymmärtää muiden näkökantoja.
Itsekehuun ja nokan nyrpistelyyn menee kaikki aika, muuhun en ehdi paneutua.
Vierailija kirjoitti:
No eipä juuri.
-Di ja lääkäri
Jokainen tavallaan, mutta olen huomannut, että talouksissa joissa toinen aikuinen on lääkäri ja toinen ei, ei juuri keskustella.
Jos molemmat osapuolet ovat (erikois)lääkäreitä, keskustellaan sitten töistä.
Koko päivän joutuu vetämään tai muuten osallistumaan palavereihin, niin ei kiinnosta enää jutella kotona joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein. Viimeksi pohdittiin miten eri tavoin Pohjois-Korean diktatuuria voisi purkaa vai voiko mitenkään.
Mihin lopputulokseen päädyitte🙂?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä keskustellaan paljonkin. T: tri ja tuplamaisteri
Meillä täysin sama!
Tuplamaisterista tulee hieman sanoisinko fakkiutunut kuva.
Puhutaan usein yhteiskunnallisista asioista, taloudesta ja luonnonilmiöistä. Myös erilaisista kulttuureista, musiikista, käsitöistä, vaatteista, koneista ja laitteista, autoista, ruuanlaitosta. Aika paljon nauretaan woke-porukalle ja persuille.
Kyllä, tai mikä nyt on syvällistä. Ja myös lasten kanssa. Esim. feminismistä, uskonnoista, historiasta, sukupuoli-identiteeteistä ja siitä, miten ongelmallinen se ajattelutapa on naisten aseman kannalta ja miten stereotyyppinen käsitys sukupuolesta siellä on taustalla, ja tähän liittyen myös siitä, millaisia ideologioita kouluopetuksessa on milloinkin historiassa ollut ja että esim. kun koulussa jaetaan erilaisia esitteitä (sanotaan nyt vaikka terveellisestä ruokavaliosta), kannattaa katsoa, minkä tahojen rahoittama ja laatima se on. Ja monta muuta asiaa. Näitä aiheita on usein tullut luontevasti esiin esim. koulutehtävien myötä. Samoin on tullut käsiteltyä sitä, mitä ei välttämättä aina kannata tuoda esiin, vaikka itse ajattelisikin toisin, ja miksi ei. Eli että aina ei kannata joka tilanteessa tuoda esiin voimakkaan kriittisiä näkökulmia, vaikka ne totta olisivatkin. Ei joudu niin paljon vaikeuksiin, koska opettajien tehtävä on myös saada läpi tietyt vallalla olevat arvot ja opettaa niiden mukaan.
Meillä ei ole mitään tiettyä poliittista ideologiaa, vaan tarkoitus on ollut lähinnä pohtia eri asioiden eri puolia ja toivon mukaan estää lapsia hurahtamasta täysin johonkin typeryyteen.