Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksin kotona, en uskalla mennä nukkumaan!

Vierailija
23.06.2015 |

En ole koskaan asunut yksin. Muutin suoraan lapsuudenkodistani nykyisen mieheni luokse. 

Mies ja lapset lähtivät mökille, jotta minä saisin "omaa aikaa". Itsepä tätä toivoin, mutten osaa nauttia ollenkaan. Olen vain siivonnut, pessyt pyykkiä, tiskannut ja katsonut ihan turhanpäiväisiä telkkariohjelmia. Viime yönä laitoin kaikki valot päälle ja päätin, että menen nukkumaan vasta sitten, kun olen aivan poikki ja nukahdan varmasti heti. Menin nukkumaan puoli kolmelta. Heräsin seitsemältä mustarastaan lauluun.

Pitäisi mennä taas nukkumaan. En ole tajunnutkaan, kuinka kovaa ääntä meillä on kaikessa hiljaisuudessa. Niitä ääniä ei kuulu, kun täällä on muita. Jääkaappi hurisee, modeemi vinkuu, seinäkellojen tikitys kuulostaa katujyrältä, lattia paukkuu lämpötilan vaihtelun takia. 

Olin haaveillut tästä omasta ajasta pitkään. Muu perhe tulee vasta lauantaina takaisin. 

Apua.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee ihan hyvää tuommoinen sinulle. Aikuinen nainen eikä voi olla yksin kotona....eeh? yritä nyt surffailla, katsoa joku kiva leffa, pyydä kaveri käymään pe illalla vaikka (oletan että sinä olet pitänyt kavereista kiinni etkä vain ollut miehesi kanssa). 

Vierailija
2/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus ottanut tabletin sänkyyn ja kuulokkeet korville, nukahtanut siihen. Jätä vähän valoa ja kokeile vaikka tätä. Tai rentoutumista ajatellen yksi alkoholiannos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita radio soimaan yöpöydälle:)

Vierailija
4/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina telkkarin uniajastukselle tunniks tai pariks ja äänen hiljaselle :)

Vierailija
5/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:05"]

Mä laitan aina telkkarin uniajastukselle tunniks tai pariks ja äänen hiljaselle :)

[/quote]

Kiitos! Tämä on hyvä vinkki.

Olen sopinut muutaman tapaamisen tälle viikolle, mutta monet kaverit ovat lomilla ja kaukana. Tämä vapaa viikko tuli vähän yllättäen. Tai no olin koko talven tätä ehdotellut ja sanonut, että pimahdan, jos en saa joskus olla yksin. Sitten mies vaan yhtäkkiä viime viikolla sanoi, että mitäs jos nyt juhannuksen jälkeen jäisikin lasten kanssa mökille ja minä tulisin bussilla kotiin.

Päivällä ei ole ongelmaa, kun on kaikenlaista puuhailua. Nyt on niin siistiä, ettei oikein ole mitään pestävää tai siivottavaakaan enää. Ostin leffalipun huomiseksi itselleni. Ajattelin käydä myös kampaajalla, kuntosalilla ja alennusmyynneissä. Kävin eilen saunassa yksin, mutten oikein uskaltanut olla sielläkään. Olin ihan hiljaa, enkä heittänyt löylyäkään. Pelkäsin, että sihinä peittää jonkun tunkeilijan äänet.

Tiedän, tämä on ihan hölmöä. Mutta kun en ole yhtään tottunut olemaan yksin, tämä hiljaisuus on hirveän painostavaa. 

ap

Vierailija
6/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseä pelottaa nukkua yksin odotan että ulkona on jo valoisaa ja menen olohuoneen vuodesohvalle nukkumaan.

Vierailija
7/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friikki

Vierailija
8/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:03"]

tekee ihan hyvää tuommoinen sinulle. Aikuinen nainen eikä voi olla yksin kotona....eeh? yritä nyt surffailla, katsoa joku kiva leffa, pyydä kaveri käymään pe illalla vaikka (oletan että sinä olet pitänyt kavereista kiinni etkä vain ollut miehesi kanssa). 

[/quote]

Tekee ihan hyvää minulle olla yksin. En vain ole koskaan asunut yksin, niin kaikki on uutta. Mies on ollut usein työmatkoilla ja olen ollut täällä lasten kanssa "yksin", mutta tällaista totaaliyksinäisyyttä en ole edes lapsuudenkodissani kokenut. Meillä oli iso perhe ja aina joku muu kotona.

ap

Vierailija
9/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:14"]

Friikki

[/quote]

En nyt ehkä sanoisi itseäni friikiksi. Onhan se toki harvinaista, ettei ole koskaan ollut yksin yötä missään. 

ap

Vierailija
10/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo kyllä typerintä mitä olen aikoihin kuullut.

Vierailija
11/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä o iso perhe. Just siksi pakotin itteni muuttaan ensin pariks vuoksi yksin, että osaisin oppia tuntemaan itteni ja oppisin oleen yksin ja oon kiitollinen et tein niin, enkä oo riippuvainen toisesta vaikka naimisisa oonki onnellisesti

Vierailija
12/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:18"]

Itellä o iso perhe. Just siksi pakotin itteni muuttaan ensin pariks vuoksi yksin, että osaisin oppia tuntemaan itteni ja oppisin oleen yksin ja oon kiitollinen et tein niin, enkä oo riippuvainen toisesta vaikka naimisisa oonki onnellisesti

[/quote]

En ole riippuvainen muista ihmisistä, olen vain tottunut ääniin. En vain ole tottunut yksinoloon ja siksi tällainen minulle täysin vieras hiljaisuus pelottaa. 

ap

Vierailija
13/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katsoa pimeässä vessassa peiliin, sieltä muuten kurkkii verinen tappajahahmo

Vierailija
14/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:17"]

Tää on jo kyllä typerintä mitä olen aikoihin kuullut.

[/quote]

No, olen elänyt erilaisen elämän kuin sinä. En saa nukuttua, enkä mentyä nukkumaan, kun kotona ei ole ketään muita. On epätodellisen hiljaista ja omasta kodista kuuluu ääniä, joiden olemassaolosta en ole aiemmin ollut tietoinen. 

ap

Vierailija
15/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko viimeöisen pamauksen, jonka luulit johtuvan televisiosta? Ei, ei se johtunut siitä....

Vierailija
16/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa se että laitan telkkarin päälle ja kaikki valot, ja laitan makuuhuoneen oven tai ovet kiinni. Ja menen nukkumaan vasta sitten kun olen ihan poikki. MUakin ahdistaa ja pelottaa nukkua yksin kotona

Vierailija
17/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:20"]

Ei kannata katsoa pimeässä vessassa peiliin, sieltä muuten kurkkii verinen tappajahahmo

[/quote]

No heh. En ole vainoharhainen. En pelkää mörköjä. En tiedä, pelkäänkö edes mitään. Ehkä murtovarkaita. Mutta aika rohkea pitää murtovarkaan olla, että tulee keskellä yötä taloon, jossa on valot päällä. 

ap

Vierailija
18/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:20"]

Muistatko viimeöisen pamauksen, jonka luulit johtuvan televisiosta? Ei, ei se johtunut siitä....

[/quote]

Juuen. Muistan rapinan, jota kuuntelin hetken ennen nukahtamista. Se oli sateen ropina, eikä hiiri, joksi sen aluksi kuvittelin.

ap

Vierailija
19/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan ollut yksin kotona?!?!?! No jo oli aikakin!!! Tämä kokemus tekee sinulle hyvää, usko pois. Ja jos pelottaa se yksin nukkuminen, niin tee tarvittavat turvatoimet - ovet lukkoon tietysti ja vaikkapa vielä joku pönkkä siihen eteen, hätänumero valmiina kännykässä ja mitä nyt keksit. Ja sitten otat vaikkapa lapsesi nallen ja miehesi (käytetyn) paidan viereesi unikaveriksi. Kyllä sinä pärjäät.

Vierailija
20/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät löylyn peittävän tunkeilijan äänen mutta et ole mitenkään riippuvainen muista? Hyvä uutinen että hoidoksi riittänee tämä yksinäisyys useammin toteutettuna.