Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekokatastrofit ja maapallon tulevaisuus - kuinka käsittelet asian?

Vierailija
23.06.2015 |

Valitse jokin allaolevista vaihtoehdoista, eli mikä kuvaa parhaiten asennoitumistasi maapallon surkeaan tilaan (saastuminen, ilmastonmuutos, sukupuutot, luonnonvarojen loppuminen):

- Olet asiasta erittäin ahdistunut, mutta elät niinkuin ennenkin, asioihin vaikuttamatta tai kulutustasi muuttamatta. Et tavallaan halua ajatella asiaa.

- Et usko uutisiin kyseisestä kehityssuunnasta, kulutat juuri niin paljon kuin huvittaa. Maailmassa kaikki hyvin ja niinkuin ennenkin. Tulevaisuuden ihmisillä on riittävän hyvät ellei paremmat resurssit kuin nykyisillä ihmisillä.

- Uskot ja pidät kyseistä tulevaisuudennäkymää todennäköisenä, mutta et ole ahdistunut tai tee mitään, koska et usko asialle voitavan tässävaiheessa enää mitää. Juhlitaan vielä kun voidaan. Tulevaisuuden ihmiset selviytyvät sitten miten selviytyvät.

- Olet mielestäsi kohtuullinen kuluttaja ja elämäntapasi on riittävän ekologinen, koska kulutat vähemmän kuin joku katumaasturilla kaasutteleva tuttavasi. Uskot maailman vielä tokenevan, kenties teknologisilla mullistuksilla.

- Luovut kokoajan enemmän asioista, joita aiemmin olet mukavuussyistä pitänyt itsestäänselvyyksinä. Olet jo keskimääräistä ekologisempi yhteiskunnan jäsen, mutta mietit koko ajan uusia keinoja kuluttaa vähemmän. Koet vähästäkin luonnonvarojen tuhlaamisesta huonoa omatuntoa. Maailman tulevaisuuden murehtiminen on yksi suurimmista huolenaiheistasi elämässäsi, ja jollain tavalla se vie sinulta jopa elämänilon.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin ihmisten vastaavan, aihe on tärkeä

Vierailija
2/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua saastuminen maapallon kannalta huolestutta; kyllä se pärjää, mutta ihmiskunnalle kyllä käy köpelösti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:02"]Ei minua saastuminen maapallon kannalta huolestutta; kyllä se pärjää, mutta ihmiskunnalle kyllä käy köpelösti.
[/quote]

No miten käsittelet asian?

Vierailija
4/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen 

Vierailija
5/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on mielipide tähän. Miksi asia ei kiinnosta?

Vierailija
6/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin koko ajan ekologisempia tapoja elää, ja kulutan jo nyt keskimääräistä paljon vähemmän. Melkein kaiken ostan käytettynä muutenkin. Paljon on toki parannettavaa - pienituloisena ihmisenä on yllättävän vaikea olla niin ekologinen kuin haluaisi.

Miten käsittelen asian? Itsepäisellä optimistisuudella kait. Minä yritän ihan oikeasti keksiä laajamittaisia konkreettisia ratkaisuja ongelmiin. Jos joskus onnistun, niin Nobelin palkinto odottanee. Jos en onnistu, niin tulipahan ainakin kuoltua optimistina :D

Ei tässä oikein muuta voi. Nykymenolla peli on menetetty, se on selvä. Jotain radikaalia ratkaisumallia tarvitaan. Toivottavasti minua tehokkaammatkin aivot askartelevat näiden samojen asioiden parissa, sitten voi toivoa ollakin.

Vierailija
7/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa kiitos.

Vierailija
8/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi on alusta alkaen pienen ryhmän äärimielipiteen aivopesun tulosta. Esität maapallon surkean tilan jonain absoluuttisena totuutena johon nyt pitäisi ottaa hirveästi kantaa.Maapallolla on tietyissä osissa liikakansoitusta, mutta yleinen katastrofimieliala on nykyaikaisen tiedonvälityksen muodostama harha. Suosittelen että haet ammattiapua jos asia sua kauheasti ahdistaa.

Vierailija
9/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:02"]Ei minua saastuminen maapallon kannalta huolestutta; kyllä se pärjää, mutta ihmiskunnalle kyllä käy köpelösti. [/quote] No miten käsittelet asian?

[/quote]

Jaa'a... en itseasiassa ymmärrä, mitä tuo "käsittely" oikeastaan tarkoittaa. Onko se jonkinlaista mielipiteen muodostusta? Tai onko se "asian pyörittelyä mielessä niin kauan ettei enää tunnu pahalta", vai mitä...

Vierailija
10/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi niistä kärsii pääasiassa nuo väkivaltaiset muslimimaat, joten en tee asialle mitään. Nautin koko tilanteesta, kärsiköön ja kunnolla!

Vierailija
11/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:02"]Ei minua saastuminen maapallon kannalta huolestutta; kyllä se pärjää, mutta ihmiskunnalle kyllä käy köpelösti. [/quote] No miten käsittelet asian?

[/quote]

Jaa'a... en itseasiassa ymmärrä, mitä tuo "käsittely" oikeastaan tarkoittaa. Onko se jonkinlaista mielipiteen muodostusta? Tai onko se "asian pyörittelyä mielessä niin kauan ettei enää tunnu pahalta", vai mitä...
[/quote]

=Miten tämä tieto vaikuttaa elämääsi?

Vierailija
12/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:07"]

Jokaisella on mielipide tähän. Miksi asia ei kiinnosta?

[/quote]

Koska tuo, ilmeisesti mobiililaitteella, kirjoitettu teksti on vaikealukuista kappalejakojen puutteen vuoksi.

Itseäni ei kiinnosta ihmiskunnan, tai maapallon, tulevaisuus ja toisaalta luotan ihmiseen ja teknologian kehittymiseen niin, että ihminen tulee pärjäämään jatkossakin, vaikka se nyt tarkoittaisi, että jälkipolvet eivät voi ihailla pandoja tai tiikereitä.

Vierailija
13/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttavani ei halua keskustella asiasta ollenkaan. Sitä ei ikäänkuin ole. Samat ihmiset ovat älykkäitä koulutettuja ihmisiä. Minusta tämä on käsittämätöntä.

Vierailija
14/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa minä vähän sinne päin kallellani olen, että uskon tähän keksittävän jotain ratkaisuja, siis viisaammat keksivät. Itse elän mahdollisimman ekologisesti ja opetan lapsianikin, mutta turhauttaa ajatella että elämäntapani on pisara meressä; ahdistun Kiinan, Intian ym. saastemaiden päästöistä ja myrkyistä ja asenteista, joille emme voi mitään ja joka on juuri se valtameri. Välillä ahdistaa, kun olen tehnyt lapset tähän maailmaan joka on tässä tilassa missä on, jos nyt miettisin uudestaan, saattaisin jättää tekemättä ja elää oman elämäni enemmän hällä väliä-asenteella. Yritän välillä olla miettimättä näitä asioita, sillä ahdistun liikaa.

Vierailija
15/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:10"]

Onneksi niistä kärsii pääasiassa nuo väkivaltaiset muslimimaat, joten en tee asialle mitään. Nautin koko tilanteesta, kärsiköön ja kunnolla!

[/quote]On ollut naurussa pitelemistä nyt kun Pakistanissa on kuollut kasapäin musuja helteen ja ramadanin takia. Siinähän tollot huomaa, että kannattaa juoda. Pyyhkisivät perseen sillä kirjallaan.

Vierailija
16/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:19"]Kaipa minä vähän sinne päin kallellani olen, että uskon tähän keksittävän jotain ratkaisuja, siis viisaammat keksivät. Itse elän mahdollisimman ekologisesti ja opetan lapsianikin, mutta turhauttaa ajatella että elämäntapani on pisara meressä; ahdistun Kiinan, Intian ym. saastemaiden päästöistä ja myrkyistä ja asenteista, joille emme voi mitään ja joka on juuri se valtameri. Välillä ahdistaa, kun olen tehnyt lapset tähän maailmaan joka on tässä tilassa missä on, jos nyt miettisin uudestaan, saattaisin jättää tekemättä ja elää oman elämäni enemmän hällä väliä-asenteella. Yritän välillä olla miettimättä näitä asioita, sillä ahdistun liikaa.
[/quote]

Kiitos rehellisestä vastauksesta

Vierailija
17/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä oikein olekaan. Pistä kännykän netti kiinni viikoksi ja ota taukoa katastrofiuutisista. Kävele luonnossa. Huomaat että mitään hätää ei ole. Toiset vaan saa leipänsä esim jostain ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvistä tukiaisista. Tottakai ne maalaa maailmanloppua.

Vierailija
18/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että on myöhäistä estää esim ilmastonmuutos, se juna meni jo vuosikymmeniä sitten. Nyt on aika keksiä keinoja sopeutua muutokseen. Ilmastonmuutos ei ole kuitenkaan ainoa huolenaiheemme, monet katastrofit uhkaavat meitä. Itse en voi vaikuttaa asioihin paljoakaan, yritän vaikuttaa muihin ihmisiin ja pyrin kannustamaan heitä muokkaamaan käytöstään. Itse teen paljon vesistöjen suojelun eteen, entisöin kosteikkoja jne. Minun toimeni eivät kuitenkaan pelasta tätä palloa.

Vierailija
19/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saa sjatella! Uskon että maapallo ei ole tuhoutumassa, ei luonto eikä edes ihmiskunta. Ilmastonlämpeneminen on vain peite massiivisille tulonsiirtoille rikkaiden maiden veronmaksajilta ja yrityksiltä kehittyvien maiden hallituksille ja yläluokalla. Koko ilmastonmuutosteoria perustuu kiistanalaiselle tietokonemallinukselle eikä havaintoihin perustuva tiede tue sitä. En ole maailman tilasta lainkaan huolestunut, eli kuulun siihen yhä kasvavaan joukkoon poliittisia johtajia ja aktiivisia kansalaisia, jotka ovat ryhtyneet toimintaan ympäristöpessimistejä ja ilmastohuijareita vastaan. Sen sijaan tuen kyllä perinteistä luonnonsuojelua kuten uhanalaisten lajien suojelua. Kuulun myös Animaliaan koska vastustan esim turkistarhausta.

Vierailija
20/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä ilmastonmuutos ja katastrofiuutiset tuomitaan niin helposti aivopesuna? Oisko kyse TORJUNNASTA? Defenssi mielenrauhan ylläpitämiseksi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän