Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistatko narsismin itsessäsi?

Vierailija
11.02.2022 |

Mitä teet asialle?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen aina myöntänyt olevani narsisti :)

Vierailija
2/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon psykopaatti myöntää auliisti olevaansa psykopaatti, koska on ylpeä siitä. Saman tekee huippuyöhkeä ja täydessä kukassaan kukkiva narsisti. Kunnioittaa ja rakastaa itseään ja myöntää oman mittaamattoman arvonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mureneva suojamuuri, joka aina silloin tällöin oireilee kuin haamuraaja. Vain yksi niistä monista.

Vierailija
4/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikissa muissa tunnistan heti.

Vierailija
5/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppo laittaa hymiö kun ei ymmärrä omaa vaivaansa syvällisesti. Narsisti joka oikeasti ymmärtää on suuressa itsemurhan vaarassa. Narsisti ei taivu vaan taittuu.

Vierailija
6/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon psykopaatti myöntää auliisti olevaansa psykopaatti, koska on ylpeä siitä. Saman tekee huippuyöhkeä ja täydessä kukassaan kukkiva narsisti. Kunnioittaa ja rakastaa itseään ja myöntää oman mittaamattoman arvonsa.

Oletko itse katsonut peiliin?

Vierailija
7/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin nuorempana itsessäni narsistisia piirteitä. Käsittelin niitä terapiassa ja nykyään olen niistä pitkälti vapaa.

Vierailija
8/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia tuskin on, että TIETÄÄ olevansa keskimääräistä älykkäämpi ja kyvykkäämpi. Silti parikin exää on katkerana minua narsistiksi nimitellyt. Aika omituista, että minun pitäisi alkaa valehdella itselleni näyttääkseni huonommalta kuin olen.

Vierailija
9/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppo laittaa hymiö kun ei ymmärrä omaa vaivaansa syvällisesti. Narsisti joka oikeasti ymmärtää on suuressa itsemurhan vaarassa. Narsisti ei taivu vaan taittuu.

Olen täydellinen ja ihailen täydellisyyttäni joka päivä :)

Vierailija
10/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Olen ihana, en malta pitää silmiäni irti itsestäni.

Vierailija
11/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tän omasta kokemuksesta. En ollut flaming narsisti mutta piirteitä löytyi. Niissä piirteissä ei ole mitään hienoa eikä ylpeilemisen aihetta. Hävettää.

Vierailija
12/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Olen ihana, en malta pitää silmiäni irti itsestäni.

No mikäs siinä sitten, luulin että kirjoitit ironisesti.

Vierailija
13/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismista herääminen on kuin ensin eläisit elämää jossa olet äärimmäisen kiehtova aurinkokuningas, ja sitten yhtäkkiä valot syttyy ja tajuat seisovasikin näyttämöllä. Ja koko näytelmä on kusetus jonka oma psyykesi on järjestänyt ja kaiken lisäksi olet näytelmän pelle ja katsojat on tienneet sen koko ajan. Ei ihme että ihmiset tekee itsareita kun valot syttyy.

Vierailija
14/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi paykoterapiaa.

Eka ei oikeastaan juuri hetkauttanut. Toka auttoi enemmän, isoin työ on tullut tehtyä viimeisen 10v aikana.

Olen melko terve nykyiseltä tunne-elämältäni.. Ei perhettä. Yksin enimmäkseen.

Mutta krooninen vertailu ja alemmuudentunne on mennyttä. Itken ja nauran. Eli se jääkuutio lopulta suli sisältäni, vaikka aikaa se kyllä otti.

Vierailija
15/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismista herääminen on kuin ensin eläisit elämää jossa olet äärimmäisen kiehtova aurinkokuningas, ja sitten yhtäkkiä valot syttyy ja tajuat seisovasikin näyttämöllä. Ja koko näytelmä on kusetus jonka oma psyykesi on järjestänyt ja kaiken lisäksi olet näytelmän pelle ja katsojat on tienneet sen koko ajan. Ei ihme että ihmiset tekee itsareita kun valot syttyy.

Alapeukuta vaan mutta näin se menee. Otetaan nyt vaikka Donald Trump. Tai eräs omasta mielestään glamourelmää elävä naisihminen. Kunnon narsismiin liittyy tietty pellemäisyys, mikä usein hämärtyy ihmisiltä, koska narsismiksi niputetaan kaikki mahdolliset psykopaatit ja antisosiaaliset ja sadistit.

Vierailija
16/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaista ihmistä on luotu vain yksi kappale. Minusta tuli täydellinen ja sinusta Lumikin katkeroitumut ja ilkeä äitipuoli.

Vierailija
17/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se. Edes psykopaattisuus ei tuota niin paljon harmia kuin narsistisuus siihen päälle joka on täysin itsensä kusettamista.

Vierailija
18/20 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka täälläkin n-ketjuissa kirjoittaa miettii asiaa omalta kohdaltaan. Mikä altistaa narsistisille suhteille? Miten oppia pois jostain epäterveestä vuorovaikutusmallista?

Vierailija
19/20 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki exät on toki aina narskuja, mutta onhan nuita piirteitä jokaisessa,minussaki.

Mutta nykyään se että joku sanoo "ei"  ei tarkoita että on narsisti,niinku jotku näyttää luulevan.

Vierailija
20/20 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Olen miettinyt asiaa paljon, kun kerran teininä eräs sairaanhoitaja turhautui siihen, etten yksinkertaisesti vain pystynyt avautumaan hänelle niin hän huudahti minun olevan narsisti. Olin tosi masentunut ja ahdistunut, itsetuntoa oli 0 kpl ja olin tosi ujo ja inhosin itseäni, joten todellakin jäi mieleen. Olen myöhemmin lukenut silloisia hoitotekstejäni, eikä missään ole ollut mainintaa, että narsismia olisi syytä edes epäillä kohdallani. Silti tuo kommentti jäi jotenkin kummittelemaan mieleeni.

N28